wat zijn chips nu eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:40
Ik moet voor school een Documap maken, dat wil dus zeggen 80% citaat.

Nu heb ik als onderwerp gekozen, iets als de geschiedenis van de computer, en ik wou graag iets in deze volgorde doen:

Wat zijn chips nu eigenlijk
Wat kunnen chips
Het verleden
Het heden
De toekomst

Maar ik heb mijzelf een beetje overschat! Ik kan echt totaal niks vinden over: Wat zijn chips nu eigenlijk, ik dacht dat het een eitje zou zijn, maar ik heb van alles geprobeerd van googlen tot startpagina'en.

Weet iemand hier misschien wat moois te vertellen (zodat ik het als citaat kan opnemen (8> of weet iemand nog goeie sites.

Het mag ook over die andere deelonderwerpen gaan, dat scheelt alweer vast voor strax.

Ik heb trouwens ook al gezocht bij http://www.howstuffworks.com maar daar kon ik niks specifieks vinden over de CHIP zelf, hoe dat ding in elkaar zit en WAT het nou precies is.

edit:

Of als iemand ook zo'n documap heeft gemaakt over zoiets als mij: Mijn emailbox staat on-line op gertjansuurmond@hotmail.com :7 :+

SRK35ZS-W

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Euhm, bij mijn weten bestaat er niet zoiets als dé "chip" :?

En dit valt trouwens onder "huiswerkhulp" wat dus eik' niet mag ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, bel eens naar een bedrijf dat die zooi maakt, die kunnen je het vast wel uitleggen.

verder maken we geen huiswerk voor je, sorry hoor.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Huiswerkvragen mogen niet op GoT...zoals ^^^ dus staat, maar ik was weer es te laat :{

om je toch een beetje op weg te helpen; http://www.encyclopedia.com/articles/06406.html
:)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Hmm... 2 mogelijkheden"

1. Computerchips

Met zoeken op chips kom je niet ver, zoek gewoon naar diverse soorten, CPU, GPU, MPU, chipsets etc. Dan kom je het verste. Chip is een verzamelnaam...

Kijk bijv. bij whatis.com, kan je veel vinden...

2.

sorry, maar dit had je aan kunnen zien komen:
Afbeeldingslocatie: http://walkers.corpex.com/cr15p5/walkpix/prodpix/dor_2pk.gif

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
om het nog maar even duidelijk te maken, als je zoekt op Integrated Circuit vind je veel meer nuttigs dan het zoeken naar Chips.

IC kun je ook nog gebruiken, de afko van Integrated Circuit dus :P

Verwijderd

Van www.webopedia.com:

A small piece of semiconducting material (usually silicon) on which an integrated circuit is embedded. A typical chip is less than Œ-square inches and can contain millions of electronic components (transistors). Computers consist of many chips placed on electronic boards called printed circuit boards.

There are different types of chips. For example, CPU chips (also called microprocessors) contain an entire processing unit, whereas memory chips contain blank memory.

Chips come in a variety of packages. The three most common are:

DIPs : Dual in-line packages are the traditional buglike chips that have anywhere from 8 to 40 legs, evenly divided in two rows.
PGAs : Pin-grid arrays are square chips in which the pins are arranged in concentric squares.
SIPs : Single in-line packages are chips that have just one row of legs in a straight line like a comb.
In addition to these types of chips, there are also single in-line memory modules (SIMMs), which consist of up to nine chips packaged as a single unit.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Huiswerk moet je ZELF doen, en de info ligt op Internet voor het oprapen. Even zelf de handjes op het keyboard laten wapperen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.