IBM T20 en s-video TV-out werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nou heb ik hier dus een IBM T20 liggen, een een svideo -> tulp stekker en tulp -> skart.

Nou heb ik hier ook een gewone comp met een voodoo 3500 welke ook tv-out heeft, en daar werkt het kabeltje wel gewoon mee als ik ff switch naar tv. Dan zie ik gewoon m'n desktop en muis op de tv.

Nu wil dus het liefst ff filmpjes op die laptop zetten, en dan via die laptop die films op m'n tv zien. Probleem is nu dat als ik alles goed aansluit (want met exact dezelfde manier van aansluiten werkt het bij m'n voodoo 3500 wel) doet ie het niet.

Nou heb ik al verschillende drivers geprobeert voor m'n videokaart alleen het blijft niet werken :( Als ik bij gevanaceerde beeldeigenscappen het omzet naar tv dan zie ik op de tv alsof de resolutie te hoog is. De zeer grove lijnen van het beeld gaan heel sterk heen en weer. Nu heb ik de reso's 640x480, 800x400 en 1024x768 geprobeert, maar nix werkt.

Als ik bij beeldeigenschappen -> instellingen zit dan heb ik 2 beeldscherm drivers. De eerste heb ik staan op laptop beeldcherm 1024x768 en de tweede heb ik al vanalles op geprobeert (ook 1e veranderd maar hielp ook niet)

Zie ik iets heel simpels over het hoofd of doe ik misschien ergens iets fout?

Alvast heel erg bedankt!

Allemaal erg vervelend, heeft iemand enig idee wat ik hier fout doe?

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Je kunt als tweede beeldscherm ook een TV installeren.
Onder systeemeigenschappen naar beeldschermadapters gaan, op het tweede beelscherm klikken en dan op drivers bijwerken. Vervolgens moet je in de hardware lijst even zoeken naar "standard tv" of zo iets dergelijks.

Je kunt ook proberen om de verversingfrequentie lager te zetten, bijv. op 60hz. Wellicht is de verversingsfreqentie hoger dan de tv aan kan?

• Ed.
Op zaterdag 02 februari 2002 19:16 schreef Sailorman het volgende:
Je kunt als tweede beeldscherm ook een TV installeren.
Onder systeemeigenschappen naar beeldschermadapters gaan, op het tweede beelscherm klikken en dan op drivers bijwerken. Vervolgens moet je in de hardware lijst even zoeken naar "standard tv" of zo iets dergelijks.

Je kunt ook proberen om de verversingfrequentie lager te zetten, bijv. op 60hz. Wellicht is de verversingsfreqentie hoger dan de tv aan kan?
Dat eerste heb ik al geprobeerd. Als driver bij het standaardgoepje, Television kiezen. Maar helaas werkte dat niet.

Trouwens, wat wel zo is, is als ik bij adapter de vernieuwingsfrequentie wil veranderen hij de melding geeft:
"u moet de tv instakelen voordat u het tweede beeldscherm kunt gebruiken"

het kan lijkt me heel goed aan deze error liggen. Maar heb geen flauw idee dit op te lossen

• Sailorman
Heb je als uitgangssignaal PAL B of PAL G (Nederland) geselecteerd? Als je NTSC signaal wegstuurt dan kan het (vooral bij een oudere tv) ook problemen geven. Maar meestal he je dan wel beeld maar alleen zwart-wit. Zoals jij het beschrijft lijkt het me meer de verversingsfrequentie van het beeld.

• Ed.
Heb 'em staan op PAL, maar ik vind het zo vreemd dat ie zegt dat de tv niet aanstaat...

en nog iets: als ik bij m'n 1e monitor op geavanceerd druk en dan wil switchen naar TV kan ik bij TV niet op het instellingen knoppie drukken... das ook zo vaag

• Sailorman
Dat had ik vanochtend ook op mijn eigen pc maar toen de tv een tijdje aan stond herkende hij ineens wel de tv. Ik heb trouwens een geforce kaartje dus wat dat betreft heel anders.

Heb je niet gewoon een kabeltje tulp-tulp en dan een scart blok er tussen? volgens je beschrijvinf heb je alleen svhs-tulp en|tulp-scart. De opstelling tulp-tulp zou alijd moeten werken.

• Ed.
Op zaterdag 02 februari 2002 19:52 schreef Sailorman het volgende:
Dat had ik vanochtend ook op mijn eigen pc maar toen de tv een tijdje aan stond herkende hij ineens wel de tv. Ik heb trouwens een geforce kaartje dus wat dat betreft heel anders.

Heb je niet gewoon een kabeltje tulp-tulp en dan een scart blok er tussen? volgens je beschrijvinf heb je alleen svhs-tulp en|tulp-scart. De opstelling tulp-tulp zou alijd moeten werken.
ja, er zit zo'n skartblok tussen.

het gaat zo:
Svideo van m'n laptop naar tulp, tulp -> tulp, tulp -> skartblock, skartblock -> skart TV

• Ed.
*schop*
Pagina: 1