Toon posts:

PII Systeem geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PII systeem van een kennis staan, die geen beeld meer geeft. Het ligt niet aan de monitor.
Nu vroeg ik me af: hoe zou ik nu het beste kunnen gaan testen waar het dan wel aan ligt?
Ik d8 aan de processor, maar ik heb dus geen andere PII om die er even in te drukken. Andere mogelijkheden?
Het systeem geeft dus geen beeld, de voeding geeft wel stroom, en de fans draaien allemaal braaf.
Kan het op een vage manier de hd zijn, of is dat onmogelijk?
Het beestje hield er namelijk mee op na een transport van amsterdam naar overijssel.

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Heb je al een andere videokaart geprobeerd?

Verwijderd

Werkt de videokaart?? :? Das het eerste waar ik aan denk.
Zijn de voedingskabels op het moederbord goed aangesloten??
Ik denk iig niet dat het de harde schijf is, want ook al deed het niet, dan zou ie nog moeten werken...

edit:
damn, te laat :P

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 02 februari 2002 19:54 schreef SLC-Axe het volgende:

Het beestje hield er namelijk mee op na een transport van amsterdam naar overijssel.
Ehh druk alle kaarten in de pc eens even goed aan misschien zijn ze beetje losgetrilt :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Je kan er van op aan dat dit een probleem is met de videokaart.Kijk eens in de kast of de videokaart nog correct op zijn plaats zit.Anders stel ik voor dat je eens een andere kaart installeerd dan zul je vlug weten waar het probleem zit.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 02 februari 2002 20:00 schreef scuderia het volgende:
Je kan er van op aan dat dit een probleem is met de videokaart.Kijk eens in de kast of de videokaart nog correct op zijn plaats zit.Anders stel ik voor dat je eens een andere kaart installeerd dan zul je vlug weten waar het probleem zit.
Ik was lekker eerder :+ (een wonder ik ben normaal altijd later >:))

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hdd is zeer onwaarschijnlijk.
Maar probeer eerst te booten zonder iets erin (dus enkel CPU, geheugen en mobo en kijk wat er gebeurd).
mocht hij posten, dan videokaart erin, net zolang tot je de oorzaak gevonden hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu ff een ander videokaartje proberen.
Brb

Verwijderd

Topicstarter
Grrr
Ik wordt er boos van.
Ik heb net nm viperv550 geprobeerd (een agp kaart die zeker weten werkt) maar geen beeld.

Toen het Bios gecleared, geen beeld.

Toen mn rechterklikvinger opengesneden aan de kast :(
Geen beeld :)

Ander geheugen, dat ook werkt, geen beeld.

De pc doet nog geen bliepje...
Bij aanzetten spint de fan van de proc op, vervolgens de hd, en dan hoor je dat ratelgeluidje dat je altijd hoort bij de geheugentest.
Daarna nix meer.
Proc stuk???

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

jeps.
Proc of Mobo stuk.
ik had het vandeweek nog, rma duurt wel weer 2 weken ov so :(

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Heb je nog een pci videokaart ergens liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, maar ik weet niet zeker of die werkt

• engessa
  • Niet online
Als je er mee aan het slepen bent geweest en het doet het niet meer gewoon alles loshalen wat los kan, er weer in zetten en dan een dagje wachten, schietgebedje doen en soms doet ie het ineens weer.
Heeft bij mij al een paar keer gewerkt!

Verwijderd

Je kan altijd nog proberen of de videokaart werkt in een andere comp, net zoals de CPU geheugen.
Mochten die werken dan ligt het dus aan je mobo.
Heel simpel, gewoon een kwestie van uitsluiten tot er 1 onderdeel overblijft.

En pas op voor je vingers he :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

of de stekker even aan de achterkant van de voeding uittrekken, vervolgens de powerbutton 20sec ingedrukt houden en proberen te booten, helpt ook nog wel eens.
Misschien heel dom, maar is het powerknopje niet gewoon kaduuk? had ik met mijn PIII, gewoon kickstarten met een jumpertje, kun je ook altijd proberen.

