Athlon XP 2000+ wordt 70 graden

Pagina: 1
Acties:

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 14:19
Hoi, ik heb voor een vriend van mij een computer uitgezocht en in elkaar gebouwd. We hebben al het spul bij Mycom gehaald. Het werd een Athlon XP 2000+ op een Asus A7V266-e moederbord. Bij Mycom werd ons geadviseerd om de Cooler Master EP5-6I11-A1 te nemen, die zou geschikt zijn. Ik die computer in elkaar gebouwd, Asus Probe erop, staat er dat ie 62 graden wordt (kast dicht). Na een 3DMark2001 benchmark te hebben gedraaid is ie 72 graden!!! Wij terug naar Mycom en zeggen dat ie te warm werd. Zeggen zij dat ASUS Probe verkeerde waardes geeft en dat we Mother Board Monitor maar moesten instaleren. Ik dat gedaan, 3DMark2001 gedraaid, ging MBM ook piepen dat ie warmer werd dan 70 graden.
Wat moet ik nu doen? Nog een keer terug naar Mycom of kloppen die waardes van MBM ook niet?

U gaat door voor de retorische vraag...

Verwijderd

das mijn pc! :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

Zit je cooler der wel goed op ?
Is er ook een beetje airflow in die kast ?

Het kan ook zijn dat die probe op mobo gewoon niet zo goed werkt en teveel aangeeft.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:42
de temp's van de ASUS A7V266 kloppen voor geen meter, mijn ervaring is dat dit mobo bij onderhand elk systeem wel een dikke temp. weergeeft, net als bij mij :(

stress je pc eens, en voel eens aan de heatsink, kun je m' vastpakken? mooi dan klopt die temp dus niet :) een 70 graden warme heatsink is best wel auw...

Verwijderd

Heb je wel de goeie koelpasta gebruikt? En een beetje de juiste hoeveelheid?

En heb je gekeken of je heatsink wel recht op de proc zit, en niet maar aan 1 kant ofzo?

Verwijderd

terug

• TiG
De koeler is erop gezet door de TD van Mycom, zij hebben ook de koelpasta gedaan, dus ik neem aan dat dat wel goed zit.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 18:15 schreef ^MRT het volgende:
en voel eens aan de heatsink, kun je m' vastpakken? mooi dan klopt die temp dus niet
Juist een koude of koele heatsink is een indicatie dat je koeler niet goed op je cpu is gemonteerd! Er is dan immers geen warmte geleiding.

Aan Tig: Controleer of je de koeler goed hebt geplaatst, dwz koelpasta(of plakker) goed? Goed gemonteerd? etc...

Asus heeft idd wel brakke temp sensors, maar 70 graden is ook voor een asus errug hoog!

• Thomaszki
Op zaterdag 02 februari 2002 18:19 schreef Jaks het volgende:

[..]

Juist een koude of koele heatsink is een indicatie dat je koeler niet goed op je cpu is gemonteerd! Er is dan immers geen warmte geleiding.
da's waar, maar als bv. de fan van de koeler niet goed is gaat er geen warmte weg van de heatsink en als je er dan aan voelt is ie behoorlijk warm...

tuurlijk moet een heatsink beetje warm zijn maar dat je het niet kan vastpakken?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Leg je vinger op de core, dan weet je zeker hoe warm tie wordt :D

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ik zit veel in overclocking en casemodding forum en daar zijn ze er al heel lang achter dat er ong. 20 graden speling zit in die asus probe..

Max

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Mijn Celeron 850 blijft 27 Graden.

Geen stoere CPU maar wel lekker coooooool B-)

• TiG
Als ik m'n vinger op de heatsink leg als MBM 65 graden aangeeft verbrand ie niet. Ik kan hem er gewoon rustig tegenaan houden. Het was ook niet zo dat het een onaangenaam gevoel aan m'n vinger gaf. Maar de hij was wel een beetje warm. Betekend dit dat die sensors gewoon kut zijn?

Welke temperatuur zou een gewone huis, tuin en keukentermometer moeten aangeven als ik hem tegen die heatsink aanduw? Ik denk namelijk dat ik dat is ga proberen.

