Hoe kun je met unstable iets uit de testing halen? Want ik kan me voorstellen dat als je gewoon testing erbij zet dat dan de unstable voorgaat. ofzo... En ik wil het ook alleen even voor apache. Want het pakket voor apache in unstable is brak, en ik heb t ff snel nodig
* moto-moi heeft gewoon 2 sources.list staan, questie van de goede renamen, en een apt-get update; apt-get install apache.. geen apt-get upgrade doen, want dan trekt hij de rest ook ff over, en da's niet de bedoeling..Op zaterdag 02 februari 2002 18:19 schreef banaan-X het volgende:
Hoe kun je met unstable iets uit de testing halen? Want ik kan me voorstellen dat als je gewoon testing erbij zet dat dan de unstable voorgaat. ofzo... En ik wil het ook alleen even voor apache. Want het pakket voor apache in unstable is brak, en ik heb t ff snel nodig
En daarna de juiste file weer terugzetten..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Je kunt meen ik ook zowel de unstable als de testing sources in je sources.list zetten, en dan 'apt-get install <package> testing' oid doen...
Ik weet niet precies hoe dat werkt (nooit gebruikt), maar ik heb het iemand hier er eens over zien hebben...
Ik weet niet precies hoe dat werkt (nooit gebruikt), maar ik heb het iemand hier er eens over zien hebben...
Ik ben dan altijd bang, dat hij dingen uit Unstable gaat halen eigenlijk, en da's iets te beta voor mij, daarom gebruik ik bovenstaande manier, die werkt i.i.g. primaOp zaterdag 02 februari 2002 19:50 schreef deadinspace het volgende:
Je kunt meen ik ook zowel de unstable als de testing sources in je sources.list zetten, en dan 'apt-get install <package> testing' oid doen...
Nieuwere apt-versies ondersteunen inderdaad het meegeven van een tree, iets als 'apt-get intall myprogram/testing' zou dan moeten werken. Als je dan wilt dat bij de eerstvolgende apt-get upgrade van je unstable-bak niet meteen weer dat programma naar de nieuwste versie wordt gezet dan kun je hem natuurlijk op hold zetten. Daarnaast heeft apt ook nog een handige feature (pinning) om bijvoorbeeld standaard dingen uit testing te halen en alleen unstable te gebruiken als je dat expliciet opgeeft.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
OK, ik heb testing erbij gezet, en toen "apt-get install apache testing", dat werkte dus niet, helaas. (testing not found
). Overigens pakt ie dan gewoon unstable.
Toen unstable maar ff gecomment, dat werkte natuurlijk wel. Dus ik kan gelukkig weer verder.
Echt een oplossing lijkt me dit niet, (daarom vroeg ik het natuurlijk niet
) maar het werkt natuurlijk wel...
Toen unstable maar ff gecomment, dat werkte natuurlijk wel. Dus ik kan gelukkig weer verder.
Daarvoor hebben we geen Debian hoorOp zaterdag 02 februari 2002 18:28 schreef blaataaps het volgende:
http://packages.debian.org
apache .deb downloaden
dpkg -i apachebla.deb
Volgens DoodindeRuimte, moet daar een slash tussen, dus apt-get install apache/testingOp zaterdag 02 februari 2002 23:47 schreef banaan-X het volgende:
OK, ik heb testing erbij gezet, en toen "apt-get install apache testing", dat werkte dus niet, helaas. (testing not found). Overigens pakt ie dan gewoon unstable.
I don't know, ik doe het altijd op bovenstaande manier..
OK, maar ik heb t nu toch al gedaan. Alleen nog 1 ding: hoe zorg ik nu dat apache (en kpackage incl deps) niet upgraden als ik straks weer apt-get upgrade doe?
Eh ?Op zondag 03 februari 2002 13:12 schreef banaan-X het volgende:
OK, maar ik heb t nu toch al gedaan. Alleen nog 1 ding: hoe zorg ik nu dat apache (en kpackage incl deps) niet upgraden als ik straks weer apt-get upgrade doe?
Je bedoelt, dat apt-get niet de apache uit unstable gaat vervangen door degene uit testing ?
Dat gaat automatisch, hij zal nooit een package uit zichzelf gaan downgraden.. Stel dat je apache 2.0 uit unstable hebt gehaalt, en in testing zit 1.9.. Pas op het moment dat in Testing versie 2.0.1 komt, zal hij hem gaan upgraden, geen seconde eerder..
Nee, hij bedoelt denk ik dat zijn testing-versie meteen weer overschreven zal worden door een unstable-versie als hij apt-get upgrade gaat draaien met de unstable-mirrors in zijn sources.list.
Wat je daartegen kunt doen is het op hold zetten van een package. In dselect doe je dat met '='.
Wat je daartegen kunt doen is het op hold zetten van een package. In dselect doe je dat met '='.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Nee, dat was Odysseus. Ik zei zonder slash, maar ik zei ook dat ik het allemaal niet precies wistOp zondag 03 februari 2002 10:22 schreef moto-moi het volgende:
Volgens DoodindeRuimte, moet daar een slash tussen, dus apt-get install apache/testing
Pagina: 1