Toon posts:

Netmeeting (ik heb het gelezen maar snap het niet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik hoop dat mensen mij uberhaupt willen helpen.
Ik heb Windows XP met ADSL achter een router zitten.
Ik wil netmeeting gebruiken maar dat gaat niet helemaal goed. (krijg geen beeld)
nu heb ik dit draadje gelezen (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/200076/1?limit=25)
maar ik snap gewoon de oplossing niet. |:(
Kan iemand mij in lekentaal uitleggen hoe ik dit kan oplossen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Tuurlijk willen er mensen je wel helpen ;)
Kijk hier om te weten welke poorten netmeeting gebruikt.
Je moet dan in je router die poorten laten doorwijzen (noemt portmapping of portforwarding) naar het ip van de pc waar je netmeeting op draait.

Bv je pc waar je netmeeting op draait heeft ip 10.0.0.2
dan moet je in je router poort 522 laten verwijzen naar ip 10.0.0.2 poort 522 en dit voor al die poorten vermeld.

Om te weten hoe je dit exact voor jouw router dit doet, zal je even in de handleiding moeten snuffelen.
Zoals ik zei kan het portforwarding of portmapping noemen. Beide naamgevingen komen voor.

PS: Je kan misschien ook even het eerste stukje van de poortmapping FAQ lezen. Daarin staat uitgelegd wat het is en waarom je het nodig hebt

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Heb ik nog 1 vraagje hierover. Deze poorten. Worden die dan niet gebruikt door de andere PC? Niet dat op de andere PC ICQ/Netmeeting gedraait wordt, maar andere programma's weer wel. Levert dit dan geen problemen op?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 03 februari 2002 13:46 schreef Enfade het volgende:
Ok. Heb ik nog 1 vraagje hierover. Deze poorten. Worden die dan niet gebruikt door de andere PC? Niet dat op de andere PC ICQ/Netmeeting gedraait wordt, maar andere programma's weer wel. Levert dit dan geen problemen op?
Wat bedoel je op die andere pc ?
De pc waar je geen netmeeting op draait ?
Dat maakt niet uit hoor. Je kan wel alleen maar netmeeting draaien op die ene pc dan :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs