Toon posts:

Nieuwe kabelmodem van chello??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik had ergens gehoord dat chello andere kabelmodems levert die "sneller" zijn. Altans dat had ik begrepen. Kan iemand me hiermee helpen?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

snelheid gaat op bandbreedte, niet op kabelmodem (iig in deze situatie). Heb ook wel gehoord over deze nieuwe modems. Details weet ik echter niet

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Deze vraag hoort niet in ANS, echt advanced is deze vraag niet.

Voor zover ik weet levert chello com21 modems..

ik zou zeggen, bel ze eens op en vraag het

Verwijderd

Waarschijnlijk bedoel je deze?
Motorola

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 17:44
je bedoelt terayon modems (alias TeringJong modems)

Chello is gestopt met die dingen leveren, je kan ze bellen gaat alleen niet helpen.

Wachten tot het in jou gebied ondersteunt wordt en ze JOU opbellen (en het scheelt echt niet veel, zijn allebij begrenst op 1,5 mbit)

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet deze topic wel? Een kabelmodem is toch best wel ingewikkeld hoor :p

"snelheid gaat op bandbreedte, niet op kabelmodem (iig in deze situatie). "
-> I know maar zoiets had ik namelijk gehoord dat die sneller waren maar ja dan mag chello ook wle is die bandbreedte verhogen :) Iemand die ik ken heeft quicknet en die haal t meer dan 500kb/s. Dan mag hij wel enigste in de straat zijn. Maar UPC/Chello of hoe je het ook wilt noemen(slowllo) zit je aan die 192kb/s vast (ja toch?), zelfs sommige halen 192kb/s niet eens die chello hebben :p Ok dan ben ik 1 van de weinige in de straat die chello heeft dus das weer mooi meegenomen >:)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 02 februari 2002 22:51 schreef DaPoztMaster het volgende:
je bedoelt terayon modems (alias TeringJong modems)

Chello is gestopt met die dingen leveren, je kan ze bellen gaat alleen niet helpen.

Wachten tot het in jou gebied ondersteunt wordt en ze JOU opbellen (en het scheelt echt niet veel, zijn allebij begrenst op 1,5 mbit)
1,5 mbit!!! das een grote vooruitgang!
bedoel je dat je 1.5mbit hebt! mag blij zijn als internet werkt! (en als het werkt moet ik veel tussentijds doen... steeds wachten want het gaat errruuugghhh laannngggzzzaaammm

• MadMod
  • Laatst online: 04-08 11:31
nee ze leveren nu motorola's. deze zijn stukken snelleer dan de oude com21 modems vind ik. Maar ik ben in iig blij met chello :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja die bedoel ik.
met 192.168.100.1 kan ik dus mijn modem shit zien?? cool:)
dat wist ik nog ni:p

Verwijderd

[forum=24] --> [forum=4]

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 22:59 schreef Geforcy het volgende:
Ja die bedoel ik.
met 192.168.100.1 kan ik dus mijn modem shit zien?? cool:)
dat wist ik nog ni:p
:?

wat bedoel je hiermee?

lame, je hebt het over de link op die motorola link

• Scatman_II
  • Laatst online: 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

een chello modem is "gecapped", dat betekend dattie niet hoger gaat dan een bepaalde speed, dat schijn je te kunnen uncappen door er andere firmware naartoe te laden ofzow...

( en ik moet het zonder ADSL of kabel doen :()

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Chello heeft op dit moment 4 soorten modems in gebruik:

Com21: vast ip adres, mijn ervaring: redelijk stabiel, chello beweerd: onstabiel, topsnelheid hier in zeewolde 190KBytes/sec deze gaan eruit.

Terrayon: geen vast ip, werkt met dhcp, mijn ervaring: klote dingen.. regelmatig ligt de dhcp server eruit of om een 1 of andere rede krijg je geen ip adres. Top snelheid hier in zeewolde is 160 KBytes/sec

Nieuw: Motorola, Werkt ook met dhcp dus geen vast ip adres. Stabieler dan terrayon, top snelheid in zeewolde 160 Kbytes/sec. Chello wil overal dit modem in de toekomst.

Lancity... Geen ervaring mee

(dhcp betekend ip adres krijg je via chello en deze wisseld misschien 2x per jaar).

Nadelen terrayon en motorola: ip adres wordt gekoppeld aan t mac adres van je netwerk kaart. Neem je een nieuwe nic dan zul je eerst ip adres moeten vrijgeven via winipcfg of ipconfig en dan nieuwe kaart aansluiten.
Volgens chello kan dit niet en moet je contact opnemen met chello dan regelen zei het voor je maar dat duurt 4 maanden ! Vaak als chello een paar dagen plat heeft gelegen moet je opnieuw het mac adres koppelen aan het ip adres en hiervoor moet je een procedure doorlopen waarbij je je gebruikersnaam, wachtwoord en mac adres van het modem moet opgeven. Je krijgt eerst een 10.x.x.x ip adres en na deze handeling krijg je een ip adres voor internet gebruik. Leuk voor normale gebruikers die geen verstand van it hebben...

