Toon posts:

Abit VP6 Dual PIII Zomaar dood??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn Abit dual 733mhz doet ineens niets meer, stinkt niet of wat dan ook, beide proc getest in ander systeem zo ook het geheugen..

Hij piept niet helemaal niets alle leds branden constant power + ide + onboard led.

coolers gaan draaien en verder niets? :'(

iemand bekend?? iets resette??? Bios naar de klote??

iemand een idee..

tot Horens..

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Jah dit is mij bekend van de BP6 moederborden die ook spontaan bij bosjes sneuvelen, zo ook de meines :'(

Zeker iets aan hardware veranderd?
PCI kaartje gewisseld of het zaakje in een andere kast gezet.

* Gman aka Georgio sleutelt voortaan maar weer met polsbandje

Verwijderd

Onzin dat dit een bekend probleem, dit is gewoon een moederbord wat dood is, kan bij ieder merk gebeuren, shit happens, niks aan te doen, hier hebben ze garantie voor uitgevonden.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Nou sorry maar ik ken al 3 mensen in mijn directe omgeving die allemaal hun Abit BP6 spontaan dood hebben zien gaan.

Maargoed ik zou de voeding checken, die ging bij mij ook plat na 1,5 jaar hard te hebben gewerkt!

Verwijderd

Voeding????????? Fak die voeding. Dat kan niet. De vento's draaien nog!!

Kom op mensen.. garantie op moederbord en dan ben je hem een paar weken kwijt. Vraag je een ruilbord voor die tijd tot je hem weer terug heb en gaan maar weer!!!

Succes. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dus dit word een tijdje met ouwe troep computeren :'( todat bordje gefixed is..

Tnxs Allemaal

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat BP6 betreft, dat is inderdaad een "bekend" probleem.. Abit heeft in die tijd de reputatie slechte (cheapass en veels te kleine) condensatoren te gebruiken. Aangezien de BP6 een extreem mobo is (dual cpu op 440BX >> vergt veel van alle componenten), is de uitval hier opvallend hoger. Check elk condensator op je mobo of ie niet "bol" is geworden..

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
het gaat hier om een vp6 geen bp6.
Ik zelf heb er ook een en ben er zeer tevreden over.

De fans van je psu gaan meestal pas draaien als ie ergens vermogen aan moet leveren dus probeer eens om alleen je mobo eraan te hangen kan je meteen zien of die uberhaupt nog wat doet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 03 februari 2002 12:37 schreef brainball het volgende:
het gaat hier om een vp6 geen bp6.
Het gaat hier om Abit :)

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 12:09
Mocht hij ouder dan een jaar zijn, je hebt 2 jaar fabrieksgarantie op je abitje, je moet wel ff de bon hebben enzo

www.abit.nl

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Pagina: 1