Verwijderd

70 graden steld nix voor, de mijne heeft gister bijna zijn top bereikt, 81 graden celcius, maar |:( volgens mij deugt die koeler helemaal nie, maar goed, heb net een nieuwe besteld (dragon orb 3) dan zal en mut ie wel zakken :9

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:35

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 02 februari 2002 18:24 schreef MaxKeyner het volgende:
ik zit veel in overclocking en casemodding forum en daar zijn ze er al heel lang achter dat er ong. 20 graden speling zit in die asus probe..

Max
Hmm dat zou dus betekenen dat bij me temp onder de 30 graden zit :?
Denk het nie...er zit inderdaad wel wat speling naar boven toe maar echt geen 20C

Het is FRIET!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
een AMD "mag" 90 graden worden. Als je systeem stabiel is en de temp. niet verder omhoog gaat is er niks mis.

tenzij je wil OC'en.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ff kijken in je bios. zijn de temps daar ook zo hoog dan moet je gewoon een andere cooler eisen

iStockphoto

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 19:25 schreef D-Angel het volgende:
70 graden steld nix voor, de mijne heeft gister bijna zijn top bereikt, 81 graden celcius, maar |:( volgens mij deugt die koeler helemaal nie, maar goed, heb net een nieuwe besteld (dragon orb 3) dan zal en mut ie wel zakken :9
Heb je ook wat tegen het geluid ervan ? :P

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:32
Ik heb een AMD XP16+ @1530 mhz draaien met een coolermaster DP5-6I31Cop op een EP 8kha+ mobo.(lichterlijk overgeklokt dus).
Temp blijft zelfs bij het 100 % belasten van de CPU (filmpje rippen) op 46 a 47 graden.
FSB op 150 geeft ie een temp van 50 aan.
Ook het bios geeft deze waarden aan bij het rebooten.
Ook MBM geeft precies dezelfde waarden.
Ik denk dus dat de sensor in je mobo niet goed is....

Verwijderd

Als het stabiel is. tja wat boeit het dan? zolang je geen problemen hebt boeit het toch niet. tenzij je gaat oc-en maar dat doen blijkbaar heel weinig mensen als ik de tweakers.net poll mag geloven.

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Heb ik dus ook gehad, alleen met xp1700+, zat ook coolermaster op, weet niet welke, maar wel te klein. PC uit gedaan bij 75 graden, kon nieuwe cooler komen halen. Grotere coolermaster (hadden niet anders).
Wordt nu stressed max 62 graden.
De waardes van asusprobe klopten met het bios en met MBM. Dus dat zit wel goed. Ga waarschijnlijk wel nieuwe cooler halen (of nog waarschijnlijker casefan)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 20:44 schreef Peltier het volgende:
Als het stabiel is. tja wat boeit het dan? zolang je geen problemen hebt boeit het toch niet. tenzij je gaat oc-en maar dat doen blijkbaar heel weinig mensen als ik de tweakers.net poll mag geloven.
... misschien gaat door de hitte een proc sneller kapot?

• Thomaszki
Op zaterdag 02 februari 2002 21:51 schreef 4ThloN1000 het volgende:

[..]

... misschien gaat door de hitte een proc sneller kapot?
damn man dan gaat ie maar 3 jaar mee ipv 10 :(

:P

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 19:36 schreef Metal-Kool4 het volgende:

[..]

Heb je ook wat tegen het geluid ervan ? :P
Heh heh :) ik weet dat ze nogal veel lawaai maken, maar ze koelen goed! en daar gaat ut mij nou ook om..want ja, 81 graden :'(

• Thomaszki
Op zaterdag 02 februari 2002 22:03 schreef D-Angel het volgende:

[..]

Heh heh :) ik weet dat ze nogal veel lawaai maken, maar ze koelen goed! en daar gaat ut mij nou ook om..want ja, 81 graden :'(
wel de 7000rpm genomen neem ik aan? anders heb je er ook zo weinig aan he :P

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
xp procs hebben een ingebouwde temp sensor zoals de intel procs maar mobo fabrikanten maken dr gwoon geen gebruik van in hun bios |:( |:(

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 22:04 schreef ^MRT het volgende:

[..]

wel de 7000rpm genomen neem ik aan? anders heb je er ook zo weinig aan he :P
Zeker wetuh, ben nie dom...(denk ik) ;)

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Je moet ff proberen de temp van de core te meten als ie lange tijd uit gestaan heeft. Dan moet je de pc aan zetten en gelijk naar het bios. Daar kijk je hoe warm hij is dan weet je ongeveer de marge. Veel succes enn mijn 1400(athlon plain) is 52 idle. Xp moet lager liggen volgens mij

.

