Toon posts:

maxtor hd opeens dood :r

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze schijf werkte ongeveer een half jaar goed , maar gisteren stopte die er opeens mee, toen ik wilde opstarten herkende de bios de schijf niet meer ik heb alle kabels en jumpers gecheckt, maar geen resultaat..
Kan zo een schijf nou opeens dood gaan ! :r ?
Maxtor 20 GB 7200 RPM btw.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan zo een schijf nou opeens dood gaan ! ?
ja. een bepaald percentage van verkochte producten gaat kapot. uiteindelijk gaat alles een keer kapot zelfs.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

maar toch is een half jaar wel erg kort. Ook al zou die schijf 24/7 per jaar aan staan is het nog kort..

iStockphoto

• smvs
  • Niet online
ja het kan gewoon gebeuren, een bepaald percentage schijven is ook doa, das helemaal kort.
als je iets produceert is nooit de volle honderd procent goed en je hebt net ff niet veel geluk.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 18:50 schreef FoRzA het volgende:
deze schijf werkte ongeveer een half jaar goed , maar gisteren stopte die er opeens mee, toen ik wilde opstarten herkende de bios de schijf niet meer ik heb alle kabels en jumpers gecheckt, maar geen resultaat..
Dit had ik vroeger zo vaak, schijf bleek bij mij nooit kapot te zijn. Compu uit, dagje wachten , een paar uur klooien (met kabels en bios ed) en dan ineens deed hij het weer. Vraag me niet hoe en waarom, maar dat is me al een paar keer zo overkomen, een paar jaar geleden, en die schijven leven nu nog steeds.

Je hebt best kans dat zoiets vaags ook bij jou aan de hand is. Ik heb in elk geval nog nooit een HD zomaar, zonder dat hij lawaai maakte of andere voortekenen, zien overlijden (maar ik heb er ook nog niet zoveel zien overlijden :) , dus...).

Mijn advies: probeer hem echt eens in een andere compu, dan weet je het zeker!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 02 februari 2002 19:47 schreef BlizzarD het volgende:
maar toch is een half jaar wel erg kort. Ook al zou die schijf 24/7 per jaar aan staan is het nog kort..
Kort ?
Soms gaan ze na een week of een maand kapot. Dat ie na een half jaar kapot is komt zelfs minder voor. Der gaat indd altijd wel eens HDD kapot. Zelfs in de high end SCSI markt ( maar wel minder ).
Daarom juist geven HDD fabrikanten 3 jaar garantie. Omdat harddisken nu eenmaal geen betrouwbare componenten zijn.

Ik heb vroeger eens laaaaaaang geleden een CONNOR 105mb (jaja) HDD gehad.
6 maand garantie. Na 8 maand was ie kapot :r Dan nieuwe HDD gekocht ( weer CONNOR toen (80mb) ) na 9 maand kapot. Toen ander merk HDD gekocht :) met wat meer garantie toen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• cruncher
  • Laatst online: 03-04 14:33

cruncher

wanna crunch someone?

Dat valt nog mee naa een half jaar, mijn ibm was al na 1 maand kapot.... :(

can you read my mind?

• smvs
  • Niet online
6 maand garantie. Na 8 maand was ie kapot
volgens de nederlandse wet heb je minimaal 1 jaar garantie bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

• Predator
  • Laatst online: 22:37

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 02 februari 2002 20:31 schreef smvs het volgende:

[..]

volgens de nederlandse wet heb je minimaal 1 jaar garantie bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
A) Belgische wet
B) Dat was JAREN geleden en ik heb de 2de keer wel een nieuwe cpu losgepeuterd :) Of wel het de eerste keer :?
al veel te lang geleden
* Predator was toen nog heel jong

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
In 2000 op de hc dagen een maxtor 30.7 gb gekocht bij mycom. Na 3 maanden maakte deze drive rare geluiden en kon ik hem niet meer lezen. Bleek een head crash te zijn . Dit komt bij een bepald percentage schijven gewoon vroeg of laat een keer voor en daar doe je niks aan. Het maakt niet uit of de schijf 1 maand of 3 jaar oud is.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 18:50 schreef FoRzA het volgende:
Heb je de garantie nu nog dan?? Dan lijkt het me minder erg... (Als je een backup gemaakt hebt dan :))
Pagina: 1