Liteon 24/10/40 --> 40/12/40

Pagina: 1
Acties:

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28
Wie oh wie heeft de ballen om dit te proberen ?
Ik heb de firmware gehacked, maar durf hem zelf niet te testen (zielig he :)

Anyway, wie heeft interesse ?
Dan mail ik hem eff door. :)

Mzzl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus je wil door middel van een firmware je fikker sneller laten fikken?
beetje vaag als je het mij vraagt.
maar wie zou zijn brander willen riskeren als de winste 30 seconden tot 1 minuut is?

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

No way.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Gaat dat ook met de 12/10/32 -> 16/10/40 ofzo...zo ja dan probeer ik t wel ff :)

• KBDE
Op zondag 03 februari 2002 00:52 schreef Terw_Dan het volgende:
Dus je wil door middel van een firmware je fikker sneller laten fikken?
beetje vaag als je het mij vraagt.
maar wie zou zijn brander willen riskeren als de winste 30 seconden tot 1 minuut is?
Is wel degelijk mogelijk.
zo weet ik bv dat je een 8x4x liteon (geen burnproof) zonder problemen kunt 'upgraden' naar een 12x10x met burnproof >:)
etc etc

kijk hier maar eens : http://www.cdrinfo.com/tips/hardware_oc.shtml

Verwijderd

Ik zal wel ff wat meer info willen voor ik dit doe!!!

Maar ben er wel voor in.
Ik denk niet dat hij stuk zal gaan maar ook eigenlijk niet dat hij werkt.

Laat me ff weten of plaats een link naar je proggie!

/edit

Ik denk trouwens niet dat echt gaat werken hoor!
Hardwarematig gezien zit de 24x anders in elkaar dan de 40x en ik neem aan dat je alleen de hardware-ID hebt veranderd??

/edit

• KBDE
Op zondag 03 februari 2002 02:07 schreef RolfLobker het volgende:

Laat me ff weten of plaats een link naar je proggie!
Check mail ;)
En zoals altijd, use at yer own risk :P
Mocht er iets gigantisch verkeerd gaan, laat het eff weten, dan komen we er samen (hopelijk) wel weer uit.

Maar houdt er wel rekening mee dat het echt gigantisch mis kan gaan !, het is nu eenmaal wat anders dan eff je cpu overclocken oid !

Nou goed, ik neem aan dat de risikos wel al duidelijk waren, maar toch eff voor de zekerheid :D
Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je je laatste spaargeld uitgegeven hebt aan die drive en dattie dalijk rip is :P

• KBDE
Trouwens, zoals waarschijnlijk al duidelijk was moet de topic titel " Liteon 24/10/40 --> 32/12/40" zijn !

• KBDE
Op zondag 03 februari 2002 01:00 schreef arjanscholl het volgende:
Gaat dat ook met de 12/10/32 -> 16/10/40 ofzo...zo ja dan probeer ik t wel ff :)
Nope, sorry, dit is dus echt onmogelijk... Andere hardware volgens alles.

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Beetje nutteloos he?
Het is wel overbekend dat die snelheden echt zo goed als geen ruk meer uitmaken boven de 16x.
Voordat het ding op snelheid is, is ie al klaar.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 22:47
't zou wel grappig zijn,

maar welke cd's ondersteunen 40 speed?

Verwijderd

Ben net even op die site geweest en ik kan mijn Ricoh MP7063-A flashen met de firmware voor de MP 7083-A.
ipv 6x kan ie dan 8x schrjven.
Of helemaal niet meer natuurijk.
Dus.. daar begin ik mooi niet aan. :o
Als je geen problemen hebt, moet je ze ook niet zoeken en het wordt nooit aangeraden om je firmware te updaten als het spul goed draait.

