Toon posts:

[linux] Muis werkt niet onder X wel onder terminal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Microsoft optical mouse en onder linux Red Hat 7.1 heb ik het probleem dat deze niet werk onder X. Als ik onder X wil slepen dan gaat hij alle kanten op. In een terminal werkt hij gewoon normaal.

Heb al verschillende soorten muizen geprobeerd in xf86config maar het probleem lost niet op.

cheers.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet er voor zorgen dat "gpm" NIET draait als X draait. Deze tool zorg er nl voor dat de muis werkt in een console, en dat de muis erg vervelend gaat doen in X.

Dus:

ps aux | grep gpm
kill <nr>

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
killall gpm
is korter

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 00:00 schreef blaataaps het volgende:
killall gpm
is korter
en gevaarlijker, want je stopt gpmet nu ook :+
je hebt wel gelijk hoor ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Gpm kan als het goed is gewoon draaien samen met X hoor (behalve bij open-once mouse devices, zoals de sterk verouderde bus mouses). Je moet dan alleen zorgen dat gpm niet als repeater werkt (optie in /etc/gpm.conf).

Ook een mogelijkheid is om gpm wél als repeater in te stellen en dan X de repeater-functie van gpm te laten gebruiken.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 00:08 schreef banaan-X het volgende:

[..]

en gevaarlijker, want je stopt gpmet nu ook :+
je hebt wel gelijk hoor ;)
2 dingen:
1) wat is gpmet? : )
2) waarom zou hij die killen?

killall gpm killt bij mij de dingen die gpm heten, niet dingen die gpm* heten.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 03 februari 2002 01:44 schreef blaataaps het volgende:
killall gpm killt bij mij de dingen die gpm heten, niet dingen die gpm* heten.
-e, --exact
Require an exact match for very long names. If a command name is longer than 15 characters, the full name may be unavailable (i.e. it is swapped out). In this case, killall will kill everything that matches within the first 15 characters. With -e, such entries are skipped. killall prints a message for each skipped entry if -v is specified in addition to -e,
Vroeger was die matching misschien anders... Dat hij matchte als het begin van een processnaam overeenkwam met de opgegeven naam...
Pagina: 1