lage fps in alle games die ik speel :'(

Pagina: 1
Acties:

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik speel vaak Urban Terror (q3 mod) en heb dan een fps van 20. Maar als iemand dan schiet zakt de fps vaak naar onder de 10. Oke ik weet dat mijn comp niet snel is maar 10fps vind ik wel zeer weinig :(

Ja ik heb de search gebruikt. Daaruit haalde ik dat ik de vsync bij openGL moest uitzetten. Dat heb ik gedaan maar dat hielp niets. :'(

Plz help mij.

Kijk voor mijn specs in mijn ondertitel

iStockphoto

Verwijderd

Met jouw systeem meoet je veel sneller kunnen, al was het alleen maar om je video kaart.
Heb je fsaa aan staan? welke resolutie speel je? versie windows? welke drivers?
allemaal vraagjes die zomaar bj me opkomen

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Je processorm is hier duidelijk de bottleneck.... staan de instelling op je mobo wel ok? (welk mobo is dat nou weer ?)
Nieuste drivers, DX8.1 , Via 4in1 , ALLES.... anders frisse WinInstall proberen.
suc9

De meeste mensen deugen!

• BlizzarD
  • Niet online
sorry ff verdere info die ik compleet vergeten was:

-via 4 in 1 van mijn mobo cd-rom geinstalleerd
-nvidia 23.11 drivers
-windows 98 SE
-zelf in 640x480 en alle details zo laag mogelijk is de fps rond de 20-30 :'(
-fsaa staat uit

iStockphoto

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
Het is dus duidelijk dat het aan de cpu+mobo combinatie ligt,

btw, biostar mobo's zijn errug sloom maar zijn errug stabiel
het zegt genoeg dat ik bij men stage deze mobo's voor inkoopprijs kan krijgen en toch een asus bestel waar ik dan 2 weken langer op moet wachten

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Heb je a3d geluid aan staan in Q3?
De drivers van jouw videokaart kunnen dat nl emuleren, maar dat kost proc kracht en met jou proc....

• BlizzarD
  • Niet online
mobo is trouwens nu een agama mobo met een via693a chipset

iStockphoto

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
verwijder detonator 23.11
en install 21.83

talkin' is cheap, people follow like sheep

• BlizzarD
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 22:20 schreef uroy het volgende:
verwijder detonator 23.11
en install 21.83
ik ga het proberen

iStockphoto

Verwijderd

Dat moet zeker beter kunnen, ik heb een cel 560 met een tnt2 m64 en haal 30 fps, op 1024x768 ook in UT

Bij mij is detonator 22.80 het snelst, alle andere zijn langzamer, mischien kan jij dat ook proberen.
Verder kan je de nieuweste via 4in1 drivers downloaden van de website van via.
Ook kan je ff in je bios kijken of alles wel op zijn snelst staat, bijv agp 2x, geheugen snelheid enz.

• BlizzarD
  • Niet online
bij 21.83 is het ietsjes beter, maar nog steeds wegvallers naar ong 5fps.

ik ben nu de nieuwste via 4 in 1 drivers aan het downloaden en ik ga de 22.80 drivers proberen

iStockphoto

Verwijderd

Je moet eerst in windows naar de resolutie gaan waarin je ook je games speelt

Dan ga je naar instellingen en zet je de refreshrate op de hoogste keuzemogelijkheid

alles ok klikken en dan weer terugzetten in de resolutie wat je bureuablad normaal is

probeer dan nog eens

• BlizzarD
  • Niet online
laat maar

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
oke 22.80 staat er nu op, maar nog steeds even slechte prestatie :(

iStockphoto

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Gewoon Q3A ging op een P2-400 met TNT2 zelfs vloeiend, dus je moet ff met je instellingen kutten, bij beeldscherminstellingen EN in Q3A zelf.

Specs

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

Ik heb een Intel 810 chipset op mn mobo. (das dus een 4 mb onboard van RAM) en daar haal ik ook niet hoger dan 30 mee hoor... Tis maar net welke videokaart je heb...