Chello sux ass... Geeft alleen maar problemen dus als t ff kan neem wat anders !

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:19

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 02 februari 2002 23:06 schreef Scatman_II het volgende:
een chello modem is "gecapped", dat betekend dattie niet hoger gaat dan een bepaalde speed, dat schijn je te kunnen uncappen door er andere firmware naartoe te laden ofzow...

( en ik moet het zonder ADSL of kabel doen :()
Broodje aap. :P

Het is FRIET!

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 23:08 schreef jhead22 het volgende:bla, bla, bla ... Zeewolde
Zit je daar in een test gebied van Chello of zo :?

• jhead22
  • Niet online
Zeewolde was vroeger een test gebied voor Gelrevision. Het was dus 1 van de eerste gebieden waar kabel internet was. Dit omdat Zeewolde een erg nieuw dorp is en dus een goed netwerk heeft.

Ik zat toen in de testgroep. Met zijn tienen internet op de kabel.. dat ging lekker rap... Later is het een zooitje geworden en ik ben er ook uitgestapt omdat het erg veel tijd koste en zinloos was. Later is gelrevision over genomen door upc (chello) en is Zeewolde een rampengebied geworden.

Com21 gaat hier via het netwerk van gelderland en behoord dan ook tot gelderland. Terrayon en motorola zitten op het flevoland netwerk en behooren tot friesland... waarom begrijpt niemand.... |:( Hierdoor worden problemen heel leuk op elkaar afgeschoven en wordt er niets verholpen.
* jhead22 heeft contacten met mensen die veel van chello afweten... vandaar dat ik er veel van af weet. Tevens probeer ik alles van chello te weten te komen.

Ik werk gelukkig niet voor chello en wil er eigenlijk ook nix mee te maken hebben. Ik vind het een kolere bedrijf en ik baal dat adsl hier niet beschikbaar is... De afgelopen 3 maanden heb ik 15 dagen plat gelegen :( :( :( KPN vind Zeewolde niet interresant omdat hier niet genoeg te verdienen valt. Daarom is hier geen adsl beschikbaar. Het netwerk is er geloof ik wel geschikt voor via een kleine aanpassing. De bedrijven hiero balen er van en zitte te denken om maatregelen te treffen.

Bij chello is trouwens alles erg slecht geregeld. Klachten verdwijnen, monteurs worden naar plaatsen gestuurd waar niets aan de hand is en waar een storing is komt niemand. De informatie stroom binnen het bedrijf is compleet bagger. Ze zijn laatst overgestapt op een nieuw klachten administratie systeem wat totaal blijkt te floppen. Geld hebben ze niet dus investeren doen ze niet. Een server die beschikbaar is voor 1000 klanten zetten ze er 2000 op. En dan staan ze raar te kijken dat het plat gaat |:(

Een 3/4 jaar geleden kreeg ik een upload probleem kadoo.. uppen van mijn 10mb ruimte voor een homepage werkte niet meer, uppen van news berichten werkte ook niet meer en verder ging het erg traag... * jhead22 chello bellen en klacht verteld...
Kep uren aan de lijn gehangen en we hebben van alles geprobeerd. Kep tig keer gebeld... tig chello personen aan de lijn gehad en 30x de zelfde dingen moeten doen... Ze kwamen er maar niet uit... Ondertussen ben ik een ip trace gaan uitvoeren en hieruit bleek dat de server geen bevestigingen terug stuurd. Kep een half jaar lopen roepen dat het probleem bij chello ligt en niet bij mij... Immers als ik mijn terrayon modem uitgooi, een com21 modem leen van de buren werkt alles perfect. Vrienden konden wel uppen op mijn homepage... Kep gesmeekt of ik een com21 mocht.. maar neen volgens chello lag het aan mijn systeem terwijl ik er 4 heb getest. uit eindelijk ben ik erachter gekomen dat het wel eens kon liggen aan de terragateway. De verbinding via een terrayon gaat via een tera gateway en een com21 via comcontrollers. ook volgens die ip trace van mij en van chello bleek dat te kloppen. Maar nee volgens chello was dit gelul want dan zouden veel meer mensen er last van hebben.. Na een half jaar kwam men er achter dat in zeewolde een lagemeen upload probleem was.. er hadden al honderden mensen gebeld maar niemand wist dat... Ik zat die avond weer eens aan de lijn met de 30ste chello persoon en ook hij kwam er niet uit... totdat hij in de gaten kreeg dat ik in zeewolde woon... OOh... zeewolde zei hij.. jah daar is een algemene storing.. Ze hebben later de teragateway vervangen en het werkt weer |:(

Neen van mij mag upc kapot !!!

