Virtualdub en LAME

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:11
Is het mogelijk om LAME MP3 encoder tussen het rijtje te krijgen met audio codecs in Virtualdub :?

• Solosmots
Of is er een andere mogelijkheid om 128 kbit mp3 in Vdub te krijgen?
Kheb nu to 56 kbit staan..

Verwijderd

wie weet er hoe je de resolutie van een filmpje (avi) kan veranderen in virtualDUB? (zodat ie niet meer fullscreen is, en zodat ie kleiner wordt)

• Solosmots
Gewoon een resize filter gebruiken, staat bij de video instellingen d8 ik..

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Ja tuurlijk kan dat, je moet op zoek gaan naar ACM codecs. Voor Lame heb ik er eentje gevonden, voor OGG ook. Fraunhofer kan ook. Zoeken maar!

Quoten is geweldig... - boer Krelis

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 10:14 schreef boer Krelis het volgende:
Ja tuurlijk kan dat, je moet op zoek gaan naar ACM codecs. Voor Lame heb ik er eentje gevonden, voor OGG ook. Fraunhofer kan ook. Zoeken maar!
Da's een mogelijkheid ja. Ik gebruik zelf nandub, een verbouwde versie van vdub. Daar kan je gewoon .mp3 (ook vbr) inladen die je met een losse codec gemaakt hebt. Daarnaast maakt nandub gebruik van SBC (Smart Bitrate Control) met divx, maar dat is een heel lang en ingewikkeld verhaal :)

• Solosmots
Nee maar dit gaat om het comprimeren van een bestaande AVI met geluid, en om dan eerst er een WAV van te maken, en dan extern een MP3, is me te omslachtig..

Ik heb btw de ACM LAME coded gevonden en geinstalleerd, alleen als ik wil gaan coderen, geeft Vdub deze error: Error initializing audio stream compression

Oei....wat nu?

• Solosmots
Hmmmm.... ik hebbem er opnieuw opgezet, en het maakt geen hol uit. Werkt dit wel onder WinXP?
Pagina: 1