WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

Compaq Presario's niet goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag enkele postjes met klachten over deze laptop..
maar betreffen dit oudere modellen? en wat voor klachten zijn het precies? Het betreft gewoon een A-merk en ik neem aan dattie een bepaalde kwaliteit levert :-)

ik zit een beetje te stoeien met compaq-toshiba.
Hetgeen waar ik niet zo happy mee ben is de Celeron in de toshiba.

Compaq, een a-merk, goed of niet goed? en zoniet, why not?

Iemand die twijfelt over z'n keuze.....
't gaat om een aardig bedragje dus dat wil ik liever niet ver'gokken' :)

Verwijderd

Tegenwoordig maakt Compaq gewoon gebruik van A-Merk moederborden(in de Athlon PC's MSI-borden), dus rotzooi is het zeker niet.
Het nadeel alleen is dat op andere onderdelen veel bespaart wordt(HD 5400RPM etc..), dus je kunt IMO beter een PC-zaak binnenstappen en zelf een samenstelling maken

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Nadeel van Compaq Presario laptopz0rz is dat je als je hem net hebt aangeschaft hem eerst moet formateren ivm de fantastische hulp software die Compaq er bij zet. Resource vretende shit is het. ;(

Voor de rest werkt m'n Compaqje prima hoor. ;)

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:41 schreef Stuiterbal het volgende:
Nadeel van Compaq Presario laptopz0rz is dat je als je hem net hebt aangeschaft hem eerst moet formateren ivm de fantastische hulp software die Compaq er bij zet. Resource vretende shit is het. ;(

Je hoeft niet perse te formateren.. Verwijder de 'Service Connection' of 'BackWeb' gewoon.. Dat scheelt ontzettend veel! *D

Heb een tijdje bij de helpdesk van Pressario gewerkt en de meeste mensen die belde over een trage machine waren op die manier geholpen en waren uiterst tevreden daarna.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:38 schreef TweakGuy het volgende:
Tegenwoordig maakt Compaq gewoon gebruik van A-Merk moederborden(in de Athlon PC's MSI-borden), dus rotzooi is het zeker niet.
Het nadeel alleen is dat op andere onderdelen veel bespaart wordt(HD 5400RPM etc..), dus je kunt IMO beter een PC-zaak binnenstappen en zelf een samenstelling maken
ze worden ook gewoon geleverd met 7200 rpm schijven :+

Verwijderd

Topicstarter
Stuiterbal:

thanksie.. tja de software boeit me niet zoveel.. ik heb alle noodzakelijke software legaal uiteraard :o)

ik ga voor de compaq presario 1717

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 07:33
Op zaterdag 02 februari 2002 20:49 schreef dirkey het volgende:

[..]

thanksie.. tja de software boeit me niet zoveel.. ik heb alle noodzakelijke software legaal uiteraard :o)

ik ga voor de compaq presario 1717
Als je dan toch zonodig een compaq wil ga dan voor een EVO en geen Presario. Presario is de budget lijn, EVO professional, iets duurder maar wel veel beter.

Verwijderd

Topicstarter
ProGo:

Als je dan toch zonodig een compaq wil ga dan voor een EVO en geen Presario. Presario is de budget lijn, EVO professional, iets duurder maar wel veel beter.
ik ben studentje :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 02 februari 2002 20:38 schreef TweakGuy het volgende:
MSI is juist zooi, die borden zijn zo brak als ik weet niet wat. Ik heb pas weinig borden van MSI goed zien werken.

bovendien dumpt Compaq ook de bios op de hdd en vreten ze geen extra hardware die niet van Compaq is.
Een Compraq is dus leuk voor nono's die niets weten en niet uit willen breiden.

De notebooks zijn wel iets beter dan de desktops, maar ik zou nooit voor een Compaq gaan als ik ze zelf moest kopen.
De notebooks hebben een leuk design maar het blijft een Compaq.

* TERW_DAN is niet zo'n Compaq fan.

Verwijderd

Ik heb een Compaq Deskpro en ben er heel tevreden mee,
heb er een SB live in zitten, GeForce 3 en "niet compaq" geheugen, en raad eens Terw, hij draait als een tiet!

Niks mis met Compaq.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 02 februari 2002 22:59 schreef khadafie het volgende:
Ik heb een Compaq Deskpro en ben er heel tevreden mee,
heb er een SB live in zitten, GeForce 3 en "niet compaq" geheugen, en raad eens Terw, hij draait als een tiet!

Niks mis met Compaq.
Mijn Compaq vreet toch echt geen netwerkkaarten die niet van door Compaq gebruikt worden (3com in mijn geval).
bij de pressarios is het nog erger. (zelf heb ik twee prolinea's staan. Gekregen natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
hmmm..... weer eentje die nie tevreden is :-)))

maarja.. bij elk merk hebbie dat wel. dus kan beter nix kopen :P

kga voor de 1714..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 03 februari 2002 16:58 schreef dirkey het volgende:
hmmm..... weer eentje die nie tevreden is :-)))

maarja.. bij elk merk hebbie dat wel. dus kan beter nix kopen :P

kga voor de 1714..
Let wel, mijn Compaqs zijn al 8 jaar oud :o

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan:

[..]

Let wel, mijn Compaqs zijn al 8 jaar oud :o
lol... kijk dat bedoel ik dus.. :) compaq heeft nu heus wel betere laptops dan in de middeleeuwen....
Pagina: 1