Deze advertentieplaats is te huur!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Klok je GF2ti eens terug, misschien ligt het daaraan. Het ligt meestal aan je Core snelheid, je hele videokaart kan langzamer lopen omdat het op een 5tal is afgerond(5/15/25 etc en jouw GF2ti staat op 285/215DDR).
Probeer eens je GF2ti op 260/420(260/210DDR) te zetten.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Je moet gewoon ff settings in UrbanTerror goed instellen

Alles 16bit
Lightmap
medium details
en dan moet je toch meer FPS halen

• BlizzarD
  • Niet online
nope met alles op medium haal ik tijdens een simpel vuurgevecht tussen mij en een bot rond de 13 fps :'(

en mijn videokaart was de hele tijd al terug geclocked naar de standaardwaarden

iStockphoto

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ratelt je harde schijf voortdurend tijdens het spelen?
probeer eens zo'n diagnose programma

Human Bobby

• BlizzarD
  • Niet online
nee hij doet geen ene reet :)

en wat voor diagnose programma bedoel je?

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
Heb net het volgende gedaan:

-format c:
-win 98se opnieuw erop
-via 4 in 1 drivers (4.37)
-nvidia 22.80 erop

als ik gewoon rondloop heb ik zo'n 20 a 30 fps
maar als ik of 1 iemand schiet zakt ie gelijk terug naar 15fps en soms een seconde lager naar 4 a 5 fps :'(

Plz help want ik kan niet eens normaal gamen

iStockphoto

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk eens ff hoe je je agp instellingen hebt staan. 1X 2X 4X?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• BlizzarD
  • Niet online
staat op 2x (is het maximale wat mijn mobo aan kan)

iStockphoto

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Toch echt tijd voor nieuwe proc+mobo :)

• BlizzarD
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 02:04 schreef Un4GiveN het volgende:
ja oke ik weet het! eind maart (24maart op de pc discount beurs op precies te zijn) ga ik een ECS k7s5a met een amd xp 1700+ (of sneller als de prijzen zijn gedaald!!)

Maar da's nog 1 1/2 maand en in die tijd wil ik wel een beetje kunnen gamen :)

iStockphoto

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Check of je AGP wel op 4X draait. VIA drivers hebben wel ns een tik om op W98 systems AGP geheel uit te zetten (vraag me nie waarom). If so, herinstalleer geforceerd ALLEEN de Via GART driver.

Je kunt AGP selectie checken met SiSoft Sandra. (Current Speed op de vid kaart).

Forget your fears...
...and want to know more...

• BlizzarD
  • Niet online
hey! die staat met nvmax op 2x (is het maximale voor mijn mobo) maar in sisoft sandra geeft ie dit aan:

Agp
Current data tranfer rate: 1x

Hoe kan dat? Want ik heb met nvmax 'm op 2x gezet en ook in mijn bios staat ie op 2x

iStockphoto

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Doe eens gewoon Q3A (dus zonder mod) en kijk eens hoeveel fps de timedemo oplevert. Op 640x480 16-bit, etc. moet je toch wel 100fps kunnen halen. Hier nog een pc met een TNT1 en een P2-450@504, haalt 62 fps met demo001 (1.17).

• Fallout
  • Laatst online: 10:39
Heb je toevallig WinXP? is namelijk balleprogje.

Verwijderd

Alles zo gelezen te hebben.....

Ja, de CPU is EEN bottelnek en je mobo KAN er mee te maken hebben...

Wat ik niet lees, is welke instellingen je gebruikt en welke resolutie je speelt

Als ik het zo lees, moet jij genoeg fps kunnen halen om fatsoenlijk te kunnen spelen. Drivers e.d. kunnen wel van invloed zijn, maar meestal niet in de zin zoals hier erover gesproken wordt...

Zet je instellingen gewoon terug, lage resolutie (van het spel dus)
Hou er rekening mee, dat een servertje draaien en tegen bots spelen ook de nodige fps vreet.

Je PC is niet snel, maar moet ruim voldoende zijn om goed mee te kunnen draaien.

Maar allerlei gekloot met drivers gaat je de oplossing niet brengen vrees ik...

Begin maar es op een resolutie van 640 480... en zet die grafische instellingen wat lager... je zal zien dat het beter gaat.

• BlizzarD
  • Niet online
Quake 3 arena gaat nu met 4 bots in 800x600 en alles max wel goed, ik was een klein beetje vergeten direct x 8.1 te installeren :X :+ Ik heb dan rond de 30 a 40 fps.

Maar met 8 bots wordt het al merkbaar langzamer. Ik heb dan terugvallers naar rond de 17fps. Nog wel speelbaar, maar minder leuk.