• KBDE
Op zondag 03 februari 2002 15:35 schreef exter het volgende:
Ben net even op die site geweest en ik kan mijn Ricoh MP7063-A flashen met de firmware voor de MP 7083-A.
ipv 6x kan ie dan 8x schrjven.
Of helemaal niet meer natuurijk.
Dus.. daar begin ik mooi niet aan. :o
Als je geen problemen hebt, moet je ze ook niet zoeken en het wordt nooit aangeraden om je firmware te updaten als het spul goed draait.
Dit werkt, niemand heeft hier tot nu toe problemen mee gehad, dus ik zou zeggen give it a try >:)

Kan zowieso niks fataal mis gaan, daar dit al uitgebreid getest is.
In het allerergste geval kun je de cd's niet op 8x branden, nou ja , oude firmware weer erin en klaar.

Suc6 :)

• Railgunner
  • Laatst online: 31-03 20:02
Als je er zo positief over bent, waarom doe je het dan zelf niet??
}:O |:(

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Mary Wana
  • Laatst online: 17:48

Mary Wana

keyboard nut

lukt je toch neit

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 had vroeger zijn yamaha 2x2x6 scsi veranderd in een 4x2x6 scsi.

Dit door 1 weerstandje los te halen die er voor zorgde dat de brander op max 2 speed kon branden en men gewoon 1 product als een 2x en een 4x kon verkopen. Werkte perfect en werkt trouwens nog steeds !

Kep ook wle eens gehoord dat het bij bepaalde types door middel van de firmware gedaan kan woorden. Echter het upgreaden van 2x naar 4x scheeld zo'n 15 min. Van 24 naar 32 speed misschien een halve minuut. De vraag is dus of het de moeite waard is. Van flashen gaat je brander volgens mij niet stuk omdat je hem gewoon weer terug kan flashen... Ik kan dit echter niet garenderen dus je loopt gewoon risico. Zijn er geen sites waar info te vinden is van mensen die dit geprobeerd hebben ???

• KBDE
Op zondag 03 februari 2002 16:13 schreef jhead22 het volgende:
[
Van 24 naar 32 speed misschien een halve minuut. De vraag is dus of het de moeite waard is. Van flashen gaat je brander volgens mij niet stuk omdat je hem gewoon weer terug kan flashen... Ik kan dit echter niet garenderen dus je loopt gewoon risico. Zijn er geen sites waar info te vinden is van mensen die dit geprobeerd hebben ???
Tja, officiele source was van een jappen forum... heb helaas geen link
En ja, het is de vraag of je drive het zonder meer overleeft.
er zijn volgens mij nl 2 versies van de 24x drive, ik heb dus die oudere welke waarschijnlijk dan toch ietwat anders is als die nieuwere 24x (=32x)
En het klopt natuurlijk dat je het risiko niet hoeft te lopen voor die 30sec wat ie dan eerder klaar zou zijn.
Maar goed, is natuurlijk wel leuk als het gaat >:)

• KBDE
VOOR DIEGENEN WAT DE FLASHER WILLEN GAAN PROBEREN:

Ik heb feedback gekregen van 1 persoon tot nu toe, de flash 'failed' maw: de 24x firmware zit er nog in , en de drive led bijft branden en laat zich niet meer openen.
MAW: er zit nog een extra protectie in.

Ik zal updaten wanneer ik meer resultaat heb.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 22:47
ik denk toch niet dat het gaat werken.
want waarom zouden ze dan eerst een 24x uitbrengen en een tijdje later pas de 32x

Verwijderd

ik denk niet dat je hem dan nog kan terug flashen want word hij dan nog wel herkend als ltr24102b of als ltr32102b als tie als ltr32102b kan je hem dus NIET terug flashen want de software kijkt eerst of er een ltr24102b aanwezig is

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Nou als het iemand lukt... Volgens mij is het onzin. Kan wel zo zijn dat ze vroeger van die weerstandjes hadden, maar tussen het uitbrengen van die 24x en 40x zit zo'n grote tijd, dat het volgens mij gewoon een totaal andere brander is!

|Specs|

Pagina: 1