Verwijderd

Als 'ie nou gewoon doet wat al eerder werd gezegd; cooler vastpakken, als íe héét is en de fan draait dan weet je in elk geval dat je core te heet wordt. Toch weer een stap verder in de analyse. Als 'ie alleen maar warm of lauw is kan het nog zijn dat de koeler er niet goed op zit, check je dat, ben je klaar, kan het alleen nog de sensor zijn.

Verwijderd

hoihoi, mag ik je vragen bij welke mycom je deze spullen hebt gekocht?

de standaard koeler moet dit idd halen, maar houdt hem niet al te koel. We(ja ik werk bij mycom) verkopen ook de officiele amd koeler, tot 2ghz amd, anders kom je ff langs.
om em om te ruilen voor die betere...

Verwijderd

kijk dat is pas service :)

• ludo
  • Laatst online: 01-03 18:17
De Coolermaster EP5-6I11 A1 is bedoeld voor maximaal een XP 1800+... Dus dan zou je 2000+ wel een beetje warm kunnen worden!
Ik zou een andere koeler zoeken, die wel geschikt is.

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Hoi, ik heb voor een vriend van mij een computer uitgezocht en in elkaar gebouwd.
De koeler is erop gezet door de TD van Mycom, zij hebben ook de koelpasta gedaan, dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
beetje tegenstrijdig of niet :? ?

• CSCExter
  • Laatst online: 25-02-2024
Heb je achter in de kast (of voor of weet ik waar) ook een FAN die lucht inblaast?? Airflow kan zeer belangrijk zijn, had laats een lame ass slow fan in mn kast gehangen, temp van mn PIII zakte 10 graden !! (van 40 naar 30 idle)

• TiG
Diamonet: Ik heb deze spullen gekocht bij Mycom in Eindhoven.
EmilneM: Ik heb de computer in elkaar gezet. Alleen die vent van Mycom bood aan dat zij ff de proc en koeler erop zouden zetten zodat ik niks kon afbreken. Ik vond dit goed omdat ik nog nooit een koeler erop had gezet en ik geen zin had om een nieuwe XP 2000+ de kopen a 450 euro!
CSCExter: Nee, er zitten nog geen casefans in maar die komen wel. Ik zou alleen denken dat hij zonder dat ook al niet zo'n hoge temperatuur zou moeten halen niet?

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

70 graden is gewoon te veel. Of je sensoren kloppen niet, of hij is echt 70graden

doe het volgende:

Alles uit. Even 10 minuten alles echt helemaal uit. Voel aan je heatsink of echt alles koud is. Dou alles aan en ga heel snel de BIOS in. kijk dan eens wat hij weergeeft.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ik heb hetzelfde hier met een 1900+ hij word zonder belasting 63 graden dit word gemeten door pc alert III en het moederbord zelf ( msi kt7 turbo unlimeted )geeft nog hogere waardes weer en syssoft sandra heeft het zelfs over 73 graden zonder belasting .
Ik heb 2 80x80 fans die zuigen boven in de kast de lucht er uit ik heb er 1 in de zijkant die zijgt ook de lucht er uit en ik heb 1 aan de voor kant die blaast naar binnen en dan zit er standaart ook een 80x80 fan op mijn processor koeler die draait 3100 toeren en die wil ik nu vervangen door een papst die sneller gaat dus als iemand weet waar die te halen in nederland dan hoor ik dat graag .

Maar ik ben wel geschrokken dat die stofzuiger van mij zo warm word maar het rare is dat als ik hem ga stressen dat de temp niet echt oploopt .

Edit : strest met de koe gaat hij heel rap naar 71 graden maar dan zet ik de koe snel uit dus ik weet niet waar het stopt maar binnen 3 seconden zat hij op 71 graden .
terwijl ik had geoord dat de xp minder warm zou worden :?