Toch denk ik dat ik echt niet het maximale uit mijn comp haal nu

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 11:16 schreef VinnieM het volgende:
Doe eens gewoon Q3A (dus zonder mod) en kijk eens hoeveel fps de timedemo oplevert. Op 640x480 16-bit, etc. moet je toch wel 100fps kunnen halen. Hier nog een pc met een TNT1 en een P2-450@504, haalt 62 fps met demo001 (1.17).
Hmz hoe start ik die op :?
Op zondag 03 februari 2002 11:23 schreef -Fallout- het volgende:
Heb je toevallig WinXP? is namelijk balleprogje.
Nee heb nog lekker win 98 se

iStockphoto

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op zondag 03 februari 2002 12:02 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Hmz hoe start ik die op :?
Haal de console naar beneden met ~ en type dan achterelkaar:
timedemo 1
demo demo001

Als je een andere Q3 versie hebt (dus geen 1.17) dan moet je waarschijnlijk demo four.dm_66 doen (vanaf versie 1.27 of 1.29)

• BlizzarD
  • Niet online
hmz beide commands werken niet

heb versie 1.31 btw

iStockphoto

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

mijn buurman heeft ook zoiets
hij is een ras uter net als ik

hij heeft een p2 350 met 390mb ram en een g-force 2mx 200
als hij UT opstart met direct3d (standaard) dan hoeft hij maar 1 keer te klikken en zijn systeem loopt vast :(
met opengl slaat hij terug naar windows
en met software doet hij het wel maar word die kaart niet gebruik en heeft hij maar 17 fps (nog meer als jij)

hij heeft een compaq deskpro waar standaard een s3 trio zgp 4mb inzat en 64 mb intern

op mijn verzoek heeft hij die mx200 en dat geheugen erbij gedouwd

met het oude geheugen is het ook nog 17 fps
ik heb zijn systeem geformateerd hielp ook niet :(
hij draaid nu win ME

ik weet jouw probleem biet optelossen m8
maar ik vraag meteen of mensen hier ook gelijk kunnen posten op dit probleem

suc6
en de andere alvast bedankt

• BlizzarD
  • Niet online
denk dat ik dan toch nog ff 1 1/2 maand langzaam games moet gaan spelen tot ik mijn amd 1700+ heb :'(

iStockphoto

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 12:37 schreef BlizzarD het volgende:
denk dat ik dan toch nog ff 1 1/2 maand langzaam games moet gaan spelen tot ik mijn amd 1700+ heb :'(
Nee joh, zie mijn post ff terug.
Ik heb met een minder systeem meer fps als jij op 1024x768x16 nogwel, ik draai weliswaar win2k, die zou zelfs langzamer moeten zijn.
Er moet een oplossing voor te vinden zijn, niet opgeven :P
Zo dit was mijn peptalk.

Ik merk wel dat als ik een hoge ping heb, door drukte op het internet, dat mijn fps ook zakt, maar niet tot 5 fps.
Ik denk dat je gewoon alles moet proberen wat jou pc sneller kan maken. Dus drivers in je bios kloten enz.
Heb ik ook gedaan, bij mijn heeft het uiteindelijk gewerkt. Zo ben ik erachtergekomen dat nividia drivers 22.80 voor mij het snelste zijn. Netzoals de via drivers.
Gewoon proberen.
Suc6

• Mentalist
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Hmmm, ik haal op mijn celly 433 + Ati Rage Pro Turbo 8MB Agp ('98!) zo'n 25 FPS timedemo en in-game af en toe terugzakkers naar 8 fps...geen wonder met die spullen.

Zet in Q3 "GL extensions" eens uit. Hielp mij in timedemo van 15 FPS naar 25 FPS *D

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• skullsplitter
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op zondag 03 februari 2002 02:04 schreef Un4GiveN het volgende:
Helemaal gelijk!

www.avpnews.com

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 03 februari 2002 13:55 schreef skullsplitter het volgende:

[..]

Helemaal gelijk!
Hmmmm

Ik denk niet dat je hem dat nog moet vertellen. Ik denk dat zijn proc nog best wat kan maar dat mobo lijkt me van de hardware dan niet helemaal ok.

Kijk eens in je BIOS en zoek eens naar de optie om je geheugen op Hstclck+33 te zetten. Heb je wel PC133 geheugen voor nodig, en met jouw overclock is dat misschien nog niet eens genoeg... Check in ieder geval dat die optie met PC133 mem op hstclck staat, want op hstclck-33 wordt de boel behoorlijk vertraagt.

