heeft iemand een GEMAKKELIJK alternatief om meerdere fans aan te sluiten, ik vind dat gedoe van 12volt draadje naar voeding enzo maar niks, dus ik ben opzoek naar iets makkelijks? heb al gezocht op de search en daar heb ik fanbus gevonden, HOE makkelijk is dat? moet je dan solderen of dingen afknippen of etc etc.. als er nog andere id'en zijn dan gaarne
TIP: Gebruik de search en zoek op: baybus
daar heb je een schema voornodig 
ik wil een GEMAKKELIJK alternatief
alstublieft
ik wil een GEMAKKELIJK alternatief
alstublieft
Verwijderd
en makkelijker alternatief dan een baybus? geen. een Baybus is het makkelijkste ding dat er is om fans makkelijk op 1 molex connector te zetten, en eventueel voor switches erop... komop ga naar virtual hideout en maak ook zo'n ding! of wil je gaan knoeien met een paar keer kortsluiting...
nee niet echt, maar niet alle fans hebben ook molex aansluiting, dus laat dieOp zaterdag 02 februari 2002 23:27 schreef webkabouter het volgende:
alsof het aansluiten van een fan op de molex zo moeilij kis
en ik ben erachter dat er geen baybussen te koop zijn gewoon in de winkel, en zelfbouwen? dacht het niet.. heb ik er niet voorover (word gestressed van die technische shit)
iig bedankt voor de reacties
lui persoontje...Op zaterdag 02 februari 2002 23:42 schreef VeldKoe het volgende:
[..]
nee niet echt, maar niet alle fans hebben ook molex aansluiting, dus laat diemaar weg
en ik ben erachter dat er geen baybussen te koop zijn gewoon in de winkel, en zelfbouwen? dacht het niet.. heb ik er niet voorover (word gestressed van die technische shit)
iig bedankt voor de reacties
Kroonsteentje?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
eeeejjj ejjj ej ... pssst lees de frontpage eens...
Weet je HOE makkelijk dit is?
Zelfs zonder schema kan een leek met een beetje verstand dit nog aansluiten...
http://www.tweakers.net/nieuws/20172
Weet je HOE makkelijk dit is?
Zelfs zonder schema kan een leek met een beetje verstand dit nog aansluiten...
http://www.tweakers.net/nieuws/20172
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Iets makkelijkers dan het aansluiten van een fan op een molex bestaat er volgens mij niet in Modding World 
edit:
Behalve dan dat geval hierboven ^
Behalve dan dat geval hierboven ^
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
houd maar gewoon je mond als je niks nuttigs te melden hebtOp zondag 03 februari 2002 00:28 schreef webkabouter het volgende:
[..]
lui persoontje...
ik kan er niet zelf 1 maken om de simpele reden dat ik geen soldeer spul heb, + het er gewoon niet voorover heb, ben je dan meteen lui? als iemand weet waar ik zo'n ding gewoon in de winkel kan kopen dan ben ik blij
www.oc-shop.nlOp zondag 03 februari 2002 10:07 schreef VeldKoe het volgende:
[..]
houd maar gewoon je mond als je niks nuttigs te melden hebt
ik kan er niet zelf 1 maken om de simpele reden dat ik geen soldeer spul heb, + het er gewoon niet voorover heb, ben je dan meteen lui? als iemand weet waar ik zo'n ding gewoon in de winkel kan kopen dan ben ik blij
bij: www.oc-shop.nl kan je ze volgens mij kopen (65 Euro).Maar dan kan je nog beter Digidoc 5 kopen voor 79 Euro.Op zondag 03 februari 2002 10:07 schreef VeldKoe het volgende:
[..]
houd maar gewoon je mond als je niks nuttigs te melden hebt
Het kost je dus wel veeeeeeel meer geld dan zelf maken.
bedankt voor de snelle reacties, maar dat is wel ERG prijzig zeg! ik had gedacht zo rond de 20euro maximaal, dit gaat me iets te ver
nu ik toch bezig ben zou iemand me dan kunnen vertellen hoe het wel kan via handmatige manier? ik heb namelijk 2 extra coolers gekocht die alleen maar 3pins connectors hebben, en heb er daar dus te weinig van op het mobo
de kleur draden van de fans zijn zwart, rood en wit, rood is 5 volt, zwart is aarde en wit is 12volt?? of is dit verkeerd
en dan nog de molex, die heeft 2 zwarte draden en 1 gele en rode, rood is 5volt, zwarten de aarde, en de gele 12volt hierop?