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Sir Vega
  • Laatst online: 05-01-2022
Op zondag 03 februari 2002 03:52 schreef mmxmmx het volgende:
Ik heb hetzelfde hier met een 1900+ hij word zonder belasting 63 graden dit word gemeten door pc alert III en het moederbord zelf ( msi kt7 turbo unlimeted )geeft nog hogere waardes weer en syssoft sandra heeft het zelfs over 73 graden zonder belasting .
Ik heb 2 80x80 fans die zuigen boven in de kast de lucht er uit ik heb er 1 in de zijkant die zijgt ook de lucht er uit en ik heb 1 aan de voor kant die blaast naar binnen en dan zit er standaart ook een 80x80 fan op mijn processor koeler die draait 3100 toeren en die wil ik nu vervangen door een papst die sneller gaat dus als iemand weet waar die te halen in nederland dan hoor ik dat graag .

Maar ik ben wel geschrokken dat die stofzuiger van mij zo warm word maar het rare is dat als ik hem ga stressen dat de temp niet echt oploopt .

Edit : strest met de koe gaat hij heel rap naar 71 graden maar dan zet ik de koe snel uit dus ik weet niet waar het stopt maar binnen 3 seconden zat hij op 71 graden .
terwijl ik had geoord dat de xp minder warm zou worden :?
is juist goed zo heb je geen constante wisseling van temperatuur dus je proc. word niet steeds erg warm dan weer koud erg warm enz. enz. dus minder slijage....

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op zondag 03 februari 2002 02:49 schreef silentsnow het volgende:
70 graden is gewoon te veel. Of je sensoren kloppen niet, of hij is echt 70graden

doe het volgende:

Alles uit. Even 10 minuten alles echt helemaal uit. Voel aan je heatsink of echt alles koud is. Dou alles aan en ga heel snel de BIOS in. kijk dan eens wat hij weergeeft.
DAt zei ik dus al ongeveer. Mare ik heb het voor de gein ook eens gedaan en toen ik na een hele nacht (zal toch wel koud zijn dan) mn pc opstarte en in het bios keek stond de mainboard temp op 23.5 (dit tempratuur klopt dus ook niet het zal hier iets van 20 graden zijn als het niet kouder is) en mn cpu stond op 32.5 verschil van zoizo 9 graden. Dus idd brakke meters

.

• TiG
Ok, computer heeft net 10 min uitgestaan. De heatsink was helemaal koud. Meteen de bios in en die gaf 34,5 aan. Betekend dit dat ie iets van 15 graden afwijkt?

• ludo
Of hij nou een afwijking heeft of niet, ik zou nog steeds een andere koeler gebruiken!
Die Coolermaster is _niet_ geschikt voor een XP2000+!

• TiG
Volgens Mycom is ie wel geschikt, dus als ik een andere wil moet ik die zelf kopen. Hun geven hem niet. Verder verkoopt Mycom volgens mij ook geen betere Cooler Masters. Dan zou ik er dus een Dragon Orb III of zo op moeten zetten en dat maakt me net iets teveel lawaai :)

(Ik zie net dat die Dragon Orb ook maar tot 1,5 GHz is dus die zou dan ook niet goed zijn :?)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Wat is eigenlijk de temp in je kast, van je moederbord, en wat is de kamertemp?

iRacing Profiel

• ludo
Volgens Coolermaster zelf is hij bedoeld voor maximaal 1800+, zie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/ep5-6i11.html.
De DP5-7H53F is wel geschikt.
En ik zou naar Mycom gaan om toch een andere koeler te vragen, want dit zijn twee producten die eigenlijk niet bij elkaar horen...

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Check even de temperatuur van het moederbord. Wordt die ook warm? En wordt de kast misschien na een tijdje warm?

Scheelt het veel graden als je de kast openlaat?

Mijn 1,33ghz werd 50 met kast open, 72 met kast dicht. Dit was zonder casefan. Alle onderdelen werden verder heel heet omdat er gewoon totaal geen airflow was. Met een case-fan erbij was dit allemaal opgelost. Nu komt ie niet meer boven de 45C

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Verwijderd

Heb je al is met een andere programma die temperatuur gemeten?? (Sisoft Sandra , Mbm Cpucool)

Asusprobe gaf bij mij ook ongeveer 70 graden aan , de temperatuur was eigenlijk zo rond de 45 a 50.

