Ik las online dat je via de sataliet 2 mbit haalt. Hoe snel is de sataliet in de praktijk en is skyby de beste of zijn er betere voor een redelijkere prijs
Verwijderd
UP en DOWN of alleen down???
En die snelheid kunnen ze halen, ja. Alleen je wordt meestal afgekapt op 1Mbit.
En wat is de prijs dan????
En die snelheid kunnen ze halen, ja. Alleen je wordt meestal afgekapt op 1Mbit.
En wat is de prijs dan????
-Upload gaat via ISDN of iets in die aard.
-Download gaat via de Astra sateliet.
-Je kunt max 200Kbyte halen vanaf de EOL site hier kun je alleen software ophalen die op hun server staat, de gemiddelde snelheid waarmee je het net over surft is ongeveer 50Kbyte.
-Het abonnement kost zo'n fl.300,- per jaar.
De DVB kaart kost tussen de fl.500,- en de fl.800,-
-Dan komt er nog een schotel en bekabeling bij ongeveer fl.150,- tot fl.200,-
-Let wel op want de meeste software voor de DVB kaarten werkt nog niet met Win2k/WinMe.
Dus..,
Kun je geen kabel of ADSL krijgen is dit een uitkomst, zoniet zou ik het zeker niet doen je krijgt meer probleemen dan waar voor je geld.
digital8...
-Download gaat via de Astra sateliet.
-Je kunt max 200Kbyte halen vanaf de EOL site hier kun je alleen software ophalen die op hun server staat, de gemiddelde snelheid waarmee je het net over surft is ongeveer 50Kbyte.
-Het abonnement kost zo'n fl.300,- per jaar.
De DVB kaart kost tussen de fl.500,- en de fl.800,-
-Dan komt er nog een schotel en bekabeling bij ongeveer fl.150,- tot fl.200,-
-Let wel op want de meeste software voor de DVB kaarten werkt nog niet met Win2k/WinMe.
Dus..,
Kun je geen kabel of ADSL krijgen is dit een uitkomst, zoniet zou ik het zeker niet doen je krijgt meer probleemen dan waar voor je geld.
digital8...
Verwijderd
totale pakket kost:
pc kaart
schotel
bekabeling
950 piek!
en kan je vertellen het werkt flex = fantastisch...sneller dan adsl of wat dan ook, daarnaast krijg je ook nog de tv zenders van de astra er als bonus bij.
het mooie van europeonline.com is dat je files kunt requesten en die worden OFFLINE via de astra naar je toe gestuurd.
je hebt voor internetten nog wel je modemn nodig maar dat is voor de crc checks...alle data komt binnen via de astra...super cool en erg snel. op dit moment via europeonline 2mb per seconden, binnenkort word dit verhoogt naar 4 mb per seconden!
heb net zo'n zetje aangeschaft omdat ze hier, waar ik woon(gouda) geen kabel o.i.d. hebben. ik kan nu gewoon iso's e.d. downloaden...doe niet moeilijk..:-) zo binnen gehaald :-)
greetz, to ya all!
pc kaart
schotel
bekabeling
950 piek!
en kan je vertellen het werkt flex = fantastisch...sneller dan adsl of wat dan ook, daarnaast krijg je ook nog de tv zenders van de astra er als bonus bij.
het mooie van europeonline.com is dat je files kunt requesten en die worden OFFLINE via de astra naar je toe gestuurd.
je hebt voor internetten nog wel je modemn nodig maar dat is voor de crc checks...alle data komt binnen via de astra...super cool en erg snel. op dit moment via europeonline 2mb per seconden, binnenkort word dit verhoogt naar 4 mb per seconden!
heb net zo'n zetje aangeschaft omdat ze hier, waar ik woon(gouda) geen kabel o.i.d. hebben. ik kan nu gewoon iso's e.d. downloaden...doe niet moeilijk..:-) zo binnen gehaald :-)
greetz, to ya all!
Verwijderd
Heb ook sinds kort en abo op Europe online... Ik heb die dvbkaart nu in windows werkend gehad, maar nu linux nog. Ik heb 'm al als device (/dev/dvb0), maar hoe moet ik nu inloggen ? Cyberstream komt binnenkort toch te vervallen..
hebben mensen hier ervaring mee ? Is weinig over te vinden op internet...
hebben mensen hier ervaring mee ? Is weinig over te vinden op internet...
Julllie zeggen dat je moet uploaden via ISDN, heb je dan nog wel telefoonkosten?
Of schaf je gewoon dat zaakje aan voor 950 piek en ben je dan helemaal klaar?
Dus verder geen kosten??
Of schaf je gewoon dat zaakje aan voor 950 piek en ben je dan helemaal klaar?
Dus verder geen kosten??
Verwijderd
Hier is laatst ook al een topic over geweest. (Me zelf gestart) En hoe is NIET aantrekkelijk voor modem mensen. Je houdt die kl*ten tikken. Tenzij je echt HEEL VEEL wil downloaden. Dit werkt leuk bij kabel. Dan kan je downloaden zonder datalimiet.
//
Me hate tha place i life in. No cable NO xDSL.
//
//
Me hate tha place i life in. No cable NO xDSL.
//
Ik woon in Harelen (ja dat bestaat ook nig op de kaart tussen woerden en utrecht in) daat is geen kabel adsl of iets anders alleen gewoon telefoon en ik wil ook wel eens wat sneller
Verwijderd
Als je ergens zit waar je voorlopig niet snel kan internetten is het wel degelijk een oplossing.
Ik zit op de Casema kabel in Utrecht, daar haalde ik altijd maar 2kb down en 6 kb upstream per seconde.
Nu gebruik ik casema alleen nog voor de upstream. Surfen gaat nu gewoon snel. On-line downloaden piekt vaak (als je Jetcar, Flashget kan benutten) boven de 200 kb per seconde uit.
Als je een download vanaf EuropeOnline scheduled (alleen ftp) dan krijg je hem off-line met 2 Meg per seconde toegestuurd.
Binnenkort komt er ook nog eens een transponder bij. Om deze te kunnen gebruiken hoef je geen aparte login applicatie meer te gebruiken om je aan te melden voor satellietgebruik maar kan je je login gewoon in je browser proxy instellingen zetten.
Vanaf dan kan er (volgens mij) ook via superweb gebruik gemaakt worden voor de upstream. Dus tikloos.
Ik zit op de Casema kabel in Utrecht, daar haalde ik altijd maar 2kb down en 6 kb upstream per seconde.
Nu gebruik ik casema alleen nog voor de upstream. Surfen gaat nu gewoon snel. On-line downloaden piekt vaak (als je Jetcar, Flashget kan benutten) boven de 200 kb per seconde uit.
Als je een download vanaf EuropeOnline scheduled (alleen ftp) dan krijg je hem off-line met 2 Meg per seconde toegestuurd.
Binnenkort komt er ook nog eens een transponder bij. Om deze te kunnen gebruiken hoef je geen aparte login applicatie meer te gebruiken om je aan te melden voor satellietgebruik maar kan je je login gewoon in je browser proxy instellingen zetten.
Vanaf dan kan er (volgens mij) ook via superweb gebruik gemaakt worden voor de upstream. Dus tikloos.
Weet iemand of je inderdaad bv. Superweb kan gebruiken voor de upstream ?
Like this yall...
Pagina: 1