Freesco Wireless

Pagina: 1
Acties:

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Graag wil ik jullie ervaringen of meningen over het volgende:

Wat ik wil is een netwerkje met de overbuurman. Daarvoor willen we een Freesco router neerzetten met 3 nic's. Een voor de overbuurman, een voor mij en de derde mogen jullie raden :7
De freesco router komt bij mijn overbuurman te staan, dus moet er een draadloze verbinding komen. Het moet allemaal wel betaalbaar blijven, dus wilde ik dat met twee PCI wireless nics maken. De afstand is waarschijnlijk geen probleem (Ik schat zo'n 35 meter), maar wat wel een probleem kan zijn is dat het kaartje niet wordt herkend door Freesco. Als we nu goede kaartjes kopen (van 3Com bijvoorbeeld) kunnen we deze dan werkend krijgen in Freesco?
Wat ook nog een probleem kan zijn is dat die twee kaartjes wel een point-to-point verbinding op moeten kunnen zetten. Kan iemand mij daar wat over vertellen, m.a.w. waaraan kan ik zien hoe dit moet en is dit wel te maken met Freesco (omdat er misschien aparte software voor nodig is om een wireless point-to-point verbinding op te zetten :? )?

Tnx.

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

• paulhekje
  • Laatst online: 13-08 10:01
met freesco en wireless heb ik geen ervaringen, maar het is bijna net zo duur om een wireless cable/dsl router te kopen: gewoon op een hubje prikken. buurman op hubje, jij op wireless. scheelt je 3 netwerkkaarten kopen, waarvan 1 wireless.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

werkt de kaart wel onder een andere distro?
Als dat zo is, misschien kan je de driver porten naar freesco, of freesco vervangen door die distro

• TheDancer
Hmm een andere distro zou kunnen, maar dat kost me veel meer tijd om daar een beetje in te komen.... Heb er namelijk niet zoveel ervaring mee. Ik zal eens kijken...

Ervaringen en meningen blijven welkom! ;)

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Intel levert wireless kaartjes waar je Linux drivers voor kunt downen (Pro 2011b). Ze hebben ook echte pci wireless NIC's (dus geen adapters voor PCMCIA) en ik verwacht dat ze daar ook wel Linux drivers voor hebben.

Met dat gegeven zou het dus een eitje moeten zijn om die drivers te laden als een extra module en zo dat bakkie een wireless verbinding te geven.

Maare... je internet delen met je buurman is niet helemaal zoals het hoort hè? :+

edit:

Ik praat weer eens poep, 't is wel een adapter. Alleen de profi Intel Pro/Wireless 5000 PCI is een echte pci NIC maar die is zo profi dat ie niet eens in de pricewatch staat ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

'k zit te denke, voor freesco zijn er ook pcmcia drivers, kijk ff op www.freescosoft.com misschien heb je er wat aan.

• TheDancer
Wie heeft het over internet delen? >:)

Ik zel eens gaan kijken bij Intel en freesco....

I'll let ya'll know...

• TheDancer
Hmm, ik heb vanalles geprobeerd, maar ik krijg het niet werkend.....

Ik heb toch maar een access point gekocht :Y)

Tnx y'all voor meedenken!

Pagina: 1