• TiG
Cerberus: Ja, kast open of dicht scheelt zeker 10 graden! De rest word ook heel warm met kast dicht. Er komen dus nog casefans in alleen ik vond dat hij zonder die dingen ook al niet zo warm hoorde te worden.
Shaggy MBM, ASUS Probe en de BIOS geven allemaal hetzelfde aan dus daar kan het niet aan liggen.

Maar hoe zit het nou met die 34,5 graden als ie net aan is? Wat kan ik daarvan afleiden?

• StarTAC
Op zondag 03 februari 2002 18:47 schreef TiG het volgende:
Maar hoe zit het nou met die 34,5 graden als ie net aan is? Wat kan ik daarvan afleiden?
Daaruit kan je afleiden dat waarschijnlijk je cpu iig echt wel heel warm wordt, zelfs al zijn de sensoren niet goed.

iRacing Profiel

• TiG
Op zondag 03 februari 2002 18:52 schreef StarTAC het volgende:
Daaruit kan je afleiden dat waarschijnlijk je cpu iig echt wel heel warm wordt, zelfs al zijn de sensoren niet goed.
Hoe komt het dan dat ik m'n vingers niet verbrand als ik de heatsink aanraak als de sensor 70 graden aangeeft?

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 19:34 schreef BlizzarD het volgende:
ff kijken in je bios. zijn de temps daar ook zo hoog dan moet je gewoon een andere cooler eisen
Dat zal niet veel uitmaken denk ik, ik neem aan dat het programma'tje probe de gegevens uit het bios leest

Ps: ik heb sins een paar dagen mij a7v266 vervangen door een msi pro 2, en met precies dezelfde instellingen is me cpu ruim 10 C kouder. (althans als het aan die (...) sensoren ligt)

• StarTAC
Op zondag 03 februari 2002 18:57 schreef TiG het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat ik m'n vingers niet verbrand als ik de heatsink aanraak als de sensor 70 graden aangeeft?
Als je core 70 graden is, dan hoeft je heatsink nog geen 70 graden te zijn. Die is absoluut veel kouder. Maar al geven je sensoren 10 graden teveel aan, wordt je cpu alsnog heel warm.

iRacing Profiel

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 22:26 schreef Helox-in-a-box het volgende:
xp procs hebben een ingebouwde temp sensor zoals de intel procs maar mobo fabrikanten maken dr gwoon geen gebruik van in hun bios |:( |:(
De A7V266 is volgens mij de enigste/eerste die dat juist WEL doet.
M.a.w. de temperatuur word door de processor doorgegeven en zal denk ik daadwerkelijk ook zo hoog liggen.

• danplo
  • Laatst online: 22:20

danplo

The Force is strong with me

holiemolie dat is een aardig tempratuurtje.
ik heb ook een amd 2000+ en hij is nog zo standaard als wat dit gaat veranderen nadat ik een geforce4 kaart erin heb gekocht en dat is snel al denk binnen twee weken ....maar dan doe ik die kaart opklokken en die amd opklokken en dan koelers erop en dan ook nog twee groete koelers in die kast aan de zijkant dan kan de lucht goed ventileren en dan moet het ook koel blijven als alles mee zit ...maar goed nu is het standerd allemaal en komt mijn amd 2000+ niet hoger dan 45 graden ik heb dan ook wel een groete koeler erop zitten weet jammer genoeg geen naam want een maat van me heeft het erop gezet en zei dit is 1 van de beste voor amd 2000+ en hij werkt perfect..
wel veel succes ermee ik zou als ik jou was nog even kijken voor een betere koeler dat is beter voor dat amdtje...anders zou je het nog niet eens kunnen opklokken als je dat zou willen wel zonde....have fun

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb ook een XP2000+ met deze cooler erop:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hhc-001.jpg
Een collermaster hhc-001 dus.
FSB staat nu op 140 Mhz, en de proc wordt bij 100% belasting (koetje) niet warmer als 54 graden.
Moet ik erbij zeggen dat ik 3 extra fans erin heb zitten (80 mm); 2x outtake en 1x intake in een A-open HX-08.
70 graden is dus echt te warm!

