niet met data maar met juist audiocd's dreigt er een bufferunderrun te onstaan. Na de lead-in begint de recorderbuffer van 94% naar ongeveer soms 20% op en neer te dansen. Gelukkig heb ik burn-proof aanstaan, maar toch.
ik heb het idee dat gebrande cd's (met dreigende bufferunderrun's) afspelen in bijv een auto-cdspeler meer fouten opleveren.
even wat gegevens:
brander: plextor 12/10/32
hd: maxtor 40 gig (2 partities) 7200 rpm
programma: nero 5572
snelheid: 8x speed
geheugen: 512
hd en cdr op verschillende ide-kanalen
ik heb hier de laaste tijd meer last van.
wat vragen:
1) wat zijn mbt dit probleem de beste instellingen voor bijv teak-xp (systeemkernpresaties activeren of niet ? / optimaliseer cdsnelheid op "groot" zetten ?)
2) kunnen er achtergrondprogs vervelend doen ? (getest dat norton-antivirus of internet-security uitschaken niet uitmaakt) Zijn er progs die bij Services bijv. beter uitgeschakeld kunnen worden ?
3) is het verstandig om voor zowel partitie c als d een aparte (vaste grootte) swapfile aan te maken of is 1 swapfile voldoende ?
4) cache in nero nu ingesteld op 75 mb (80 = maximaal). is dit voldoende ?
5) kunnen instellingen voor prestaties in windows er iets toe doen. Welke zijn verstandig om uit te zetten ?
het zijn behoorlijk wat vragen en iedere suggestie (of verwijzing naar een link met info op een webpage) is dan ook zeer welkom
alvast reuze bedankt
ik heb het idee dat gebrande cd's (met dreigende bufferunderrun's) afspelen in bijv een auto-cdspeler meer fouten opleveren.
even wat gegevens:
brander: plextor 12/10/32
hd: maxtor 40 gig (2 partities) 7200 rpm
programma: nero 5572
snelheid: 8x speed
geheugen: 512
hd en cdr op verschillende ide-kanalen
ik heb hier de laaste tijd meer last van.
wat vragen:
1) wat zijn mbt dit probleem de beste instellingen voor bijv teak-xp (systeemkernpresaties activeren of niet ? / optimaliseer cdsnelheid op "groot" zetten ?)
2) kunnen er achtergrondprogs vervelend doen ? (getest dat norton-antivirus of internet-security uitschaken niet uitmaakt) Zijn er progs die bij Services bijv. beter uitgeschakeld kunnen worden ?
3) is het verstandig om voor zowel partitie c als d een aparte (vaste grootte) swapfile aan te maken of is 1 swapfile voldoende ?
4) cache in nero nu ingesteld op 75 mb (80 = maximaal). is dit voldoende ?
5) kunnen instellingen voor prestaties in windows er iets toe doen. Welke zijn verstandig om uit te zetten ?
het zijn behoorlijk wat vragen en iedere suggestie (of verwijzing naar een link met info op een webpage) is dan ook zeer welkom
alvast reuze bedankt