Sorry voor t lange verhaal >:)

Verwijderd

Topicstarter
dan zal ik wel een com21 hebben ofzow :)
Moet je overstappen op die nieuwe modem?? Of kan ik weigeren??
Ik wil namelijk wel een vast IP adres das wel handig :P

• jhead22
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 23:33 schreef Geforcy het volgende:
dan zal ik wel een com21 hebben ofzow :)
Moet je overstappen op die nieuwe modem?? Of kan ik weigeren??
Ik wil namelijk wel een vast IP adres das wel handig :P
Uiteindelijk zul je denk ik moeten overstappen.. com21 gaat er gewoon uit. Baal ik ook van omdat com21 veel stabieler is... (eerst was com21 hier bagger en toen kreeg ik een terrayon omdat die beter zou zijn.. tegendeel is waar...)

Eigenlijk heb je nog steeds een vast ip.. je krijgt m dan via chello maar als t nooit plat ligt behoud je dat ip rustig een jaar... Maarja... chello ligt regelmatig plat he.......

• jhead22
  • Niet online
Hier een lijsje met storingen van de afgelopen week.. Kep dan ook 3 dagen plat gelegen :( :( :(

actuele storingen

Dinsdag 29 januari 2002

(netwerk) De problemen aan de DHCP-server zijn opgelost. Echter heeft het tijd nodig om de opgelopen schade te verwerken. Hierdoor kan het voorkomen dat het verkrijgen van een ip-adres niet lukt. In dit geval vragen wij u het op een ander moment nogmaals te proberen.

(netwerk) Op dit moment zijn er problemen met de DHCP-server. Deze server zorgt voor een dynamische toekenning van IP-adressen. Klanten met een Terayon en Motorola modem kunnen hierdoor geen verbinding maken met het Internet.

Vrijdag 25 januari 2002

(web) Het plaatsen van webpagina's op de ftpserver members.chello.nl is weer mogelijk.

(netwerk) De problemen in het netwerk van UPC zijn opgelost, waardoor klanten uit de steden Lelystad en Arnhem en de daar omliggende gemeenten weer verbinding kunnen maken met het Internet.

Donderdag 24 januari 2002

(netwerk) Door problemen in het netwerk van UPC is het voor klanten uit de steden Lelystad en Arnhem en de daar omliggende gemeenten nauwelijks of niet mogelijk verbinding te maken met het Internet.

(web) Op dit moment is het voor klanten van chello niet mogelijk om webpagina's te plaatsen op de ftpserver members.chello.nl. Het bekijken van de gebruikerspagina's is daarentegen wel mogelijk.

(netwerk) Op dit moment zijn er problemen met het bereiken van bepaalde sites op het Internet. Dit wordt veroorzaakt door een technische storing buiten het netwerk van UPC en chello, waardoor sites zeer moeilijk bereikbaar zijn. Het probleem is getraceerd en er wordt aan gewerkt.

Maandag 21 januari 2002

(netwerk) De eerder gemelde problemen in het netwerk van de regio Noord-Brabant zijn opgelost.

(netwerk) Op dit moment zijn er problemen in het netwerk van de regio Noord-Brabant, met als gevolg dat het Internet voor klanten uit deze regio niet bereikbaar is. De problemen zijn gisteravond begonnen. Er wordt aan het probleem gewerkt om het zo spoedig mogelijk op te lossen.

Donderdag 17 januari 2002

(netwerk) De gisteren vermelde problemen waren geen problemen aan de DNS-servers, maar storingen in het UPC-netwerk. Het gevolg van deze problemen was dat o.a. de DNS-servers niet of nauwelijks bereikbaar waren. Inmiddels is de oorzaak van het probleem gevonden en opgelost.

Woensdag 16 januari 2002

(netwerk) Op dit moment hebben de DNS servers voor de regio's Friesland, Flevoland, Gelderland en Noord-Brabant problemen. Deze servers zorgen voor de omzetting van domeinnamen naar ip-adressen. Hierdoor is het nauwelijks of niet mogelijk om verbinding met het Internet te maken, wanneer er gebruik gemaakt wordt van domeinnamen.

Dinsdag 15 januari 2002

(netwerk) De problemen in het netwerk in de regio Flevoland zijn opgelost.

(netwerk) Op dit moment zijn er problemen in het netwerk van de regio Flevoland. Klanten met een terayon modem ondervinden hinder van deze storing. Hierdoor is het niet mogelijk verbinding te maken met het Internet.

(netwerk) Gisteravond hebben de regio's Friesland en een gedeelte van Gelderland hinder ondervonden van een storing in het netwerk, waardoor er geen verbinding gemaakt kon worden met het Internet. Deze storing is inmiddels opgelost.

Zie je hoe vaak flevoland en terayon er in voorkomt ???

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 23:08 schreef jhead22 een stukkie info
Lancity modems werken ook met IP gekoppeld aan MAC-adres.
Waar staat ergens hoe die procedure met dat 10.x.x.x ip precies werkt?

• jhead22
  • Niet online
Die procedure staat nergens,...
krijg je gewoon opeens.. je krijgt een 10.x.x.x adres en zodra je een site wilt openen krijg je een chello schermpie.. die moet je volgen...
Pagina: 1