Toon posts:

MSI k7t-266pro2-ru: hoe 4 schijven installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de handleiding etc goed doorgelezen maar kom er niet uit. Ik had om mijn vorige mobo (asus A7v-133) twee schijven en een brander en een dvd speler aangesloten. Alle 4 op master en op een aparte IDE pport. Twee normale poorten en de twee RAID (ATA-100?) poorten. Ik moest wel eerst de promise drivers installeren om dit te kunnen doen en in de bios aangeven dat ie moest opstarten op de andere IDE pport. Nu heb ik het boven genoemde bord geinstalleerd maar ik krijg dit niet meer voor elkaar. Hoe moet ik het instellen? Ik gebruik dus geen RAID al zit het er wel op. Ik wil gewoon alle 4 ide poorten gebruiken.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
:? De cd van MSI gebruiken en alle drivers instaleren, dan moet het goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik dat gedaan. Ik krijg een melding,, als ik de opstartschijf op de ATA100 (promise) poort zet een melding: NTLDR ontbreekt. Ik dacht dat een kwestie van instellen van de RAID config was. Alleen wil ik niet als RAID gebruiken maar de twee poorten als ATA100 IDE poorten hetgeen op het vorige mobo wel kon.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
En als je nou boot van IDE-1, en niet van de raid? Bijv. als je de brander en de dvd erop aansluit?
Zelf heb ik een HighPiont controller, en die had een eigen mini bios, waarin je bijv. de primary drive kon instellen (was F8 tijdens de detectie van de drives op de raid controller)