Toon posts:

Hoe groot is de kans....?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server en een client staan met sygate verbonden op het internet. We vinden dit erg lastig, want als de server restart wordt/ crasht enz. Stopt de andere computer er mee. Daarom wilde ik misschien een Hub aanschaffen. Maar hoe groot is de kans dat quicknet er werkelijk achter komt dat ik een hub gebruik?
Is die heel groot of valt dat wel mee?

Jeroen

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 21:35

labooh

Jaja...

De kans is even groot dan wanneer je zoals nu een crosscable gebruikt....Je hebt dus in principe niks te verliezen. Chello doet er in ieder geval niet moeilijk over om een netwerkje toe te staan als het maar niet de spuigaten uitloopt qua gebruik. Het is dus niet de bedoeling om 20 man elke dag te laten Quaken ofzo....

BTW: als je server crasht met een hub heb je ook op de client geen internet, op dit punt heb je dus geen voordeel met een hub!

Mssls

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je die Hub op je modem aansluit toch niet? Dan kan de andere computer toch gewoon uitblijven?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Volgens mij kan je helemaal geen hub achter je kabelmodem hangen omdat je maar 1 IP adres krijgt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Je kunt je IP toch sharen?

Verwijderd

Het signaal moet eerst een modem binnen komen. Dus de server moet het signaal naar de hub sture voordat de clients dit signaal op kunnen pikken.

Je kunt natuurlijk wel een goedkoop pc'tje nemen en daar linux op zetten. Laat maar lekker de hele dag rammelen. En dat ding crasht zo goed als nooit.

• labooh

labooh

Jaja...

Als je dat wilt kan je je hub achter je kabelmodem hangen maar het handigst is om hem achter de server te plaatsen. Kabeltje van het kabelmodem in de kabelnetwerkkaart van de server. Kabeltje in de 2de netwerkaart van de server, andere uiteinde naar de hub. Vanaf de hub trek je een kabeltje naar de client. Op beide pc's sygate installeren, de ene als server en de ander als client en het is gepiept....

Het enige voordeel wat ik zie bij het gebruiken van een hub is dat je meerdere pc's er aan kan hangen. Bij een crosslink kabel mag de kabel ook niet langer zijn dan een bepaalde afstand, iets van 10 meter geloof ik. Die kabels zijn trouwens ook een stuk duurder dan normale utp kabel voor je hub.... OM deze twee redenen gebruik ik een hub in combinatie met chello en het gaat als een speer!

Hoop dat je er wat aan hebt,

Mssls

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik het ook met sygate, maar mijn vaders comp. gaat helemaal naar beneden dus zou ik het niet meer kunnen doen. Ik moet dus wel een hub gebruiken.

Maar ik kan de hub dus aan de modem zetten en daar 2 pc's aanzetten zonder problemen. Ik heb wel maar 1 IP, maar ik hoorde dat een hub ook een ip had zoiets.

Verwijderd

ik heb ook chello en ik heb het wel gedaan:

modem >cross op uplink hub > en dan clients op hub.. alleen... ehh ik had allemaal verschillende ip nummers allemaal 213.46.**.** en dat was minder want dan komen ze er wel achter dus ben ik er mee gekapt.. jammer genoeg want eigelijk was het wel erggg leuk... nu draai ik op win2k en sysgate ... en draait redelijk

• labooh

labooh

Jaja...

ja meijer, zo moet je het doen....

je zorgt er gewoon voor dat sygate alles configureerd en je ip-adres geeft. De client krijgt dan een apart ip voor het netwerk waar je op zit. Als je gaat surfen vanaf de client is van buiten het netwerk het ip van de server te zien. Voor Chello is het dus zo dat ze maar 1 ip zien, no problemo!!!

Mssls

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb het thuis op de volgende manier, omdat de modem maar 1 IP uitdeelt (@home, helaas) moest het moet een router, server (lekker goedkoop linux bakie)

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaport.org/~jojalgra/overzicht.bmp

sorry, maar ik had het snel ff in bmp gemaakt en geen zin om het te converten :)

maare, zo werkt het perfect

mzzls, Jasper

Verwijderd

naja, dat werkte dus niet --> hier de goede

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaport.org/~jojalgra/overzicht.jpg

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 00:03
Naja........ Nu weer niet

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

wat is nou de moeite om het te converten? duurt mischien 10 seconden extra, nu wordt het onnodig groot... niet dattie er nu op staat maar toch :P

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

bij de 2e keer had ik hem geconverteerd, want ik had eerst geen converter (FORMAT C: /Y :()

dan maar het url --> www.mediaport.org/~jojalgra/overzicht.jpg

je kan ook ipv. linux een iets zwaardere compu eraan hangen met windoos + een internet share progje (wingate, cproxy, proxy+, I-share,enz) erop en nog voor de duidelijkheid: in de server moeten 2 netwerkkaarten... 1 voor het modem, 1 richting de hub (of crosslink, maar dan is het verspilde moeite :))

Greetz,

Jasper

Verwijderd

Topicstarter
Dus zo kan het echt niet???????

Afbeeldingslocatie: http://46573890.excelland.com/overzicht.jpg

?????????

Verwijderd

Nee!

Je kan geen modem aan een hub hangen. Zo werken hubs niet.

En zelfs al zou dat kunnen, hoe had je gedacht dat modem te configureren????? Uit zichzelf kan dat kreng niets...

Verwijderd

Topicstarter
Die modem is dan de kabelmodem die op de kabel is aangesloten

• Rene59
  • Laatst online: 08-07 20:34
Catman: Kan dus wel.
Hoe weet ik niet psies, maar bij @home kunnen ze je vertellen hoe.
[img]"http://nl.nedstatbasic.net/cgi-bin/nedstat.gif?name=desite"[/img]

Verwijderd

Je kán je modem wel rechtstreek op de hub aansluiten, maar aangezien de provider dit ook hebben bedacht hebben ze de modems zo geprogrammeerd dat ze maar 1 ip afgeven aan de netwerk-kant, dus alle computers die op die hub zijn aangesloten krijgen het zelfde IP --> CONFLICT :( --> netwerk overhoop :(

het wil met sommige oude modems nog wel, maar hebt makkelijkste voor newbies is ene p100 met win95 OSR2 de server laten spelen via wingate of iets dergelijks, en die met een 2e netwerkkaart aan de hub te hangen...

Je kan ook (wat dus niet de bedoeling was) 1 workstation & de server ineen trekken, dus via de 1ste netwerk kaart het modem aan-te-sluiten en vervolgens via een 2e kaart (crosslink/hub) het netwerk eraan te hangen... Maar als de server uitstaat, hebben de andere compu's geen internet :(

so.. see it yourself

als je toevallig via de handje-contantje/kennissen/weetikveel een 486 of pentium 100~200 te pakken krijgt, kan je het 'extra server' idee uitwerken

mzzls,

Jasper
Pagina: 1