Toon posts:

Philips 109P20 wel of geen trinitonlijntjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken zo'n Philips 109P20 te kopen lees ik dit:

[topic=158171/1/25]

Maar die dingen zijn toch helemaal geen triniton? Ik zie het hier nergens staan:

http://www.pcstuff.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/downloads/en_109p20_lft.pdf

PS. Je hoeft me niet te gaan vertellen dat die 2 lijntjes niet storend zijn want als ze zichtbaar zijn zijn ze dat voor mij wel.

Verwijderd

Ik heb zo'n 109P20.
Zeer leuk schermpje.
Die lijntjes zijn er wel, al heb ik ze net wel weer even moeten zoeken. Eigenlijk alleen goed zichtbaar op witte achtergrond, maar niet storend.
Heb ook nokia trinitron scherm, maar ook daar niet storend.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:19 schreef Louis_Katorze het volgende:
Ik heb zo'n 109P20.
Zeer leuk schermpje.
Die lijntjes zijn er wel, al heb ik ze net wel weer even moeten zoeken. Eigenlijk alleen goed zichtbaar op witte achtergrond, maar niet storend.
Heb ook nokia trinitron scherm, maar ook daar niet storend.
Het is nog wel behoorlijk afhankelijk van de resolutie ook :)
Ik heb vrij goede ogen, en ik vind het ook nog eens een verschrikking als je moet Photoshoppen met een monitor met ophanglijntjes.
Dus bedenk je even wat je ermee wilt gaan doen, als je niet gaat ontwerpen ofzo, dan is het niet erg interessant dat er 2 lijntjes over je scherm lopen.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op zaterdag 02 februari 2002 20:22 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Het is nog wel behoorlijk afhankelijk van de resolutie ook :)
Ik heb vrij goede ogen, en ik vind het ook nog eens een verschrikking als je moet Photoshoppen met een monitor met ophanglijntjes.
Dus bedenk je even wat je ermee wilt gaan doen, als je niet gaat ontwerpen ofzo, dan is het niet erg interessant dat er 2 lijntjes over je scherm lopen.
wat is dat voor een verhaal ? sjees trinitron lijntjes zie je haast niet en waar ik werk werken ze met allemaal sony monitoren en je hoort er geen 1 klagen en veel fotosoep werk...

merk afhankelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Jammer ander scherm dus. ;(
Nog een tip voor een 100% vlak ding zonder lijntjes?
Moet wel BNC aansluiting hebben en hoge refreshrates aankunnen.

Verwijderd

Wij hebben ze ook in ons netwerk; een hoop geklaag maar noooooooit over steundraadjes. Ook veel PS. Heb er zelf (op mn werk) ook een: 17" flat: erug moooooi

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:24 schreef _MaLa_ het volgende:

wat is dat voor een verhaal ? sjees trinitron lijntjes zie je haast niet en waar ik werk werken ze met allemaal sony monitoren en je hoort er geen 1 klagen en veel fotosoep werk...
Als je goed leest, dan zie je dat ik het over mezelf heb :)

En je kunt me zeggen wat je wilt, ik zie die krengen van 2 meter afstand :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:26 schreef Arthur_ het volgende:
Jammer ander scherm dus. ;(
Nog een tip voor een 100% vlak ding zonder lijntjes?
Moet wel BNC aansluiting hebben en hoge refreshrates aankunnen.
Een LG met Flatron techniek bijvoorbeeld de LG 915FT+, die heeft ook BNC aansluitingen. En redelijke refresh rates, 1600*1200*32 @ 85Hz bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 20:39 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Een LG met Flatron techniek bijvoorbeeld de LG 915FT+, die heeft ook BNC aansluitingen. En redelijke refresh rates, 1600*1200*32 @ 85Hz bijvoorbeeld.
Zijn er in deze prijscategorie nog monitoren met wat hogere refreshrates? Ik zet 'm liever op de aanbevolen resolutie ipv de maximum (ivm levensduur en beeldkwaliteit) maar eingelijk wil ik wel op 1280x1024 @ 100 Hz draaien. Bij de LG is dat net 't maximum wat ie trekt.

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik heb nu 2 dagen een Iiyama VM pro 454 19" en ik moet zeggen dat ik helemaal niks merk van die lijntjes. Ik moet goed kijken wil ik ze zien. Voor de rest een te gek schermpje. Nu 1280 x 1024 @ 100 hz.

