Toon posts:

[OC] Niet werkende multiplier settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd athlon t-bird 1200 met 266 fsb.
Verder heb ik een msi k7t turbo moederbord, ik wilde de processor overclocken naar ong. 1400mhz. De processor is trouwens standaard al unlocked.
Standaard loopt ie op 9x133, nou wilde ik de multiplier 9,5 10 of 10,5 proberen maar als ik naar 9,5 ga gaat de processor op 733mhz lopen :( en bij 10 gaat ie ergens in de 800 zitten en bij 10,5 zit ie ergens bij de 866.
Pas vanaf de muliplier 11x loopt ie op 1466 mhz, maar dan krijg ik bootup fouten en blauwe schermen bij het starten van windows. Dat is dus net iets te veel, hoe kan ik het nou oplossen dat de multipliers 9,5 t/m 10,5 het doen om de proc fatsoenlijk over te clocken?
Bij het verhogen van de bussnelheid kwam ik trouwens niet hoger dan 137mhz, is dit ook normaal?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Hoe het zit met die multiplier weet ik niet maar van die FSB kan wel kloppen
Je geheugen of een ander stukje hardware kan waarschijnlijk de verhoofde FSB niet aan

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik heb exact hetzelfde mobo + proc. heb me er nog niet zo in verdiept, maar als ik mijn multiplier van default naar 8 zet, start ie al niet meer op!Toen dacht ik dat ie niet unlocked was!?? Ja, een TB 1200 266 mhz, MSI K7T Turbo!
btw, m'n fsb krijg ik zowiezo stabiel op 141mhz!(jaja, met een realtek 8139!)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 22:10
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43
Kheb een K7T Turbo en een Duron 650... en de multiplier heeft wel 1 keer iets hoger gestaan... verder wil ie het gewoon echt niet doen...

Duron al meerdere keren opnieuw unlockt, verschillende bios versies... niks...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de fsb is wel hoger te krijgen denk ik. Ik heb er namelijk een 3com 10/100 kaartje in zitten en volgens mij werkt ie niet helemaal mee.
Maar ik snap er toch echt nog steeds helemaal niets van waarom ie bij de multiplier 9,5 10 of 10,5 terug naar de 700mhz gaat. De processor is echt niet gelockt, ik heb het met m'n eigen ogen gezien.
Onder windows laat wcpuid ook zien dat ie ergens rond de 700mhz zit, dus het ligt er niet aan dat de bios het verkeerd weergeeft.

Verder nog iemand een idee?

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 11:52

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik heb zelf een tbird 1400 en die wil ook verder nix, zie mijn topic, en ik heb ook al t een en t ander geprobeerd, met jumpers kon ik ook nix beginnen en in mn bios ook niet. dus het zou best aan je cpu kunnen liggen :( daarvoor vrees ik ook voor die van mij

wat je wel kan proberen is om je bus gewoon flink een end de lucht in te schoppen ik heb m op 145 dus dat is al fors meer dan 133, maar dan moet je geheugen t ook kunnen bij houden :)
suc6

blabla

Verwijderd

ikzelf heb een tbird 1200 266 axia en een msi k7t 266pro2

mijn mp staat standaart op 9(is niet gelockt trouwens)
ik kan hem met de mp alleen al op 1466 zetten en de fsb staat dan gewoon op 133

maar als je de mp lager zet dan standaart doet hij het bij mij ook niet.

maar helaas loopt hij op 1466 niet stabiel maar op 1400 wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb em nu op 1417mhz. Ik dacht al steeds waarom krijg ik de fsb niet lager dan 133, maar dat kwam omdat de jumper op het moederbord er niet op zat. Nou heb ik em dus lopen op 13x109, als het niet met 133mhz fsb kan dan zo maar.
Hij draait nu verder wel goed, bij het opstarten goed en ook onder windows. Vcore loopt op 1.85V in bios, maar mbm5 geeft 1.93V aan. Is dit normaal? Wat is nou de juiste waarde?
Als ik CPUburn draai loopt de temperatuur op naar 67 graden maar hij hangt niet, dus ik denk dat het wel goed is. Maar als ik 3dmark 2000 draai schakelt ie bij de 2e helicopter test naar windows, ik zie ook steeds van die flikkerende deeltjes op het scherm.
Waar kan dit nou aan liggen, moet ik de fsb of mp toch lager zetten?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01
heb ik een keer over gelezen...

De fsb gaat omlaag, als je hem op je moederbord aansluit. Je schijnt dan een jumpertje op je moederbord om te moeten zetten. Het zal waarschijnlijk niet in je bios aan te passen zijn.

edit:
...oeps, je had het intussen al gevonden. |:( Ik moet ook leren om eerst heel het topic door te lezen |:( . Op je 2de vraag kan ik btw geen antwoord geven, maar misschien heb je hem te ver overgeclocked :?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1