BPM-Studio 4.2.0 met SBlive! en 2 aparte kanalen

Pagina: 1
Acties:

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Topicstarter
Beste computer DJ's

ik vroeg me af of iemand het al voor elkaar heeft gekregen om met BPM studio 4.2.0, een SBlive! en winXP kanaal 1 voor player A, en kanaal 2 voor player B aangestuurd te krijgen.
Op de website van alcatech staat dat et niet kan.
Maar met versie 3.4.nogwat deed ie het dus wel.

Dus, als iemand dit voor mekaar heeft, graag even uitleg :)
tnx

\o/

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
moet je ff zoeken op de sblive asio drivers, daarmee kan je de 4 kanalen (links voor, rechts voor, links achter, rechts achter) apart aansturen, ook met BPM.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 03 februari 2002 01:06 schreef OverSoft het volgende:
moet je ff zoeken op de sblive asio drivers, daarmee kan je de 4 kanalen (links voor, rechts voor, links achter, rechts achter) apart aansturen, ook met BPM.
dat meen je toch niet ?? :'(
ik dacht dat er alleen maar MME stuurproggies voor waren.. gvd.. dan had ik gewoon men sblive kunnen gebruiken ipv een isis ;(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• OverSoft
Op zondag 03 februari 2002 01:43 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

dat meen je toch niet ?? :'(
ik dacht dat er alleen maar MME stuurproggies voor waren.. gvd.. dan had ik gewoon men sblive kunnen gebruiken ipv een isis ;(
ja, dat meen ik wel, ik gebruik ze namelijk ook

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Kunnen die asio drivers dan tegelijk geinstalled worden met je gewone Creative drivers?

MacBook Pro 14" 2021

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 03 februari 2002 17:42 schreef paulmadejong het volgende:
Kunnen die asio drivers dan tegelijk geinstalled worden met je gewone Creative drivers?
je zou kunnen kiezen tussen MME en asio
werken die asio drivers lekker?
wat minder latency met softsynths enzo?

• paulmadejong
Kiezen tussen MME en Asio, hoe, wat, waar en wanneer?
BTW wat is MME??
En die server van BPM 4.2 werkt ook lekker :P

MacBook Pro 14" 2021

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

MME is de standard wat windows voor et afspelen van geluid gebruikt.. ASIO zijn de geavanceerdere audio functies : de naam

A = Advanced
S = Sound
I = Input
O = Output

• paulmadejong
Wat ik begrijp is dat ik maar 1 van de 2 drivers op 1 moment kan installen, dus niet te gelijk?? Kan ik met die ASIO drivers ook gewoon gamen dan?

MacBook Pro 14" 2021

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nope..niet dat ik weet..
nou ja.ligt maar net aan et spel..zoals de een wel OpegGL gebruikt..en de andere niet..

• paulmadejong
dus het is het 1 of het ander?? BTW heb dus een SB LIVE 5.1 en BPM geeft me wel de mogelijkheid om wavedevice(1+2),wavedevice(3+4),wavedevice(5+6) te kiezen maar er komt alleen geluid uit als ik wavedevice(1+2) kiez, uit dde andere 2 opties komt geen geluid :( Tips?

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

Nieuwe kx drivers voor de 5.1 downloaden. Ouwe meuk van creative eraf, en je bent HELEMAAL klaar.

Greetz MJ

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoals "MikeJulliet" hierboven reeds zegt: De kX Project drivers zijn wat je zoekt. Deze bieden naast een betere stabiliteit ook extra functionaliteit aan je SB Live! kaart zoals apart aanstuurbare stereo-uitgangen. Je kan de Front apart aansturen en de Rear ook, en bij modellen die voorzien zijn van een jackplug ervoor eveneens de Sub/Center (die vormen samen dan 1 stereokanaal) zodat je tot 3 onafhankelijke stereokanalen ter beschikking krijgt.

PS: Als je de kX drivers geïnstalleerd hebt moet je wel eerst de "Surrounder" unit in de DSP instellen. Bijvoorbeeld "4.0 Quadro" om de front en rear apart aan te sturen.

Als je gamer bent zijn de kX drivers niet zo aan te raden. Je verliest namelijk EAX functionaliteit en dergelijke. Deze drivers zijn vooral bedoeld voor musici om uit Creative kaarten uit te halen wat ze kunnen, maar de mensen bij Creative blijkbaar niet zelf kunnen voorzien.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

hmmz, hier bijna de zelfde vraag :) alleen dan voor de SB Extigy, kan ik daar ook kX of asio drivers voor gebruiken?

• satcp
  • Niet online
De kX drivers ondersteunen enkel PCI-gebaseerde EMU10k geluidschips:
Soundcards compatible with the kX Audio Driver. Currently supported models include all EMU10k1 and EMU10k2-based PCI soundcards manufactured by Creative Technology Ltd. and/or E-mu Systems Inc., including:
  • The E-mu Audio Production Studio (APS) card
  • The motherboard models of 10k1 cards (M002, M003 and others)
  • PCI256 (CT4890, CT4891 and CT4893) and PCI512 (CT4820 and SB0150) including OEM model (CT4790)
  • The original Live! (CT4620) and Live! Value cards (CT4670)
  • The Live! X-Gamer, Live! MP3+, Live! Player 1024, Live! Platinum cards (CT4760) and value cards (CT4780)
  • The Live! X-Gamer 5.1, Live! MP3+ 5.1, Live! Player 5.1, Live! Platinum 5.1, Live! Digital Entertainment 5.1 cards (SB0060, SB0100, SB0102, SB0220, SB0222, SB0103 and SB0105) and Value 5.1 (SB0101)
  • The generic and custom OEM Live cards (CT4830, CT4831, CT4832, CT4850, CT4870, CT4871 and CT4872)
  • The Audigy series, including the Audigy MP3+, X-Gamer, Platinum and OEM cards (CT0070, CT0072, SB0090 and SB0092).

• OverSoft
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 14:02:
Nieuwe kx drivers voor de 5.1 downloaden. Ouwe meuk van creative eraf, en je bent HELEMAAL klaar.

Greetz MJ
ook al opgevallen dat dit topic MEER DAN ANDERHALF JAAR OUD IS

• satcp
  • Niet online
Damn, deze keer heb ik me ook laten vangen... Die waarschuwing dat een topic ouder is dan 2 weken zou moeten blijven staan zodat wanneer iemand deze waarschuwing negeert de anderen ook nog kunnen zien dat het om een omhooggeschopt topic gaat :(

Verwijderd

OverSoft schreef op 06 August 2003 @ 21:01:
[...]

ook al opgevallen dat dit topic MEER DAN ANDERHALF JAAR OUD IS
wat maakt dat nou uit vent, het probleem van bpm en creative 5.1 speelt nog steeds......
Pagina: 1