Niet: je kan niet pingen vanuit 100% Java.
Ik zal even de RFE erbij zoeken.
Ik zal even de RFE erbij zoeken.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
http://developer.java.sun.com/developer/bugParade/bugs/4093850.html
Hier staat ook uitgelegd waarom het nu niet kan
.
Er staat btw ook een soort work-around.
Hier staat ook uitgelegd waarom het nu niet kan
Er staat btw ook een soort work-around.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Ze hebben het er wel over dat ze binnenkort RAW sockets willen bouwen.
Het nadeel van het UDP verhaal is dat er veel firewalls zijn die dit verkeer blokkeren. Dit staat ook ergens bij Sun vermeld, was er toevallig wat over aan het lezen.
Het nadeel van het UDP verhaal is dat er veel firewalls zijn die dit verkeer blokkeren. Dit staat ook ergens bij Sun vermeld, was er toevallig wat over aan het lezen.
If you are not wiping out you are nog pushing enough...
Dat staat inderdaad ook in die RFE, maar er staat ook dat ze dat al vrij lang overwegenPinda: Ze hebben het er wel over dat ze binnenkort RAW sockets willen bouwen.
Ik zou het zelf ook echt handig vinden, ik gebruik nu Ethereal om het TCP/IP protocol te bestuderen, maar het lijkt me ook erg leuk om zoiets zelf te schrijven. Ook al vind ik ethereal wel erg compleet....
Je zou ook een commando van je platform kunnen aanroepen. Als je het platform onafhankelijk wilt instellen dan zorg je ervoor dat je per platform het ping commando kan instellen en je bij het draaien even uitzoekt op welk platform je zit.Op zaterdag 02 februari 2002 22:16 schreef Pinda het volgende:
Ik zou het zelf ook echt handig vinden, ik gebruik nu Ethereal om het TCP/IP protocol te bestuderen, maar het lijkt me ook erg leuk om zoiets zelf te schrijven. Ook al vind ik ethereal wel erg compleet....
Onder windows: ping hostnaamOp zondag 03 februari 2002 11:02 schreef Alarmnummer het volgende:
Als je het platform onafhankelijk wilt instellen dan zorg je ervoor dat je per platform het ping commando kan instellen en je bij het draaien even uitzoekt op welk platform je zit.
Onder elke unix: ping hostnaam
Okok je kan het path nodig of wat extra commando's nodig hebben etc
Ethereal wordt gebruikt om je TCP/IP verkeer te bekijken...
Dat wil ik zelf ook graag maken.. (TCP/IP verkeer bevat voor de duidelijkheid ook UDP
)
Dat wil ik zelf ook graag maken.. (TCP/IP verkeer bevat voor de duidelijkheid ook UDP
ja maar volgens mij krijg je geen return van het programma wat je aanroept dus kan je niet controleren of de computer ook echt reageertOp zondag 03 februari 2002 11:02 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Je zou ook een commando van je platform kunnen aanroepen. Als je het platform onafhankelijk wilt instellen dan zorg je ervoor dat je per platform het ping commando kan instellen en je bij het draaien even uitzoekt op welk platform je zit.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Laten we het dan nog netter doen:Op zondag 03 februari 2002 13:45 schreef Pinda het volgende:
Ethereal wordt gebruikt om je TCP/IP verkeer te bekijken...
Dat wil ik zelf ook graag maken.. (TCP/IP verkeer bevat voor de duidelijkheid ook UDP)
Ethereal wordt gebruikt om je IP verkeer te bekijken...
(hieronder vallen TCP, UDP, ICMP, ARP)
Localhost, sweet localhost
Verwijderd
Misschien is dit wat, nieuwe io van java 1.4:
http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/guide/nio/example/index.html
en dan het voorbeeld Ping.java
http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/guide/nio/example/index.html
en dan het voorbeeld Ping.java
Pagina: 1