[W2K] Waarom wel ping, geen share?

Pagina: 1
Acties:

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:57

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk met 3 PC's. Een Win2000 Server, een Win2000 Professional en een WinXP.
Deze hangen via een Vigor 2200E router aan elkaar. Via DHCP krijgen ze dynamisch een IP-adres toegewezen. Vanaf de WinXP naar de Win2000 server en terug heb ik totaal geen problemen, maar naar de Win2000 Prof wel.
Ik krijg op beide machines via 'Ping <machinenaam>' geen antwoord, maar via 'Ping <ip-adres>' wel.
Ik kan ook via explorer geen share aanmaken naar de Win2000 server, ook niet als ik het IP-adres invul.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

MSX 2 rulez more

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

misschien een probleem met WINS of DNS?

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20
Op zaterdag 02 februari 2002 22:54 schreef erkens het volgende:
misschien een probleem met WINS of DNS?
?

Misschien staat je ICMP reply uit op de win2k machine, draai je soms een firewall (je router misschien) of winroute of iets dergelijks ?

Verwijderd

Ik heb denk ik hetzelfde probleem...

op mijn server staat win2k en mijn vaders comp winXP...
Ik deel inet met win2k alles werkte prefect tot aan vanavond... inet kapte er bij mijn vader mee... Pingen gaat perfect... maar voor de rest NIX... van het 1 op het andere moment kapte ie er mee... en er is nix veranderd...

mijn conclusie: WINDOWS ZUIGT HARD...

Soms doet hij het maanden perfect en dan stopt ie er weer mee... zo ontzettend frustrerend...

ik heb geen firewall of zoiets geinstalleerd...

Verwijderd

zoiets heb ik ook, dus hier komen we geen stap verder mee :) ik heb een win2k en een 98 en alles werkte prima tot vorige week.... af en toe doet ie het wel maar kan weer niet op internet... vage boel

Verwijderd

ow btw... eerst wilde het volgende het probleem ALTIJD oplossen: Netwerk uitschakelen en dan weer inschakelen...

maar dat heeft dit keer ook geen zin meer...

Ik snap er geen hol meer van... ik ga winroute eens ffies proberen ipv win2k inet delen... (tja je moet wat)

(ik krijg steeds meer de behoefte om al die !@#% pc's het raam uit te gooien)

Verwijderd

Ik heb mijn internetverbinding instellingen troep en modemdrivers verwijderd... opnieuw geinstalleerd en ja hoooorr... internet delen werkte weer... heeel errrg apart...

:'( ;( windows... ;( :'(

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:57

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik heb nu mijn Win2000 server opnieuw geinstalleerd en nu kan ik opeens wel vanaf de Win2000 prof naar de Win2000 server pingen (zowel ip als machinenaam), maar bij het pingen vanaf de Win2000 server naar de Win2000 prof krijg ik een 'Unknown host'.
Het wordt er zo niet duidelijker op voor me. :(

MSX 2 rulez more

Pagina: 1