Intentionally left blank

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 19:58 schreef danplo het volgende:
holiemolie dat is een aardig tempratuurtje.
ik heb ook een amd 2000+ en hij is nog zo standaard als wat dit gaat veranderen nadat ik een geforce4 kaart erin heb gekocht en dat is snel al denk binnen twee weken ....maar dan doe ik die kaart opklokken en die amd opklokken en dan koelers erop en dan ook nog twee groete koelers in die kast aan de zijkant dan kan de lucht goed ventileren en dan moet het ook koel blijven als alles mee zit ...maar goed nu is het standerd allemaal en komt mijn amd 2000+ niet hoger dan 45 graden ik heb dan ook wel een groete koeler erop zitten weet jammer genoeg geen naam want een maat van me heeft het erop gezet en zei dit is 1 van de beste voor amd 2000+ en hij werkt perfect..
wel veel succes ermee ik zou als ik jou was nog even kijken voor een betere koeler dat is beter voor dat amdtje...anders zou je het nog niet eens kunnen opklokken als je dat zou willen wel zonde....have fun
Geez. Wat dacht je van ehm, af en toe een hoofdletter of een leesteken?

Enne... (terzijde) zijn we er nu achter, ja? Dat 70 graden toch echt wel heus te warm is? Fijn. Het is dus te warm. Er klopt iets niet. Er moet iets worden aangepast. Verzin wat. Maar het is te warm, 70 graden. Het is dus niet koel genoeg. Het is tijd voor een serieus en doelgericht onderzoek, want 70 graden, jawel, dat is te warm.

Zo.

Verwijderd

Volgens mij moet er gewoon een betere koeler op. Voor die Coolermaster EP5 6I11-A1 wordt door Coolermaster zelf als maximum de XP 1800+ opgegeven. Kortom, terug naar Mycom!

Verwijderd

Mijn AMD 1800+ word 47 graden stressed. >:) Dat staat in Asus Probe en in mijn Bios. Ik heb nl hetzelfde mamabordje ... Asus a7v266-a.... De tempraturen in de bios en in Asus Probe zijn even hoog. Dus een verschil van 20 graden? :?
Lijkt me sterk.... alhoewel 70 redelijk hoog is :)

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 07:28
Mijn AMD 1800+ (1646 mhz)op een asus a7v266-e wordt max 53 graden stressed. dus 70 graden is veeeeeeeeeeel te veel ja!!!

Computer nr 486 denk ik..

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 16:46 schreef reinoud het volgende:
Mijn AMD 1800+ (1646 mhz)op een asus a7v266-e wordt max 53 graden stressed. dus 70 graden is veeeeeeeeeeel te veel ja!!!
Welke cooler heb jij dan?

• nealzie
  • Laatst online: 03-07-2024
ik zeg je een ding: ga terug naar mycom en zeg dat ze het mogen fixen of dat ze je een nieuwe moet geven, ik heb zelf ook last met mycom gehad, na een hele boze brief behandelen ze me nu als het koningkje daar >:) maargoed, mycom suckes maar ik zou terug gaan :P

• kippetje01
  • Laatst online: 29-09-2025
ja je moet idd gewoon terug gaan en zeggen dat je cpu veel te warm wordt en dat ze dat moeten oplossen (dit kan natuurlijk een nieuwe cooler zijn, maar ook gewoon het goed plaatsen van de cooler, want 70 -15 = 55, en dat voel je wel.)

Verwijderd

joepie lekker vcore slopen |:(

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op maandag 04 februari 2002 00:56 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Geez. Wat dacht je van ehm, af en toe een hoofdletter of een leesteken?

Enne... (terzijde) zijn we er nu achter, ja? Dat 70 graden toch echt wel heus te warm is? Fijn. Het is dus te warm. Er klopt iets niet. Er moet iets worden aangepast. Verzin wat. Maar het is te warm, 70 graden. Het is dus niet koel genoeg. Het is tijd voor een serieus en doelgericht onderzoek, want 70 graden, jawel, dat is te warm.

Zo.
Ik weet niet of ik nou blind ben maar ik zie genoeg punten >:) >:)

.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 18:24 schreef mickgreen het volgende:
Mijn Celeron 850 blijft 27 Graden.

Geen stoere CPU maar wel lekker coooooool B-)
"Bobby the kitten says........."

nah, laat ik het maar niet zeggen.

Maargoed, ehmz ja ok?