Verwijderd

Ik heb 't al eerder gezegd, maar check ff de voedingskabels naar je mobo. Een vriend van mij had dat namelijk niet gedaan en meteen een nieuwe mobo gekocht :+ (ik noem geen namen :P). Toen bleken die stekkertjes dus niet goed te zitten, nieuwe mobo voor nix gekocht... :)

Enneh, de 2 zwarte draadjes naar elkaar toe in het midden, anders blaas je je mobo op (als ie al niet kapot is)...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kijk gelijk even of het mobo ergens kortsluiting maakt (dat gebeurt al snel met een metalen plaat er achter)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

Op zaterdag 02 februari 2002 22:34 schreef Terw_Dan het volgende:
of de stekker even aan de achterkant van de voeding uittrekken, vervolgens de powerbutton 20sec ingedrukt houden en proberen te booten, helpt ook nog wel eens.
Misschien heel dom, maar is het powerknopje niet gewoon kaduuk? had ik met mijn PIII, gewoon kickstarten met een jumpertje, kun je ook altijd proberen.
hij zei toch dat de fans en de HD aan gingen
dus de power is niet kapot....

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Euh... je wist wel dat vervoeren van een computer soms condens kan veroorzaken ?
Als je 'm niet ff laat "wennen" aan de kamertemperatuur, dan heb je een kans dat je mobo en/of proc een kortsluiting geeft...

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat alweer een dag of twee binnen.
Maar ik ga wel weer wat verder klooien.
MORGEN
:)
Nu eerst uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ff een update.
Gisteravond ben ik heel fijn uit geweest, ik was naar de, oh nee, das het verkeerde verhaal :)
Ik heb net ff de videokaart in een ander systeem getest en daar ligt het niet aan. In een andere thread kwam ik iets tegen over een reset switch die bleef hangen, dat heb ik ook getest. Geen soelaas.
Nu ben ik me aan het afvragen of a) het geheugen b) de proc of c) de mamaplank dood is.
Stem en win een dode a, b, of c.

PS, manieren om de a b en c onderdelen te testen zijn ook welkom.

De mobo maakt geen kortsluiting en de stekkers zitten erin (niet dat die er makkelijk uitvallen tijdens vervoer oid :) )
Er is geen condens.
Een atx-reset helpt niet.
Ik heb geen ander PII board of PII proc om em in te testen, ook geen mobo waar die geheugenmodules in passen (zijn zwarte sloten met drie strips van verschillend formaat, vergeet altijd de afkortingen)

Iemand nog idŽen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 02 februari 2002 23:59 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

hij zei toch dat de fans en de HD aan gingen
dus de power is niet kapot....
Als jouw powerbutton blijft hangen, dan wil het systeem nog wel eens uitslaan en de meeste vreemde dingen gaan doen.
Dus hij kan het iig proberen.

Als ik nou met volledig onzinnige dingen kom als : Smeer pindakaas op de processor dan kan me het goed voorstellen dat je denkt van |:(
Maar dit zou een prob kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ga ik nu ff naar kijken, moment.

• jedel
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

het klinkt als of je proc of mobo stuk zijn, hoor je ook post piepjes uit je pc-speaker?

zoniet dan is het mobo of cpu
en die kan ej alleen testen door er of een andere proc in te hangenen of je proc ergens anders in te hangen

ik heb het zelfde probleem, en er zijn nog maar weing mensen met een slot1

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet de powerswitch.
Wel leuk om een pc te starten met een jumpertje btw, dank je Terw_Dan.
Ik hoor idd geen bliepjes, het zal de mobo wel wezen dan.
Nu ff op zoek naar een nieuwe.
En niet hier posten als je er een hebt, want dan krijg ik een slotje. Daar hebben mensen een profiel voor.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 03 februari 2002 12:29 schreef SLC-Axe het volgende:
Nee, het is niet de powerswitch.
Wel leuk om een pc te starten met een jumpertje btw, dank je Terw_Dan.
Ik hoor idd geen bliepjes, het zal de mobo wel wezen dan.
Nu ff op zoek naar een nieuwe.
En niet hier posten als je er een hebt, want dan krijg ik een slotje. Daar hebben mensen een profiel voor.
Je kunt je pc ook starten met een schroevedraaier, is best leuk om eens te proberen.
Schroevedraaier gewoon op de 2 pinnetjes zetten waar je het jumpertje overheenzet (waar dus normaal de powerbutton op zit) en dan gaat hij ook aan :D :D :D (kan ook vonken geven trouwens is ook wel gaaf >:) :D)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus net gedaan, maar dan met een jumpercapje, das iets minder lomp dan een schroevedraaier.
Geen vonken trouwens, gelukkig maar.
Ik ga nu douchen en daarna lief aan de buurman vragen of ik mn proc in zijn pc mag drukken :)
Pagina: 1