Ik word gek van Asus

Pagina: 1
Acties:

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 15:16

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Het is nou al een tijdje geleden dat Windows XP is gereleased en nog heeft Asus voor mijn videokaart (zie sig.) geen werkende drivers. Ik heb laatst nog die WDM capture driver gedownload en de nieuwste versie van Asus Digital VCR, maar ik kan maar geen geluid capturen. Ik dacht dat dit misschien lag aan de Detonator drivers, van NVidea en dus heb ik vanaf Asus de nieuwste beta 2000/XP drivers gedownload, maar deze zijn op mijn computer niet te installeren. Als ik de computer herstart dan loop hij vast in het opstartscherm. Heeft iemand misschien een oplossing? ;(

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
't is triest, maar wat moet je d'r van zeggen :?

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik zou eigenlijk wel willen weten of meer mensen te kampen hebben met bonvenstaande problemen, en of andere mensen misschien een oplossing hebben, daarvoor zijn dit soort topics toch

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

Een vriend van me heeft het zelfde probleem kijk maar eens in de search zijn ook veel topic's over.. ook van tv out en tv in van de deluxe

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

tja je videokaart is al vrij oud.

Vind overigens dat asus hier wel rekening mee had moeten houden hoor! Maar zit er in de 27.00 / 27.10 geen support voor de v7100 serie? Zou ik wel raar vinden!

iStockphoto

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik heb die inderdaad niet geprobeerd. Asus heeft ook zo'n vage download site, waar je nooit echt veel wijs van word.
Maar ik ben ook al weer een stapje verder. IK heb namelijk eens gekeken onder WinMe, daar werkt die nieuwe ASUS D VCR ook voor geen meter. Installeer je die hele capturedrivebundel en wil je de v2.1 setup draaien, krijg je ineens een melding dat je wel eerst capture drivers moet installeren. Toen heb ik 2.0 maar geinstalleerd die standaard die cap. drivers meeinstalled, maar her doet zich hetzelde voor als in XP. Je hoort alleen, maar ruis aslof je naar sneeuw op een tv-zender zit te kijken, ook als je bijv. een zender hebt afgesteld, je hoort heel zachtjes het geluid van de zender, maar de sneeuwruis overheerst enorm.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33

justifire

Shut up and squat !!

drivers zat man
23.12 videodriver
digital vcr version 2
stereodriver 23.11
smartdoctor 2
wat wil je nog meer??
Bij mij captured hij het geluid trouwens via me soundcard en niet via me videokaart maar ja
Kan je instellen in digital vcr onderde setup

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 20:12 schreef justifire het volgende:
drivers zat man
23.12 videodriver
digital vcr version 2
stereodriver 23.11
smartdoctor 2
wat wil je nog meer??
Bij mij captured hij het geluid trouwens via me soundcard en niet via me videokaart maar ja
Kan je instellen in digital vcr onderde setup
Dat is een andere kaart. De 7100 Combo werkt alleen met de 1462a beta drivers als hoogste versie.

Verder raad ik aan om er overheen de WDM-108 versie drivers te installeren.

Echt waar, alle 2x.xx versie drivers geven problemen. En 21.81 lijkt te werken, tot je probeert te capturen.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb een v6600 deluxe...
Maar hogere drivers dan de asus 11.01c hoef ik niet te proberen.
En nog steeds heb ik reboots tijdens UT.
20 seconden sppelen en dan reboot me pc.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kan helemaal niets vinden.
Met mijn tnt2 had ik nergens last van.
Is die kaart soms gewoon helemaal niet compatible met win2k of zo?

In photoshop heb ik nergens last van, alleen tijdens het gamen.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
ja dat is echt slecht van asus
die driver support is nooit goed geweest :(
maar zou het niet mogelijk zijn om de 27.20 driver te integreren in de laatste asus driver ?

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

ga een nieuwe kaart kopen!

Verwijderd

t'Is niet zozeer ASUS die de boosdoener is, maar NVidia. Asus geeft als officiele releases alleen de drivers die echt werken. Dat die prut van NVidia het niet doet, kunnen zij weinig aan doen.

Dat rebooten met UT, lijkt mij meer een voedings probleem. TNT goed, GF2MX rebooten -> meestal een te zwakke voeding. Eigenlijk,... als het ware.... ;(

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hmm ik heb er een A-open 250 watt inzitten.
Wel met 3 harddisks en 3 extra case fans van 12 volt.
En mijn +12 vlt sensor geeft idle 11.92 volt aan.
Is dat al te weinig dan?