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
hoe hoog staat je aperture size voor AGP? geforce kaartjes zijn daar soms gevoelig voor, alles instellingen daar eens proberen denk ik

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 17:20
man dat is gewoon dikke onzin
je moet echt makkelijke hooge fps halen ik denk dat het aan het mobo ligt
ik heb hier een 450 p2 met voodoo 3 3000 en ik haal zelfs nog hogere fps (800 x 600 maximaal 100 gemiddeld 30)
ik heb op een lan een keer een gts pro gf 2 erin gezet en ik had standaard elke keer 60 fps (op resolutie van 1280 x 1024 en 32 bits ) maar ja dat was ook counterstrike maar ja volgens mij is dat wel wat mooier dan urban terror

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 03 februari 2002 14:03 schreef STIMPPYYY het volgende:
man dat is gewoon dikke onzin
je moet echt makkelijke hooge fps halen ik denk dat het aan het mobo ligt
ik heb hier een 450 p2 met voodoo 3 3000 en ik haal zelfs nog hogere fps (800 x 600 maximaal 100 gemiddeld 30)
ik heb op een lan een keer een gts pro gf 2 erin gezet en ik had standaard elke keer 60 fps (op resolutie van 1280 x 1024 en 32 bits ) maar ja dat was ook counterstrike maar ja volgens mij is dat wel wat mooier dan urban terror
Wat jij zegt vind ik pas dikke onzin... De helft van wat je zegt is offtopic en je geeft geen nieuwe zinnige informatie. Om nog maar te zwijgen over punten en hoofdletters. Btw ik vind jouw fps laag ;) ik heb mijn Rage Pro chipje ook 70 FPS zien halen :D en CS kun je absoluut niet vergelijken met Q3.

• BlizzarD
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 14:00 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Hmmmm

Ik denk niet dat je hem dat nog moet vertellen. Ik denk dat zijn proc nog best wat kan maar dat mobo lijkt me van de hardware dan niet helemaal ok.

Kijk eens in je BIOS en zoek eens naar de optie om je geheugen op Hstclck+33 te zetten. Heb je wel PC133 geheugen voor nodig, en met jouw overclock is dat misschien nog niet eens genoeg... Check in ieder geval dat die optie met PC133 mem op hstclck staat, want op hstclck-33 wordt de boel behoorlijk vertraagt.
yep, d'r zit pc133 geheugen in en staat op Hstclck+33 en cas latency 2. Ik zal nog is wat met de aperature size gaan kloten.

Trouwens, met de gl extencions uit haal ik met 8 bots niet onder de 20fps in 800x600 en alles max, dus er zit al wel vooruitgang in :D

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
nou die aperature size maakt weinig uit, op welke waarde ik 'm ook zet. Hij staat nu op 128mb (het maximale)

edit: oja, na daarstraks een verse installatie van win 98 se te hebben gedaan geeft sisoft sandra nu wel aan dat de agp transfer rate 2x (132mhz) is. :)

EDIT2: In counter-strike haal in in opengl 800x600 niet lager dan 38fps (in grote ruimtes) en in de wat kleinere kamers schiet ie omhoog naar de 70-80fps :D Ik denk gewoon dat ik een brakke versie van Quake 3 heb, kan dat?

EDIT3: In 1024x768 en een groot open veld met wat muren blijft de fps boven de 60 :P I luv this *D

iStockphoto

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 03 februari 2002 14:31 schreef BlizzarD het volgende:
nou die aperature size maakt weinig uit, op welke waarde ik 'm ook zet. Hij staat nu op 128mb (het maximale)

edit: oja, na daarstraks een verse installatie van win 98 se te hebben gedaan geeft sisoft sandra nu wel aan dat de agp transfer rate 2x (132mhz) is. :)

EDIT2: In counter-strike haal in in opengl 800x600 niet lager dan 38fps (in grote ruimtes) en in de wat kleinere kamers schiet ie omhoog naar de 70-80fps :D Ik denk gewoon dat ik een brakke versie van Quake 3 heb, kan dat?

EDIT3: In 1024x768 en een groot open veld met wat muren blijft de fps boven de 60 :P I luv this *D
Quake 3 is nu eenmaal zwaarder dan CS. CS is gebaseerd op half-life en dat draait nog prima op deze celly 366 ;) software mode :)

Ik denk dat je nu wel zo'n beetje aan de max raakt met je fps...