Systeem | Strava

Verwijderd

ik heb zelf een 17" iiyama (a702ht) en die lijntjes zie je na een tijdje niet meer hoor

alleen op een lichte achtergrond zie je ze

Verwijderd

Ik gebruik een Compaq 22" en een Philips 19" Beide MET LIJNTJES. Ik doe veel CAD werk en moet je zeggen dat ik ooit eens ben gaan zoeken naar die lijntjes omdat iemand me er attent op maakte. Inderdaad ze zijn er en ze hebben me nog nooit gestoord.
Blijkbaar is dat niet bij iedereen zo maar ik heb er nog nooit iemand over horen klagen. Ga eens kijken in een winkel waar zo'n ding staat.
Voor de rest een TOP MONITOR die Philips 109P.

Verwijderd

Topicstarter
En sommige mensen storen zich ook niet aan het beeld van hun Geforce2 kaart. Bedankt voor de reacties maar ik probeerde juist te voorkomen dat ik de hele tijd te horen zou krijgen dat die lijntjes niet storend zijn. Voor mij zijn ze dat toevallig wel. Ik ben nou eenmaal nogal frustie over beeldkwaliteit. Er zijn ook veel mensen die 85 Hz prettig vinden kijken. Ik niet. Daarom zoek ik dus een monitor met een aanbevolen resolutie van 1280x1024 @ 100 Hz zonder trinitonlijntjes. Bestaan die uberhaupt wel in deze prijscategorie? Op pcvergelijk.nl kan ik er geen vinden :'(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De LG 915 dus... ik heb die ook altijd draaien op 1280 x 1024 32 bits @ 100 Hz. Kan gewoon volgens de software die erbij zat dus schadelijk is het niet lijkt mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gelezen dat boven de aanbevolen resolutie draaien de levensduur van je monitor aanzienlijk verkortte.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
[quote]Op zaterdag 02 februari 2002 20:39 schreef Cheatah het volgende:

[..]

[/quot]

messchien verkeerde producten gekocht.. miskoopje :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 21:22 schreef Arthur_ het volgende:
Ik had gelezen dat boven de aanbevolen resolutie draaien de levensduur van je monitor aanzienlijk verkortte.
Volgens de specificaties op deze site is het niet boven de specificaties.. en ook de bijgeleverde software laat het gewoon toe.. dus ik zie geen probleem :)

Verwijderd

Denk is aan een leuke Eizo monitortje >:)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

wat kun jij zeuren zeg :)

na een LAN zitten er in het midden van m'n monitor 2 krasjes, die duidelijk zichbaarder zijn dan die leuke trinitron lijntjes, nouw daar heb je dus ECHT GEEN last van :)

Ik heb ook leren wennen aan een drukke weg en monstercoolers... :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Koop een Philips 109P
Ik heb er de 17" versie van resolutie tot op 1920*1440 en refresrates tot op 150Hz, en die lijntjes; Boeien, je ziet ze niet en verder is dit scherm op alle vlakken het beste 17" beeldscherm dat je kan krijgen. (Bij jou dus 19")
En ik kan het weten, want ik heb maanden gezocht naar wat het beste 17" beeldscherm dat in de verkoop is is.
Deze serie is de allerbeste die er is! *D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 21:56 schreef Scatman_II het volgende:
...
Ik heb ook leren wennen aan een drukke weg en monstercoolers... :)
Het zal je dan ook niet verbazen dat ik een P4 neem omdat daar van die mooie stille coolers opzitten.

Wel vervelend dat ik die Philips niet kan bekijken voordat ik 'm koop want staat hier in de buurt (Groningen) nergens opgesteld. Bij update is ie wel te koop maar 100 euro duurder dan op pricewatch :(

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:30

Rico

Wie dit leest is gek....

Je mag die Philips wel bij mij komen bekijken.
Ik woon in Groningen en heb dus de Philips 109P20
Prachtscherm echt vanuit de doos gelijk goed.
Ga alleen een week op vakantie. Vanaf 12 Februari ben ik er weer.

Verwijderd

Ik was diegene die toen niet wist dat er lijntjes in die monitor zouden zitten.

Vandaag de dag heb ik nog steeds gééén spijt van deze monitor *109P* want het is echt een zéér goede monitor.

Die lijntjes die zag ik al na 2 weken niet meer (tenminste) ze zijn er wel maar je let er op den duur NIÉT meer op.

En dan is 't nog zo dat ik een 109B ernaast heb staan die duidelijker een onaangenamer beeld geeft en minder contrast etc..... maar toch ook wel goed is, maar als je 2uur naar die P kijkt en dan naar de B dan kijk je gewoon harstikke schééééééééllll :D

Ik wou dat ik 2 dezelfde had. :)
Pagina: 1