Smoothwall doet vaag?

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
Hallo allemaal,

Ik heb een smoothwall servertje draaine. Ik heb alle laatste updates enzow.

heb er inzitte: 1 3COM Etherlink3
1 Realtek

Nu is het zo dat zo ineens de verbinding wegvalt. Is dit een veel voorkomend probleem? of ben ik de enige?

Wie weet wat het is.

Ohw trouwens: het probleem is weer weg als de server is herstart.

Greetz,

Maarten

Verwijderd

Mijn smoothwall servertje met 2 x Realtek en een P100 met 48MB loopt als een zonnetje. De enige onderdelen die niet draaien zijn de DHCP-server, VPN en Web proxy.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> NOS

• Flappie
ehm.

Bij mij dus nie. heb al weer opnieuw gestart, want Internet deed al weer NIET! :(

Ik weet nie wat het probleem is maar 't is bijzonder irritant.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 02 februari 2002 19:24 schreef maartenb het volgende:
Bij mij dus nie. heb al weer opnieuw gestart, want Internet deed al weer NIET! :(
Je hebt toch niet toevallig Chello he ? :+
Ik weet nie wat het probleem is maar 't is bijzonder irritant.
Ik ken Smoothwall niet, maar ik neem aan dat er wel ergens logfiles worden weggeschreven , waarschijnlijk in de directory /var/log .. Is daar niets te vinden hierover ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Kan het geen hardware probleem zijn? Die 3com ISA NIC zou je eens (tijdelijk) kunnen vervangen. Die twee Realteks van mij zijn vrijwel identieke 10/100 kaartjes. Oh, en weet je zeker dat het aan je server ligt en niet aan kabelmodem o.i.d.? Wat doet je PC als hem buiten de server om aan de modem hangt?
Goed idee van moto-moi! wat staat er in je logfiles?

• Flappie
Op zaterdag 02 februari 2002 19:29 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Je hebt toch niet toevallig Chello he ? :+
[..]

Ik ken Smoothwall niet, maar ik neem aan dat er wel ergens logfiles worden weggeschreven , waarschijnlijk in de directory /var/log .. Is daar niets te vinden hierover ?
nee, geen Chellow maar @Home.

Kan het misschien komen omdat ik ijn Windows 2000 nog mijn ICS aan heb staan zodat de DHCP server nog steeds start?

Ik had altijd ICS maar nu dus Smoothwall.

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 03 februari 2002 12:05 schreef maartenb het volgende:
Kan het misschien komen omdat ik ijn Windows 2000 nog mijn ICS aan heb staan zodat de DHCP server nog steeds start?

Ik had altijd ICS maar nu dus Smoothwall.
Eh.. Je bedoelt dat je nu 2 servers hebt staan, die allebei zeer graag voor DHCP-server willen spelen ? Da's niet goe, je kunt er dan beter eentje uitzetten (hint! Windows uit! Windows uit! :+ ).. En als je wat anders bedoelt, eh, dan mag je het nog een keertje uitleggen, en dan wat duidelijker :)

• Flappie
ehm. dan zal ik die van Windows wel eens ff uizette.

Een hem.

Van @Home kreeg ik een netwerk kaart, een op Intel 20410 gebaseerde Ethernet controller.

Werkt die ook met Smoothwall?

en maakt de IP Range nog uit die je gebruikt? welke Range gebruik jij?

Maarten

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 03 februari 2002 12:29 schreef maartenb het volgende:
Van @Home kreeg ik een netwerk kaart, een op Intel 20410 gebaseerde Ethernet controller.
Werkt die ook met Smoothwall?
Vast wel, gewoon even proberen..
Moet je bij @Home niet de geleverde netwerkkaart gebruiken, en checken zij het HW-adres van dat ding ? Of is dat weer een andere provider ?
en maakt de IP Range nog uit die je gebruikt? welke Range gebruik jij?
Voor een local network bedoel je ? Je moet dan een van de vrije reeksen gebruiken, ik gebruik zelf 192.168.*.* , maar je kunt ook 10.*.*.* gebruiken, en 172.168.*.* was er geloof ik ook eentje, maar daar ben ik niet zeker van.

Deze ip's zal je nooit op het internet tegenkomen.

• Flappie
Op zondag 03 februari 2002 12:37 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Vast wel, gewoon even proberen..
Moet je bij @Home niet de geleverde netwerkkaart gebruiken, en checken zij het HW-adres van dat ding ? Of is dat weer een andere provider ?
[..]
Dat is bij Chello toch? bij @Home nie hoor. die werken met een DHCP server. en je krijgt alleeen een IP als je de Hostname gebruikt die je van hun hebt gekregen. als je een andere gebruikt krijg je gewoon geen IP
Pagina: 1