• BlizzarD
  • Niet online
jep met cs wel :) 60fps in 1024x768 vind ik netjes met mijn cpu. Denk toch dat ik nog ff 1 1/2 maand moet lopen kutten met deze cpu (die gaat naar mijn pa toe, dan krijg ik zijn p2 300 en dat gaat waarschijnlijk mijn ftp server worden voor lanparty's :D)

iStockphoto

Verwijderd

hmm zou toch een stuk hoger moeten kunnen

op mijn oude pc haalde ik heel wat meer fps met q3a. (ik had een p3 450, 128mb ram en diamond speedstar a70+voodoo2)

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

mensen...

wat cs betreft dat is altijd max 60 fps als je V-Sync aan staat, en je CS refreshrate (standaard) op 60Hrz staat

dus ik bijv. zet mijn V-Sync uit en raad eens ik heb alde tijd 100 :)

100 is het maximalen van half-life

maar zoals jij al zij heb je ook al geprobeerd zonder V-Sync
erg jammer dit probleem

mijn buurman begint altijd te schelden als zijn fps dropt
en het leuke maar ook lullige is, is dat ik dit hoor :) :) :)

• BlizzarD
  • Niet online
nog 1 klein vraagje:

bij de eigenschappen van mijn videokaart kan ik bij OpenGL settings het volgende instellen:

Use up to xx MB of system memory for textures in pci mode.

Wat moet ik hier invullen. Hij staat nu op 32 mb.

Let op:

-ik heb 512mb sdram
-pagefile van ook 512mb
-agp aperature size van 128mb

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
niemand die dit weet?

iStockphoto

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dit veldje is niet van belang als je op AGP draait (wordt alleen gebruikt als de AGP capabiliteit uit staat). Je moet trouwens wel eens proberen die GART driver te uninstallen en herinstallen, kijk of je AGP poort dan op 2X gaat.

Forget your fears...
...and want to know more...

• BlizzarD
  • Niet online
zow ff veel nvidia drivers geprobeerd. Kijk en huiver:
code:
1
2
3
4
5
6
7
21.83     3dmark2001  1413 punten
22.40     3dmark2001  1581 punten
22.50     3dmark2001  1574 punten
22.80     3dmark2001  1592 punten
23.11     3dmark2001  1587 punten
23.12     3dmark2001  1584 punten
27.20     3dmark2001  1293 punten

22.80 is dus het beste bij mij, maar 27.20 loopt echt helemaal klote :( Echt vaag want ik las dat ie bij veel mensen juist goed was. Met de drivers die op de cd-rom stonden die ik bij mijn videokaart kreeg had ik trouwens 1505 3dmark2001 punten, dus ik ben er bijna 90 op vooruit gegaan 8-) :+

Maarja ik w8 wel anderhalve maand op mijn nieuwe mobo en cpu. :P

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 19:02 schreef Aetje het volgende:
Dit veldje is niet van belang als je op AGP draait (wordt alleen gebruikt als de AGP capabiliteit uit staat). Je moet trouwens wel eens proberen die GART driver te uninstallen en herinstallen, kijk of je AGP poort dan op 2X gaat.
uhm als je al mijn posts had gelezen had je al gezien dat ie op 2x stond na een verse installatie van windhoos :z Maar toch bedankt voor het idee :)

iStockphoto

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 17:20
Wat jij zegt vind ik pas dikke onzin... De helft van wat je zegt is offtopic en je geeft geen nieuwe zinnige informatie. Om nog maar te zwijgen over punten en hoofdletters. Btw ik vind jouw fps laag ik heb mijn Rage Pro chipje ook 70 FPS zien halen en CS kun je absoluut niet vergelijken met Q3.

geen onzin de waarheid
en ik krijg een nieuwe computer dus boeie dan roelen mijn fps de jouwe :P :P :P :P

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op donderdag 07 februari 2002 20:26 schreef STIMPPYYY het volgende:
Wat jij zegt vind ik pas dikke onzin... De helft van wat je zegt is offtopic en je geeft geen nieuwe zinnige informatie. Om nog maar te zwijgen over punten en hoofdletters. Btw ik vind jouw fps laag ik heb mijn Rage Pro chipje ook 70 FPS zien halen en CS kun je absoluut niet vergelijken met Q3.

geen onzin de waarheid
en ik krijg een nieuwe computer dus boeie dan roelen mijn fps de jouwe :P :P :P :P
Nee hier had hij veel aan :? rlx es gozer !!!

De meeste mensen deugen!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zaterdag 02 februari 2002 23:37 schreef RamShackle het volgende:
Ik heb een Intel 810 chipset op mn mobo. (das dus een 4 mb onboard van RAM) en daar haal ik ook niet hoger dan 30 mee hoor... Tis maar net welke videokaart je heb...
Nou zit er nogal een verschil tussen een Intel 810 chipset en een Geforce 2 kaart, en helemaal de Ti versie... |:(

Ik vermoed dat je mobo de boosdoener is, en niet de cpu.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1