Dus je steld nu voor dat topicstarten maar op Celeron moet ofverstappen?

Verwijderd

Nou die dragonorb3 (7000 rpm) heb k ook gehaald bij mycom, koelt ontzettend goed hoor , stressed 40 graadjes maar k moest zonder overdrijven de televisie harder zetten want k kon goede tijden niet meer verstaan, pff, wat een ellende,
snel omgeruild voor een Coolermaster, maakt minder herrie en koelt ook redelijk goed, stressed 50 graadjes

Verwijderd

kut ja, stel je voor, goede tijden niet meer verstaan.. :'(

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je zou op de AMD site kunnen kijken of jou coolermaster geschikt is voor een XP2000+

Wanneer je jezelf overtuigd hebt dat je een geschikte coolermaster hebt en deze goed gemonteerd is, zou ik me niet zo druk maken over de temp. Wat net zo betrouwbaar werkt als het asus meetsysteem is het voelen aan het koelblok. Zorg dan wel dat je aan de onderkant, waar metaal dus het dikst is, voelt. Wanneer het niet zeer doet, dan is het onder de 60 graden en dus niets aan de hand.

succes ermee

Verwijderd

Ik snap dat gezever nooit. Mijn dual XP 1700+ sjips worden tegen de 60 graden. Dit met simpele heatsinks en heel langzaam draaiende fans (zodat ze stil zijn).

Het is allemaal ruim binnen de specs van AMD (de XP mag 90 C worden) dus wat maakt het uit.
Als je wilt overklokken is het een andere verhaal natuurlijk. Maar dan moet je de herrie van snelle fans (dus betere koeling) voor lief nemen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op zaterdag 09 februari 2002 22:25 schreef SaintNightmare het volgende:
Maar dan moet je de herrie van snelle fans (dus betere koeling) voor lief nemen.
* 0siris fluistert "waterkoeling" in SaintNightmare's oor...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Waterkoeling. ja da's ook een goede optie :)
Maar wat doe je met de herrie van de fan die de radiator koelt. Gat in de muur en buiten zetten :P

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:32

Wimo.

Shake and Bake!

Op zaterdag 09 februari 2002 22:38 schreef SaintNightmare het volgende:
Waterkoeling. ja da's ook een goede optie :)
Maar wat doe je met de herrie van de fan die de radiator koelt. Gat in de muur en buiten zetten :P
120mm fan.. papst op 7v :S

• bassie666
  • Laatst online: 23:02

bassie666

www.wrsmarine.com

xp1700+@1573mhz 1.75volt met volcano 7(originele fan vervangen door sunon 80mm) kast met in:2x80mm
1x120mm
out:3x80mm
idle kast:25c
cpu:35c
stressed kast:27c
cpu:41c
met stressed bedoel ik 1uur burnk7 draaien.

HTPC user

Verwijderd

Heb een klein vraagje de casefan hoor toch naar binne te blazen in je systeem kast?? Ben nog al een newb op dit gebied!

• bassie666

bassie666

www.wrsmarine.com

casefans, hoeven niet alleen nar binnen te blazen, je moet een vorm van balans zien te krijgen. En dan het liefst met een vorm van overdruk.
Ook is het belangrijk om er voor te zorgen dat nergens in de kast een "dode" plek zit waar warmte kan opbouwen.
ik heb nu voorin 2x80mm die naar binnen blazen en achterin 2x80mm die wegzuigen. en in de zijkant een 120mm op 7v die op de chipset en agp blaast(scheelt heeeeel veel) en een 80mm die aan de bovenkant warmte weg zuigt die tussen de voeding en de cd's gaat opbouwen.

HTPC user

Verwijderd

Ik heb een TB 1.2 gig en constat werd die volgens allerlei prog. 62 graden idle ik hier en daar navragen komt iemadn ermee haal je cpu eraf kijk naar de sensor zit die plat of staat die en wijst dan naar beneden?

dus ik kijken staat die omhoog en uiteinde naar beneden,zegt hij draai hem richting de hoek en lipje omhoog ok zo gezegd zo gedaan nu geeft die in speedfan 43 idle en mbm5 ook en pcalert ook scheelt maar liefst 20 graden en hij maakt goed contact met de cpu moest de cpu zelfs naar beneden drukken om hem vast te zetten was eerst niet zo daardoor meet hij ook grooten deels de wartme van de lucht onder de cpu dus contoleer het even.

