Toon posts:

[debian] apt-get vanachter ics???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo,
k zit hier nog met mn ouwe netwerkje, daar is 1 pc de server, nog steeds met windows 98 internet connetion sharing. maar keb nu mn debian pc dr ook an vast geknoopt en heb hm minimal geïnstalleerd vanaf cdrom, maar die cd was alleen voor t base system.
nu wil ik dus mn systeempje op gaan bouwen door install via http/ftp. mijn vraag is dus, is t op een of andere manier mogelijk om dat te doen als de debian pc gebruik maakt van ics??
keb al ff gauw wat geprobeerd, maar apt-get update doet niet veel meer dan blijven hangen op 'connecting to {vul hier je server in}'.

Verwijderd

Ics? Industrial Computer Solutions? Integrated Computer Source? Integrated Circuit System? Information and Computer Science? Internet Communication Support? Interactive Communications and Simulations? Intelligent Communication Software?

Kan je wel naar een computer pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 20:52 schreef Sjord het volgende:
Ics?
ics is internet connection sharing

en ja, ik kan alle pc's pingen in mn netwerk, buiten mn netwerk lukt niet, dus op internet bedoel ik dan.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heb je die ICS-aanbiedende pc wel als gateway geconfigureerd? Je kunt daarvoor een regel toevoegen als 'gateway 192.168.0.1' in /etc/network/interfaces, al is het eigenlijk netter om netbase even opnieuw te configureren en het goed in te stellen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 02 februari 2002 20:52 schreef Sjord het volgende:
Ics? Industrial Computer Solutions? Integrated Computer Source? Integrated Circuit System? Information and Computer Science? Internet Communication Support? Interactive Communications and Simulations? Intelligent Communication Software?

ICS = Internet Connection Sharing
aka IP masquerading aka Network Address Translation :)
Op zaterdag 02 februari 2002 21:02 schreef odysseus het volgende:
Heb je die ICS-aanbiedende pc wel als gateway geconfigureerd? Je kunt daarvoor een regel toevoegen als 'gateway 192.168.0.1' in /etc/network/interfaces, al is het eigenlijk netter om netbase even opnieuw te configureren en het goed in te stellen.
route add default gateway 192.168.0.1
lukt ook wel maar dat is natuurlijk weg als je reboot ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
gateway staat ook goed.

wat ik wel raar vind is dat als ik een internet ip ping, de gateway dat wel ontvangt, maar hij doet er verder nix mee. dus als ik een ping geef vanuit de debian pc, dan zie ik op de gateway een request, maar verder gebeurd er nix, messchien zit er iets fout in de ip pakketjes ofzow???

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dan vrees ik toch dat die ICS-pc niet goed geconfigureerd is, want hij werkt blijkbaar niet mee aan NAT voor je debian-box. Weet je ontzettend zeker dat die ICS-computer goed geconfigureerd is? Als in: hij deed het gisteren met windows nog wel :) . Mocht het inderdaad aan die ICS liggen dan is dit misschien iets voor de mensen in WOS...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
messchien ligt t wel an ics, meteen een goeie reden om t kwijt te raken :)

alleen dan weet ik niet hoe ik dan mn apt-get moet doen.

keb internet via casema/wanadoo met com21 modem

iemand dan nog een idee??

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Plug even de connectie van je kabelmodem in je eigen pc, stel het even in (alleen even op DHCP zetten brengt je al een heel eind) en je hebt internet en een werkende apt-get...vraag is alleen of de anderen achter die ICS er blij mee zijn :) .

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 21:22 schreef odysseus het volgende:
[...] vraag is alleen of de anderen achter die ICS er blij mee zijn :) .
is vanavond niet erg, is toch niemand thuis :) maar k zal dhcp zo ff proberen, maar trouwens hoe log je dan in? want mn internet gaat over t protocol PPPoE, ofwel PPP over Ethernet, keb geen constante openstaande verbinding.
maar ja k probeer t wel ff.

Verwijderd

Topicstarter
keb dhcp geprobeerd, maar dat werkt niet, me modem kan geen verbinding maken zonder in te loggen :(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik weet eigenlijk niets van PPPoE, maar je zou eens op deze pagina kunnen kijken:
http://www.carricksolutions.com/linuxpppoe.htm

Verwijderd

Topicstarter
k denk dat ik best wel een big problemo heb, want ongeveer alle pppoe programma's moet ik eerst compilen, terwijl ik nog geen compiler heb :'(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Het lijkt me makkelijker om hem achter die ICS bak te laten hangen... Andere computers kunnen vanachter dat ding wel inetten?

Als je Debian bak geboot is en andere bakken op het netwerk kan pingen, wat geven 'ifconfig', 'route -n' en 'cat /etc/resolv.conf' dan?
Kun je op naam niet naar buiten pingen of op IP ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me makkelijker om hem achter die ICS bak te laten hangen... Andere computers kunnen vanachter dat ding wel inetten?
yup
Als je Debian bak geboot is en andere bakken op het netwerk kan pingen, wat geven 'ifconfig', 'route -n' en 'cat /etc/resolv.conf' dan?
Kun je op naam niet naar buiten pingen of op IP ook niet?
ifconfig geeft gewoon mn devices weer, dus met alle standaard info, dat klopt allemaal ook.
route -n weet ik niet, dat probeer ik morgen wel ofzo, ga zo eerst maar ns :Z en cat /etc/resolv.conf geeft mn lijstje nameservers weer:
nameserver 195.96.96.97
nameserver 195.96.96.33

naar buiten pingen kan over t geheel niet. ik kan alleen t internet ip van de internet gateway pingen, zoals 62.234.61.*

Verwijderd

Topicstarter
nou hij werkt hoor, k zette vanmorge mn pc's weer aan, dacht, laat ik t nog maar ns proberen en ja hoor hij doet t :D
maar hoe dat nou kan??? ik heb werkelijk geen flauw idee :?

na ja iig heel erg bedankt voor t helpen :)
Pagina: 1