• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023
Een (digitale) camera, een pedaalemmerzak en een UV-protection filter (49mm die precies op m'n lens past a 10 euro).
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012688206

Maak een gat van ±48mm met bv een schaar
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012688226

Draai dan de filter op de lens :)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012688261

Sorry voor de beetje brakke pics, zijn nog met m'n oude cameraatje gemaakt ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012688278

Resultaat: perfect spatwaterdichte camera!

voor bv dit soort pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012426691
1 minuut na deze foto begon het te kletteren van de regen!
Kon nog net met m'n camera onder m'n jas naar een tunneltje rennen :)

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Heb je net die hele mod zitten maken, stop je em alsnog onder je jas! :+
Wel handig voor de rest, maar als het regent heb ik zowiezo niet zo'n zin om buiten te fotograferen..

Waar dient zo'n UV filter nou eigenlijk voor?
Jah, UV stralen filteren uit het licht, maar wat voor effect heeft het op je pics?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023
Op zaterdag 02 februari 2002 23:43 schreef Splatter het volgende:
Heb je net die hele mod zitten maken, stop je em alsnog onder je jas! :+
Wel handig voor de rest, maar als het regent heb ik zowiezo niet zo'n zin om buiten te fotograferen..

Waar dient zo'n UV filter nou eigenlijk voor?
Jah, UV stralen filteren uit het licht, maar wat voor effect heeft het op je pics?
Die situatie heeft me juist op dat idee gebracht :? !
UV-Filters doen pas iets op 3000meter hoogte, haalt dan de "felheid" uit de lucht.
Maar het meest wordt ie gewoon verkocht om je lens te beschermen tegen vingers,stof en krassen enzo!
Ik merk geen verschil tussen met of zonder, het is gewoon een stukje goed geslepen glas!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Hmm... Je camera kan toch wel tegen een paar spatjes? Ik heb ook wel eens in de regen gefotografeerd - zelfs in dichte sneeuw. Ik ga er niet vanuit dat m'n camera dan meteen kapot gaat (deed-ie ook niet trouwens).

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:59

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Om even hier op aan te sluiten: ik heb met mijn olympus c-3000 in keihard onweer staan fogograferen waarbij mijn camera helemaal zeiknat werd. (ok kreeg wel vocht onder lcd (niet viewer) maar da's iets anders.

Heb ook in sneeuw gelopen, allemaal overleefd.

Verwijderd

Toch opletten voor condensvorming aan de binnenkant van de zak.

Anders komt er condens in het toestel en als je net een beetje vieze lucht hebt (en de condens dus vuiligheid bevat) dan kan die vuilgheid (na opdrogen condens) in de camera achter blijven op de meest rottige plekken :(

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zondag 03 februari 2002 10:47 schreef [MYC]CBS het volgende:
Toch opletten voor condensvorming aan de binnenkant van de zak.

Anders komt er condens in het toestel en als je net een beetje vieze lucht hebt (en de condens dus vuiligheid bevat) dan kan die vuilgheid (na opdrogen condens) in de camera achter blijven op de meest rottige plekken :(
een truukje van de originele onderwaterbehuizingsfabrikanten

Gooi een pakje sillica-gel in het zakje en condens wordt opgezogen. Deze kan je gewoon in de magnetron "recyclen"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
bedankt voor het idee, misschien pas ik het ooit weleens toe..(als ik dronken ben ofzo ;) )

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op zondag 03 februari 2002 18:57 schreef Kev0867 het volgende:
bedankt voor het idee, misschien pas ik het ooit weleens toe..(als ik dronken ben ofzo ;) )
Je moet dan nie vergeten om die band om te doen, anders laat je hem flikkeren.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

Op zaterdag 02 februari 2002 23:32 schreef gjrebels het volgende:[...]
1 minuut na deze foto begon het te kletteren van de regen!
Kon nog net met m'n camera onder m'n jas naar een tunneltje rennen :)
waarom... hij is toch SPAT water dicht? |:( :+

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
[u]Op zondag 31 maart 2002[/u] 14:34 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

waarom... hij is toch SPAT water dicht? |:( :+
nuttig... |:(

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Leuke mod, heb vorige jaar in Florida wel pics en filmpjes gemaakt op een moerasboot met een Digital cam (Casio QV3000). Ging wel 80km/u over het moeras en ik zat voorin (wilde wel een beetje actie en alligators zien uiteraard). Maar de digitale camera toch de hele tijd droogvegen enzo van het opspattende water. Dus dit is voor dat soort situaties een handige truuk. En een zakje silicagel is inderdaad een goede truuk om de condens er dan weer uit te halen.Hebben toch wel wat leuke foto's kunnen maken.
Ik vind het dus WEL een nuttige tip en leuke uitleg/foto's erbij!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Waar haal je dat sillicagel vandaan?

Een UV filter voor 10 euro kan ik ook nergens vinden, mijn fotoboer verkoopt deze stukjes glas (35,5 mm) voor slechts 40 euro!!! "maar het is wel een echte B&W" zei hij, Damn, voor 40 euro verwacht ik wel een gouden randje!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

zo bijzonder is dit niet hoor, heb vaak zat tijdens wintersport voor opspattende sneeuw enzo een boterhamzak over de filmcamera heen gedaan met alleen de lens bloot...... niks bijzonders dus ;)

Verwijderd

Of koop gewoon deze http://www.imaging-resource.com/PRODS/DC5000/DC5A.HTM ... spatwaterdicht en schokbestendig. Er zijn ook mensen die er onderwaterfoto's (niet al te lang natuurlijk) mee gemaakt hebben. Heb hem ook en als we weer een keer met lekker weer (de hele week dus al) hier in ons badje zitten, kan ik naar hartelust knippen. Ook tijdens de skivakantie met balanceertrucjes op de skistokken in de sneeuw met de zelfontspanner enzo. Echt een handig toestel als je net als ik van actieve bezigheden en vakanties houdt!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

...Of je koopt een onderwater-case voor je digicam. Ik zag zo'n ding voor Canon digicam's (voor de G1 volgens mij maar kan ook Ixus geweest zijn) laatst bij de plaatselijke fotozaak voor 200 euro ofzow liggen (alsof ze die denken te verkopen ofzo). Peperduur voor een stukje kunststof, maar dan kan je cam wel een paar meter onder water.... Olympus schijnt ook zo'n ding in het assortiment te hebben....

...And the world goes on racing, like the world always will...

Pagina: 1