Temp CPU opmaken uit temp mobo?

Pagina: 1
Acties:

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik vroeg me af, of te temp van de CPU een beetje in verband staat met de temp van het mobo...

Ik heb namelijk geen temp meter voor mijn cpu en wil wel weten of die warm is! (ja ik ga ooit een temp meter kopen)

Nu vroeg ik me af of ik kan zien aan de mobo temp hoeveel graden mijn CPU ongeveer is...?

het viel me namelijk op dat bij mensen met cpu van 50 graden of meer het mobo rond dr 30-35 was en bij een cpu temp van 30 graden, het mobo ongeveer 20-25 was...

Heeft dit nou met elkaar te maken of zie ik ze nou vliegen? :P

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

Da ligt eraan hoe je airflow is... Kheb cpu nu 35 en chipset 26.. da zegtdus heel weinig

Deze advertentieplaats is te huur!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
ik hep geen casefan geloof ik en temp mobo=25

Verwijderd

In principe krijg je je kast bijna nooit onder de kamertemp. Dus moet het wel 20-25 graden zijn. Natuurlijk is de lucht in je kast ook warmer als je CPU 55 graden is, het warmt de lucht namelijk op. Verder is het bij ieder mobo verschillend. De een heeft een actief gekoelde chipset, en de ander een passief. Daardoor kan er ok wel een graag of 5 verschil tussen zitten. Echt makkelijk en betrouwnbaar is et volgens mij niet om daar je temp uit op te maken...