Wireless/router oplossing

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
M'n ouders zijn het gerommel met lange kabels voor m'n moeders laptop zat. Ze willen een draadloze oplossing. Ik heb laatst o.a. een review van de Actiontec Wireless Gateway gelezen. Is dit wat? Of kunnen we beter wat meer geld investeren en een iets duurdere oplossing aanschaffen?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
search al gebruikt?
De Netgear MR314 doet het bij mij prima. goed bereik in het hele huis en tuin, maar ik heb een oud huis en houten vloeren. bij gewapend beton is het bereik minder.
let bij wireless kaarten voor pc op: vaak bied men een pcmcia kaartje aan en los daarvan een adapter naar een pci-kaart.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• froggie
Search idd al gebruikt. Ben ook al flink aan het googlen geweest.

De SMC 7004AWBR Broadband Wireless Router leek mij ook wel een interesante optie, mede door de printerserver. Of moet ik me hier niet door laten misleiden?

En welke PCMCIA doen het goed (Orinoco Wireless Silver :?)? Werken alle kaartjes ook met al dit soort access points?

• paulhekje
elk kaartje zou met elk access point moeten werken. dat is vastgelegd in de 802.11b standaard. wat soms niet goed werkt is in ad-hoc mode werken met 2 verschillende kaarten, dus zonder access point.
Een goede kaart hoeft niet duur te zijn (Netgear MA401 werkt prima), er is wel verschil in de mogelijkheid een extra antenne aan te sluiten. die optie heb je niet op alle kaarten. In CT van een paar maanden geleden stond een uitgebreide test van div merken.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat is het berijk van die dingen met extra antenne
en wat kosten die

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Op zondag 03 februari 2002 13:48 schreef cold het volgende:
wat is het berijk van die dingen met extra antenne
en wat kosten die
met extra antenne's etc KUN je ver komen :)

zie ook:
[topic=399073/1/100]
ik gebruik overgins ook de Netgear mr314.
Werkt prima, al heb ik wel het probleem dat als ik een laptop aansluit, de DNS wegvalt :?

als ik dan gewoon op elke client de @home dns hard instel, werkt het wel, maar de router zelf geeft GEEN dns meer door :'(
Pas na een restart werkt et weer...

• froggie
Hoe veilig is die NetGear mr314 als je kijkt naar de firewall? Is het mogelijk desnoods alles dicht te timmeren (dus in en uit helemaal dicht)?

En hoe ver is het bereik ongeveer wat jij met je laptop haalt (en welke pc-card gebruik je?)?

• paulhekje
Op zondag 03 februari 2002 14:53 schreef Froggie het volgende:
Hoe veilig is die NetGear mr314 als je kijkt naar de firewall? Is het mogelijk desnoods alles dicht te timmeren (dus in en uit helemaal dicht)?

En hoe ver is het bereik ongeveer wat jij met je laptop haalt (en welke pc-card gebruik je?)?
De Netgear MR314 is geen super uitgebreide firewall, maar hij doet NAT en laat gewoon alle poorten dicht, behalve als je forwarding in stelt. ook ping vanaf WAN staat standaard uit, met nieuwere firmware kan je die ook aanzetten. veilig genoeg dus voor SOHO gebruik. Leuk is ook dat ie een ingebouwde 4 poort switch heeft en fungeert als dhcp/dns server.

Ik haal in laptop-combi met Netgear MA401 20m goed bereik. door een paar muren heen. De router hangt in de kelder naast het kabelmodem net boven het niveau van de BG vloer.

Let op: deze router is niet geschikt voor ADSL in Nederland, want PPPoE ondersteunt ie niet.

Het DNS probleempje bij clients is mij onbekend. werkt altijd, mischien helpt de firmware update?

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op zondag 03 februari 2002 15:34 schreef paulhekje het volgende:

Let op: deze router is niet geschikt voor ADSL in Nederland, want PPPoE ondersteunt ie niet.
In België zeker. In nederland gebruiken jullie toch vpn hier in België is alles pppoe

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• froggie
Hmm... de laptop zal hier hooguit een meter of 10 vandaan staan (recht naar beneden), het probleem is alleen dat wij hier met gewapend beton zitten in de vloeren.

Is er misschien ook iemand die ervaring heeft met de SMC 7004AWBR? Want ik zou graag een mening willen van iemand die ze allebei kent.

Ik neem aan dat het bereik mede afhankelijk is van de gebruikte pc-card, is het zo dat de kaarten die rond de 200 euro zitten duidelijk beter zijn dan diegene die je al hebt voor iets van 120 euro?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
OK, weet iemand misschien opheldering over dat ADSL probleem voor dat wirelessroutertje ?

Met dat PPPoE ofzo ??
Want hij is best interessant opzich..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Xandrios
Op zondag 03 februari 2002 15:34 schreef paulhekje het volgende:

Zie deze pic maar es:
http://www.angelfire.com/celeb2/cutebrit/netgear.htm

Volgensmij moet dat gewoon goedgaan met ADSL hoor....

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Vigor 2200 wireless

Is deze niet ook aardig? Werkt met ISDN/KABEL/ADSL.

• Xandrios
Op zondag 03 februari 2002 18:22 schreef Ghost het volgende:
Vigor 2200 wireless

Is deze niet ook aardig? Werkt met ISDN/KABEL/ADSL.
zit ook een leuk prijskaartje aan.... +/- €500 :'(
Pagina: 1