rood geel en zwart

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Aan mijnbfans zitten 3 draden (rood geel zwart), als ik een fanbus bouw met van die zwarte en rode clips is het dan de bedoeling dat ik het plastic ding (waarmee ik de drie draadjes van mijn fan aan mijn mobo zet) erafknip en de gele draad afplak en er niets meer mee doe en mijn rode en zwarte draad aan de fanbus vastmaak? ( word toch onwijs warboel in case?

Klopt dit ja/nee en waarom niet?

Verwijderd

Die gele is voor de RPM en kan je dus inderdaad niets mee. Je kan natuurlijk ook gewoon een soort van socket maken voor je fans, dus gewoon 2 van die uitstekende pinnetjes maken waar je die fan-aansluiting overheen kan schuiven, zoals je dat ook op je mobo kan. Het voordeel hiervan is dat je je fans kan vervangen zonder al te veel moeite en het er netter uitziet vind ik. Die draden kan je ook met van die kabelgootjes je hele kast door laten lopen als je wil. Dat kost alleen wel een heel stuk meer draad tuulik, maar verhindert je airflow niet en het ziet er imo ook weer netter uit. Vastplakken met tape of iets dergelijks langs de randen van je case kan natuurlijk ook.
Voordat je zoiets gaat doen, is het misschien ook wel makkelijk om een planning te maken van waar je alles gaat plaatsen.

Vraag: Zijn er ook van die kleine displays die bijv. in een thermometer zitten die je RPM kunnen showen?

Verwijderd

Hmzz
ik zou de rode en zwarte verlengen, en daar een schakelaar opzetten
Vervolgens neem je de gele, en die sluit je netjes op je mamaplank aan, kan je fijn je rpm blijven volgen.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 22:32 schreef SLC-Axe het volgende:
Vervolgens neem je de gele, en die sluit je netjes op je mamaplank aan, kan je fijn je rpm blijven volgen.
Als je dat zou doen, had je geen fanbus nodig he.... Dan kom hij z'n fans net zo goed op het moederbord zelf aansluiten. Hoewel je dat wel zou kunnen doen voor de meeste essentiële fans.

Om verwarring te voorkomen:
  • Fanbus = een kastje om meer fans aan te sluiten op 1 molex.
  • Baybus = "control-panel" voorop je kast (schakelaars en stuff)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

geel niks mee doen
rood is plus
zwart is min
:)

Verwijderd

Ik was in de veronderstelling dat het hem om 1 fan ging, leesfoutje.
Je kunt proberen ledjes op die gele draad te hangen, dan knipperen ze misschien wel :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 02 februari 2002 22:57 schreef SLC-Axe het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat het hem om 1 fan ging, leesfoutje.
Je kunt proberen ledjes op die gele draad te hangen, dan knipperen ze misschien wel :)
mijn plan ook geweest, voor in mn baybus, eigenlijk nooit gedaan: zonde wel.. dank voor de herinnering, ik moet het nog maar eens gaan doen

Verwijderd

even voor de duidelijk heid bart, heb ik ff een plaatje ge-upload:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gjvisser/images/fanconnector.jpg

Links, een gewone en rechts eentje met sensor, slim is om deze connector erop te houden en deze op het moederbord aan te sluiten ( als je ze daar nog vrij hebt ) ... snap je ut nu 100% ?

maar het zal leuk zijn als je gewoon ff langs de hoek een verlengt geel draadje in je kast laat lopen naar de 'sensor-connector' als die nog vrij is!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Thanks mensen.

Ik ga een baybus bouwen, ik zal de pics wel posten als ie klaar is.
Pagina: 1