Verwijderd

Bedankt voor uitleg!! Maar nog iets de voeding die ik gebruik 300 w zuigd geeene lucht uit de kast al het warme lucht blijft in de kast hoe kan dit? daardoor stijgd men cpu tempratuur naar 67 graden terwijl ik kap van kast eraf haal tempratuur snel daald naar 45 graden( heeft voeding een aparte kabel dat aangelsoten moet worden??)

-A7V266 via KT266
-AMD Xp 1800+ (1533 mhz)
-CPU fan cool master (tot 1900 AMD XP)

Heb het sinds gisteren

• bassie666

bassie666

www.wrsmarine.com

hoe bedoel je dat? het is wel zo dat als de warmte onder de voeding blijft hangen de cpu koeler warme luch warmer gaat maken en dus effect kwijtraakt.

HTPC user

Verwijderd

Voeding zit naast cpu, cpu wind blaast alles omhoog tegen kap aan moet ik die cpu fan omdraaien zodat hij al het lucht tegen AGP kaartje blaast inplaats van tegen kast? Als ik men hand achter tegen voeding zet voel ik amper lucht uit strome heel weinig. Als ik naar men andere systeem ga blaast hij gewoon alles lucht eruit.

• bassie666

bassie666

www.wrsmarine.com

trekt ie alle lucht waarschijnlijk weg voor die andere fan

HTPC user

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:40
http://dl.winsite.com/cgi-bin/dload/429/win95/sysutil/HMONITOR.ZIP

haal daar hardware monitor vandaan om je temp te meten.

http://home.wanadoo.nl/tegengas/cpuburn2.zip

haal daar cpu burn vandaan om je cpu 100% te belasten, want al die gpu proggies dus niet doen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

probleem gevonde voeding is stuk :( vandaag terug naar mycom ruile (bedankt voor de moeite!)

heb andere voeding gepakt van men server en die doet het wel prima op systeempje pff mycom arggg

Verwijderd

Heb zelf een Athlon 1800+, en bij mij geeft deze ook aan dat hij constant 68 graden is... zit me persoonlijk ook af te vragen of dat goed is :?

Verwijderd

Vrij hoog. Ik draaide eerste met kapote voeding ook 68 graden nu draai ik full load 55 graden en normaal 48 dat is al een verbetering. Waar het probleem inzit weet ik niet kan van alles zijn ben geen super tweaker :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 18:18 schreef TiG het volgende:
Dat zegt niet veel over het feit dat het er goed op zit, ik heb zelf ervaring met een bedrijf die met een HD inzetten de verkeerde HD formatteerd... ze kunneh best een fout gemaakt hebben.

Verwijderd

Voeding is prima. ( denk ik )
Als ik m'n hand achter de uitlaat houdt lijkt het wel een hete-lucht oven !! :?
Ben alleen bang dat ik de koeler er niet goed op heb zitten. Ga dat toch maar s nakijken !! |:(

Verwijderd

Ziezo, 'k heb mijn dragon orb binnuh :P Hij is van 70/80 graden gezakt naar 40/50 graden *D En dat terwijl ik um nog overgeclocked heb ook! 1000@1150 <--> 133@147 Alleen maakt ie dan wel veel lawaai, maar dat boeit nie.. ;)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op maandag 11 februari 2002 13:18 schreef D-Angel het volgende:

[..]

Ziezo, 'k heb mijn dragon orb binnuh :P Hij is van 70/80 graden gezakt naar 40/50 graden *D En dat terwijl ik um nog overgeclocked heb ook! 1000@1150 <--> 133@147 Alleen maakt ie dan wel veel lawaai, maar dat boeit nie.. ;)
En liggen er al stukjes core op de bodem van je kast?

.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 17:06 schreef AkroBatik het volgende:

[..]

En liggen er al stukjes core op de bodem van je kast?
:P Nope..! En dat zal ook nie gebeuren 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 23:07 schreef EmilneM het volgende:

[..]

[..]

beetje tegenstrijdig of niet :? ?
Eerm sja, een echte Tweaker schroeft zelfs zijn eigen HD in elkaar, en what about Mobootje soldere.....
Pagina: 1