Toon posts:

Papst 8412 NGMV, werkt temperatuurmeter wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Alpha PAL 8045T met een Papst 8412 NGMV cooler. Deze V-versie heeft de eigenschap dat ie een automatische harder blaast als de temperatuur hoger wordt. Als ik de pc opstart begint ie met 22 graden en na wat intnesieve acites wordt ie ongeveer max 45 graden, opzich mooie temperatuur, maar ik heb niet het gevoel dat de fan harder loopt (ook niet te horen). Dus ik naar de Website van Papst, maar niet te vinden en hier (GoT) ook niet, dus weet iemand uit eigen ervaring bij welke temperaturen hij harder/sneller gaat lopen, Alvast bedankt

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
zit er geen draadje aan waarmee je de rpm kan meten...

anders lijkt het me erg onduidelijk om te meten

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
en als die er niet aan zit dan kun je die er aan solderen, zit altijd een plekkie voor.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit volgens mij geen draaitje aan om dat te meten, hij wordt automatisch aangesloten op 5/12volt voeding

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien vindt het sensortje het nog niet warm genoeg, zit dat sensortje los ? Dan kun je hem verder in de koelribben proberen te stoppen, hoe dichter bij de cpu hoe warmer.

Eind van de week heb ik diezelfde fan + koelblok, als je mijn ervaringen wilt weten moet je ff toevoegen op icq: 58561662.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gjvisser/images/fanconnector2.jpg

Ziet hij er zo uit dan? ( ff snel met quickcam gemaakt ( op meerdere posts gebrukt btw ) )

Verwijderd

Topicstarter
nee zo'n voeding die ook in de hd gaat. de sensor zit in volgens mij op de koeler.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

volgens mij zit er aan die fan een rode, een zwarte en een paarse draad,
Rood sluit je op geel aan (=12 volt), zwart op zwart en die paarse (is je sensor) leg je op een mooie plek :P
Papst roeleert! :9

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met mooie plek, sensor zit aan het draad (na 5cm ofzo). moet die zo dicht mogelijk bij fan?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op zondag 03 februari 2002 00:48 schreef iNFiNitY_iDS het volgende:
wat bedoel je met mooie plek, sensor zit aan het draad (na 5cm ofzo). moet die zo dicht mogelijk bij fan?
Uh, je warmste plaats?!!
-Bij je hd's?
-Proc.?
-Op je chipset?
-Videokaart?
:)
ps. na 5cm.? Volgens mij is ie orgineel wel zo'n 30 cm?!!
Pagina: 1