Ik zit al wel een tijdje aan een enermax 300 watt te denken.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52
Op zaterdag 02 februari 2002 18:39 schreef StefSOFT het volgende:
Het is nou al een tijdje geleden dat Windows XP is gereleased en nog heeft Asus voor mijn videokaart (zie sig.) geen werkende drivers. Ik heb laatst nog die WDM capture driver gedownload en de nieuwste versie van Asus Digital VCR, maar ik kan maar geen geluid capturen. Ik dacht dat dit misschien lag aan de Detonator drivers, van NVidea en dus heb ik vanaf Asus de nieuwste beta 2000/XP drivers gedownload, maar deze zijn op mijn computer niet te installeren. Als ik de computer herstart dan loop hij vast in het opstartscherm. Heeft iemand misschien een oplossing? ;(
Kreeg je de audio-in wel werkend op je Asus V7100 Deluxe Combo onder Windows 98 of 2000?

Zo ja, met welke drivers precies? nVidia of Asus? driver versie?

Hooi: Werkt de Deluxe Combo volledig met driverversie 1462a beta (Asus driver?)?

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik capture zonder problemen met m'n asus tnt2ultra tv-in kaart.

Onder win98SE gebruik ik de 14.62 drivers + Avi_IO of Virtualdub.

Onder win2k gebruik ik de Nvidia 15.70 + WDM 1.08 Nvidia capture drivers...
Na het installeren van die WDM 1.08 drivers moet ik wel eerst via device manager de tuner disablen en daarna via IUVCR de source op composite / svhs zetten ipv tuner. (anders lopen vdub/avi_io vast)
En daarna kan ik lekker cappen met Avi_io of Virtualdub.
't geluid loopt via de line-in van m'n audigy.

Die asus software (dvcr , live etc) zuigt... die gebruik ik dus ook niet.
Het werkt allemaal perfect hoor, je moet alleen geen prutser zijn ;)

Verwijderd

( :+ wat, hier prutsers ??)

Uhh,
het is hier een beetje hetzelfde als bij Raven. Alleen, het is een Elsa Gladiac GF2MX met de Gladiac Videomodule (Philips 7108 chip) waar ik lekker flauw een Asus bios van de 7100 combo in heb gezet, zodat ik die ASV2 codec kan gebruiken. Als je trouwens over schamele driver ondersteuning wilt meepraten, moet je eerst een Elsa kaart kopen. Arrgghh!!!

(Geen XP nog hier, alleen Win98SE en NT4)

DVCR wil hier echt niet lekker, komt misschien doordat het geen ASUS is. Capturen gaat het best met Virtual Dub, vooral omdat die compenseert voor Audio drift (da's niet lip-synchroon zijn van het geluid na b.v. een uur capture, omdat het kristal op de geluids altijd een klein beetje afwijkt) en eventuele dropped frames.

(1 dropped frame per 3 / 5 minuten hier op 640x480 of 704x576 DivX 4.12 of ASV2. Of PIC-view MJPEG, die heeft zero dropped frames)

Versie 14.62a is nu de officiele driver versie van Asus, hoger is alleen goed voor de GF3 serie. En geloof me, zij zin de enigen die die dingen ook testen. Elsa geeft de 23.11 driver, die doet het niet eens.
"IOS-error : cannot access real mode memory"
Jaja, kent U die ook ?? *D

Verwijderd

Door StefSOFT - zaterdag 02 februari 2002 18:39

--------------------------------------------------------------------------------
Het is nou al een tijdje geleden dat Windows XP is gereleased en nog heeft Asus voor mijn videokaart (zie sig.) geen werkende drivers. Ik heb laatst nog die WDM capture driver gedownload en de nieuwste versie van Asus Digital VCR, maar ik kan maar geen geluid capturen. Ik dacht dat dit misschien lag aan de Detonator drivers, van NVidea en dus heb ik vanaf Asus de nieuwste beta 2000/XP drivers gedownload, maar deze zijn op mijn computer niet te installeren. Als ik de computer herstart dan loop hij vast in het opstartscherm. Heeft iemand misschien een oplossing?

Onzin man , Er zijn Drivers genoeg
kijk hier :

http://www.nvinside.de/inhalt/detonatoren/det_navigation/index_njs.htm

en zoek je toch een leuke Drivertje uit ! :7

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Mmmm, misschien moet ik dan het capturen maar eens proberen binnen vrtualdub. In ieder geval iedereen bedankt en meer suggesties zijn nog altijd welkom.

Pagina: 1