Toon posts:

Cambridge A5 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend de A5 horen spelen, en wil hem zelf ook kopen, nu zit ik met de eerste vraag, waar is hij te koop, ik weet dat hij er is bij Richersounds, maar waar nog meer, want Richer zegt 150 gulden onder de prijs van een ander te zitten. Dat wil ik dus graag even weten.

Tevens wil ik de A5 later waarschijnlijk uitbreiden met een Power-amplifier (de P 500 waarschijnlijk), alleen zit ik met de volgende vragen: Kan het überhaubt wel?En het vermogen, wordt dat dan van de A5 en de P500 opgeteld, en is dat dan het totaal vermogen, of is het gewoon het vermogen van de Power-amplifier.

Kan je bij de Cambridge ook evt. het hoog door bijv. de A5 aan laten sturen en het laag door de P500? want dat zou dan een optie zijn als bovenstaande uitkomst is dat alleen het Power-amplifier vermogen gebruikt wordt. Kan iemand mij dan ook uitleggen hoe dat werkt?

En is de P500 ook in zilver te krijgen???

Hieronder nog een plaatje van de combo:

De A5 (zilver, zwart geen plaatje te vinden):

Afbeeldingslocatie: http://www.richersounds.com/products/images/products/205458.jpg

En de P500:

Afbeeldingslocatie: http://www.richersounds.com/products/images/products/201163.jpg

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Als die 5 pre outs heeft kan dat, je zet dan 1 amp op het hoog en een op het laag.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

En of je dan meer vermogen hebt, sja. Als je hoog- en laag weergevers los een hogere gevoeligheid hebben (wat ik me voor kan stellen :)), dan zal het inderdaad wat harder kunnen. Veel schelen doet het denk ik niet, hooguit 2 a 3 db, 3db is zelfs de vermeerdering die je krijgt door het vermogen te verdubbelen :). Dus eigenlijk is de vraag 'gaat het vermogen omhoog' helemaal niet zo interessant :P.

Als je het zo gaat gebruiken moet je natuurlijk inderdaad gaan bi-ampen (al was het maar omdat dat cool is ;)), moeten je speakers dat uiteraard wel ondersteunen :).

En RSounds is inderdaad vaak erg goedkoop :o/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik heb magnat Project 4, zonder Bi-amp mogelijkheden.
Maar eigenlijk heb je dus niks aan zo'n power amp???
Behalve dan dat het hoog en laag gescheiden blijven?
En kan je ook instellen welke dan het hoog en welke het laag moet doen enzo, explai me hoe ik het aan moet sluiten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 februari 2002 20:05 schreef mark_dabomb het volgende:
Aha, ik heb magnat Project 4, zonder Bi-amp mogelijkheden.
Maar eigenlijk heb je dus niks aan zo'n power amp???
Behalve dan dat het hoog en laag gescheiden blijven?
En kan je ook instellen welke dan het hoog en welke het laag moet doen enzo, explai me hoe ik het aan moet sluiten.
Je moet 4 speakerterminals op je luidsprekers hebben, anders valt er niet eens iets te doen met die extra power amp :o.

En je bepaalt welke het hoog doet, door middel van de aansluiting op je speaker. De eindtrap die je op 'hoog' aansluit, verzorgt het hoog en vice versa :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op zaterdag 02 februari 2002 18:55 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb bij een vriend de A5 horen spelen, en wil hem zelf ook kopen, nu zit ik met de eerste vraag, waar is hij te koop, ik weet dat hij er is bij Richersounds, maar waar nog meer, want Richer zegt 150 gulden onder de prijs van een ander te zitten. Dat wil ik dus graag even weten.

Tevens wil ik de A5 later waarschijnlijk uitbreiden met een Power-amplifier (de P 500 waarschijnlijk), alleen zit ik met de volgende vragen: Kan het überhaubt wel?En het vermogen, wordt dat dan van de A5 en de P500 opgeteld, en is dat dan het totaal vermogen, of is het gewoon het vermogen van de Power-amplifier.

Kan je bij de Cambridge ook evt. het hoog door bijv. de A5 aan laten sturen en het laag door de P500? want dat zou dan een optie zijn als bovenstaande uitkomst is dat alleen het Power-amplifier vermogen gebruikt wordt. Kan iemand mij dan ook uitleggen hoe dat werkt?

En is de P500 ook in zilver te krijgen???

Hieronder nog een plaatje van de combo:

De A5 (zilver, zwart geen plaatje te vinden):

[afbeelding]

En de P500:

[afbeelding]
Om nog even antwoord te geven op je eerste vraag: als je de losse power amp gebruikt dan gebruik je de power amp van de geïntegreerde versterker niet meer. Dus dan is wordt het versterkervermogen gewoon bepaald door dat van de losse power amp.

Verwijderd

Topicstarter
Das balen, maar ik heb wel 4 speakers, dus heeft het dan zin, om de magnat's op de poweramp aan te sluiten, en de andere 2 op de A5?
Pagina: 1