Pioneer DVD, geen geluid bij DVD's

Pagina: 1
Acties:

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:41
Beste mensen ik zit met een probleem. Ik heb een Pioneer DVD gekocht, met 2 DVD's erbij. Gewoon DVD ingebouwd, kabeltjes connected, IDE kabel, voeding en audio kabel. Als ik nu een audio CD'tje erin plug, dan speelt deze perfect af.

Maar doe ik een DVD erin, dan krijg ik WEL beeld, maar GEEN geluid.

Ik draai win XP, en gebruik Power DVD 4.0 for XP.
Ik heb een Soundblaster Live! 1024 (2e editie, met gouden plugjes) en een DTT2500.

Ik heb allebei de opties aangesloten, analoog en digitaal.
Ik heb alle mogelijke soundcard instellingen gehad, en ook binnen powerDVD de verschillende SPDIF, gewoon Stereo en directsound. Niks van dat helpt.

Ik begin nu toch wel een beetje hopeloos te worden waarom dit nou niet werkt?

is er iemand die me een stap de juiste richting in kan helpen?

edit:

misschien dat deze toch beter in het audio forum kon?
zo een modje deze willen verplaatsen anders?

I want to live forever, so far.. so good.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 04:29

talin

ES-MA

heb je ergens een progje met een spectrum ?

zon dingetje waarin je kan zien wat de hoogte van je toenen zijn , soort display .

kun je zien of er wel geluid op die dvd staat .

saat er niet ergens bij die dvd software iets aangevinkt wat niet aangevinkt moet staan .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:41
Op zaterdag 02 februari 2002 20:15 schreef talin het volgende:
heb je ergens een progje met een spectrum ?

zon dingetje waarin je kan zien wat de hoogte van je toenen zijn , soort display .

kun je zien of er wel geluid op die dvd staat .

saat er niet ergens bij die dvd software iets aangevinkt wat niet aangevinkt moet staan .
het is een DVD van Dragon Ball Z, en een DVD van Akira Special Edition. En bij beide geen geluid.

Ik heb de standaard dingen (en ook niet standaard dingen) nagekeken kwa instellingen, inks aparts kunnen vinden.

Ben zelf op zich wel thuis in computers, maar zelf een stereosignaal of anallog signaal doet het niet, terwijl een audio CD het wel doet.

ik heb nu 3 DVDplayer software paketten gebruikt, maar bij geen van de drie wil het werken :'(
search gaf wel wat resultaten, maar geen oplossingen :-\

edit:

Gebeurd dit nou altijd?
Nu installeer in WinDVD van intervideo als 4e, en die doet het wel? (meteen op dolby surround zelfs :9~ )
deze kan dus dicht, toch bedankt mensen!

I want to live forever, so far.. so good.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

->[AV]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein