Toon posts:

Inktcardridge wordt niet geacepteerd door printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb vandaag bij de Mediamarkt in Groningen een cardridge gekocht voor mijn HP 500C printertje. Normaal koop ik altijd de originele van HP, maar deze keer een nepper geprobeerd van Pelikan. Op de verpakking staat dat ie de HP deskjet 500c ondersteunt, geen probleem leek me. Wel dus. Hij weigert gewoon iets te printen. Als ik een test pagina afdruk schiet de cardridge naar het midden toe en gaat het lampje "Print cardridge" knipperen. Dat doet ie dus altijd als de inkt op is. Als ik dan op de reset knop op de printer druk, poept ie er ineens wel een printje uit, waar ik nog net "Congratulations!" in kan herkennen (de testpagina dus...)maar verder is het onleesbaar :?
Van printers heb ik dus echt weinig kaas gegeten, is er iemand die me een beetje kan helpen?

Verwijderd

hopelijk woon je ook in groningen, zodat je hem even terug kan brengen....

er valt volgens mij niet veel aan te doen, tenminste, mijn ervaring met printers (bjc240, appollo2200, qms1100L) --> als het niet werkt, werkt het NIET

Verwijderd

installeer hme voor de zekerheid eens opnieuw onder windows.
soms heb je dat en anders terug.

Verwijderd

je mot ook eens een laten self testen. ik had ook een hp met hetzelfde probleem. het blijkt dat je een inktcardridge nietn mag vervangen tenzij de printer zelf zegt dat ie op is.. ander opnieuw installeeren.. beetje op slaan.... uit het raam gooien.. :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga die driver wel even opnieuw instaleren. Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die nep cardridge nu voor een cardridge van HP geruild en het probleem is precies hetzelfde gebleven.

Ik ben er ook achter gekomen dat ik wel vanuit de "dos"-prompt van XP kan printen. Ik denk dat het dus te maken heeft met de driver van XP, die op de een of andere manier am strunt is. Ik heb dus de driver verwijder en opnieuw geinstalleerd (ook bij server properties onder advanced), maar nu doet ie het nog steeds niet onder xp.
Volgens mij heeft het te maken met een programmatje dat ik een tijdje terug heb geinstalleerd: dit hield het aantal printjes bij dat je draaide. Dit heb ik gewoon verwijdert zoals het hoort bij add/remove programs. Weet iemand voor dit probleem een oplossing of moet ik heel XP opnieuw gaan instaleren voor zoiets lulligs?

Bij voorbaat dank!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ook even de contactjes op de cartridge en in de printer schoonmaken. Wil ook weleens storingen verhelpen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 11:57 schreef ZeRoC00L het volgende:
Ook even de contactjes op de cartridge en in de printer schoonmaken. Wil ook weleens storingen verhelpen.
Als je wel vanuit de dos-prompt kunt printen lijkt me dat niet echt de oorzaak.
Zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand?

Verwijderd

mijn ervaring is dat je vaak ook wel een andere driver kunt isntalleren. Effe proberen: bij andere wat oudere Deskjets.
Maak effe een proefadruk met de meeste tekens en een klein plaatje zodat je niet voor verrassingne komt te staan. Mijn HP600 drukt vrijwel foutloos af met een DJ of DJ500 driver (omgekeerd ook?). In 98 staat de DJ (zonder iets) en de 3, 4 en 500 serie, XP?
Pagina: 1