hulp met laptop...( trace )

Pagina: 1
Acties:

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:55

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
hi,
Van een vriendin van mij is d'r laptop een tijd geleden gejat. Da's heel kut, want ze had er hard voor gespaard en er stond een hoop data op van haar. Maargoed.

Nu is gebleken dat er met d'r laptop is ge-internet. De enige account die erop stond, was een inbel account bij zo'n gratis provider.
Er is ook gebruik gemaakt van Hotmail. Omdat zij de enige was die de laptop gebruikte (je raad het al) alle inloggegevens ingevuld en opgeslagen.

Hier zijn we achter gekomen, doordat er nog een berichtje in haat outbox stond. Helaas niet meer dan een @msn account.

Nu mijn vraag: zou het mogelijk zijn om te traceren waarvandaan er ingelogd, en kan ik op een of andere manier meer info krijgen bij een msn adres?

Zouden die gratis providers lgs bijhouden vanaf welk nummer er is ingebeld?

Zou wel mooi zijn als ik die klootzakken op deze manier zou kunnen pakken, want ze hebben nog een hoop meer gejat!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
dubbelpost

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->IT

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42
Het is zeer goed mogelijk dat deze logs er zijn, mail eens naar abuse@naamvanprovider.nl, maar ik denk dat dit soort dingen via de politie moeten want zulke info geeft een provider niet aan iedereen natuurlijk.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou naar de politie gaan en ze het verhaal uitleggen (er is waarschijnlijk al aangifte gedaan). Dan tegen de politie zeggen dat die gratis provider in zn logs heeft staan dat de 'dief' er mee ingebeld heeft en dat het telefoonnummer van hem/haar bij de provider te krijgen is. De politie mag nl. alleen deze gegevens opvragen, jijzelf krijgt die gegevens niet zomaar.
Ik hoop alleen dat de politie dit voldoende bewijs vindt om bij iemand langs te gaan en of ze toestemming krijgen voor een huiszoekingsbevel..

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
mmmh, lamaar. Het wordt nog leuker. De dader (of koper van de gejatte laptop) is zo ongelooflijk DOM geweest om een mailtje met verzoek om info te mailen. En jawel, kunt u de info per post sturen naar ... (volledig adres)

Hier gaat iemand heel hard hangen!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 22:15 schreef Boss het volgende:
mmmh, lamaar. Het wordt nog leuker. De dader (of koper van de gejatte laptop) is zo ongelooflijk DOM geweest om een mailtje met verzoek om info te mailen. En jawel, kunt u de info per post sturen naar ... (volledig adres)

>:) >:) hou ons op de hoogte :P

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Als het goed is wordt er vandaag weer contact opgenomen met de politie. Ik ben benieuwd of ze moeite gaan doen voor dat soort dingen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 02 februari 2002 22:15 schreef Boss het volgende:

Wat voor info???

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1