I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Verwijderd
Time-out tijdens het pingen ?, misschien een firewall die ICMP [/ping] packets blokkeerd 
Werkgroep is wel gelijk ?, verschillende computernamen ?
het subnetmask van 98 <--> 2k moet hetzelfde zijn
en van 2k --> internet moet anders zijn als dat ^^
dat is t enigste wat ik zo kan bedenken, verder zou ik ff NetBEUI installeren en IPX/SPX als je die nog niet hebt, en dus uiteraard client voor ms netwerken oid
dan zou het gewoon moeten werken!
en van 2k --> internet moet anders zijn als dat ^^
dat is t enigste wat ik zo kan bedenken, verder zou ik ff NetBEUI installeren en IPX/SPX als je die nog niet hebt, en dus uiteraard client voor ms netwerken oid
dan zou het gewoon moeten werken!
als het IP adres hetzelfde is moet een werkgroep nix uitmaken heh!Op zaterdag 02 februari 2002 22:14 schreef Garfield het volgende:
Time-out tijdens het pingen ?, misschien een firewall die ICMP [/ping] packets blokkeerd
en verschillende computernamen; als die hetzelfde zijn krijg je bij de laatste die start zeg maar een foutmelding als het goed is!
Verwijderd
Zijn dingen die vaak fout staan, dus om deze dingen even na te lopen kan geen kwaad.Op zaterdag 02 februari 2002 22:15 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik heb alles staan zoals jullie gezegd hebben maar het gene wat ik wil is dus internet sharen maar ik kan ze nog geen eens laten pingen.Op zaterdag 02 februari 2002 22:15 schreef veldmuis het volgende:
[..]
als het IP adres hetzelfde is moet een werkgroep nix uitmaken heh!
en verschillende computernamen; als die hetzelfde zijn krijg je bij de laatste die start zeg maar een foutmelding als het goed is!
Ik voel me echt suf dat het niet lukt man.
Ik heb ook al tig keren de search gebruikt maar er staat verder niks bruikbaars.
De PC's kunnen wel zichzelf pingen?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Nee die windows 2000 gaat niet (edit)Op zaterdag 02 februari 2002 22:22 schreef -Rob- het volgende:
De PC's kunnen wel zichzelf pingen?
Mischien even een domme vraag maar als je bij windows 98 de comp aanzet dan zie je zo beeld dat je in moet loggen in een netwerk maar bij windows 2000 zie je dat niet of dat gaat automatisch voorbij ofzo terwijl ik wel client voor microsoft heb aan staan bij de 2de lan verbinding.
Op windows2000 staat blijkbaar automatisch inloggen aan.
Als die windows2000 machine zichzelf niet kan pingen, verwijder dan alle protocollen etc. in je netwerkverbindgen en uninstall je netwerkkaart. Reboot de boel en installeer dan de netwerkkaart en protocollen en dergelijke weer opnieuw.
Als die windows2000 machine zichzelf niet kan pingen, verwijder dan alle protocollen etc. in je netwerkverbindgen en uninstall je netwerkkaart. Reboot de boel en installeer dan de netwerkkaart en protocollen en dergelijke weer opnieuw.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Pagina: 1