alvast bedankt
nu ik toch bezig ben zou iemand me dan kunnen vertellen hoe het wel kan via handmatige manier? ik heb namelijk 2 extra coolers gekocht die alleen maar 3pins connectors hebben, en heb er daar dus te weinig van op het mobo
de kleur draden van de fans zijn zwart, rood en wit, rood is 5 volt, zwart is aarde en wit is 12volt?? of is dit verkeerd
en dan nog de molex, die heeft 2 zwarte draden en 1 gele en rode, rood is 5volt, zwarten de aarde, en de gele 12volt hierop?
alvast bedankt
Soms vraag ik me echt af of het zo moeilijk is?
Fanbus: Doosje met contactjes voor fans
Baybus: Aansluiting voor fans en schakelaars (aan/uit, 5/12/0V etc)
Rheobus: Door potmeter gestuurde fan
Als je bij http://www.virtual-hideout.net/guides/7v_12v_baybus/index.shtml kijkt zie je 2 schematjes (die dus voor de baybus zijn) waarin staat hoe je 'm op 12 volt(echte snelheid) of op 7 volt(stille langzamere snelheid) kan laten lopen. Anders kan je altijd nog bij de lokale pc-boer ff zo'n molex convertertje van 3=>4 kopen.
[addition]Op zondag 03 februari 2002 10:22 schreef SONiCB00M het volgende:
digidoc: onnozel duur apparaat dat hetzelfde doet
[/addition]
hoera
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Wat probeer je hiermee te zeggen?(in plaats dat je het persoon van dit topic probeert te helpen)Op zondag 03 februari 2002 10:22 schreef SONiCB00M het volgende:
aan verwaande 'die hard' mensen zoals jij die alles al weten heb ik dus niksOp zondag 03 februari 2002 10:22 schreef SONiCB00M het volgende:
ik vind het wel moeilijk want het is me eerste keer, ok?
even een uitleg over wat al die kleuren draden betekenen:
aan de Molex connector:
• Rood=5volt
• zwart=aarde
• zwart=aarde
• geel=12volt
aan de 3 pins connector van fan:
• rood=plus (12volt)
• zwart=min
• geel/wit=toerental meter (is niet nodig, kun je gewoon afknippen)
Als je de fan gewoon op volle snelheid wil laten draaien, dan sluit je de rood van de 3 pins connector op de geel van de molex aan. En de zwart van de 3 pins connector op de zwart van de molex.
Wil je de fan wat langzamer laten draaien(minder lawaai), dan sluit je de rood van de 3 pins connector aan op de geel van de molex. En de zwart van de 3 pins connecor op de rood van de molex. Zo draait de fan op 7 volt.
aan de Molex connector:
• Rood=5volt
• zwart=aarde
• zwart=aarde
• geel=12volt
aan de 3 pins connector van fan:
• rood=plus (12volt)
• zwart=min
• geel/wit=toerental meter (is niet nodig, kun je gewoon afknippen)
Als je de fan gewoon op volle snelheid wil laten draaien, dan sluit je de rood van de 3 pins connector op de geel van de molex aan. En de zwart van de 3 pins connector op de zwart van de molex.
Wil je de fan wat langzamer laten draaien(minder lawaai), dan sluit je de rood van de 3 pins connector aan op de geel van de molex. En de zwart van de 3 pins connecor op de rood van de molex. Zo draait de fan op 7 volt.
Verwijderd
Je zou eerst ff je toon moeten veranderen hoe je het vraagt, en niet zo ongeduldig zijn, dt zijn wij ook niet met jou... maar wat is er nou zo moeilijk aan een fan aansluiten??? en een schematje nabouwen kan ook een klein kind doen... en je hoeft er inprincipe niet eens te solderenOp zondag 03 februari 2002 10:31 schreef VeldKoe het volgende:
[..]
aan verwaande 'die hard' mensen zoals jij die alles al weten heb ik dus niks
ik vind het wel moeilijk want het is me eerste keer, ok?
Pagina: 1