Toon posts:

dreigende bufferunderrun

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
niet met data maar met juist audiocd's dreigt er een bufferunderrun te onstaan. Na de lead-in begint de recorderbuffer van 94% naar ongeveer soms 20% op en neer te dansen. Gelukkig heb ik burn-proof aanstaan, maar toch.

ik heb het idee dat gebrande cd's (met dreigende bufferunderrun's) afspelen in bijv een auto-cdspeler meer fouten opleveren.

even wat gegevens:

brander: plextor 12/10/32
hd: maxtor 40 gig (2 partities) 7200 rpm
programma: nero 5572
snelheid: 8x speed
geheugen: 512
hd en cdr op verschillende ide-kanalen

ik heb hier de laaste tijd meer last van.

wat vragen:

1) wat zijn mbt dit probleem de beste instellingen voor bijv teak-xp (systeemkernpresaties activeren of niet ? / optimaliseer cdsnelheid op "groot" zetten ?)
2) kunnen er achtergrondprogs vervelend doen ? (getest dat norton-antivirus of internet-security uitschaken niet uitmaakt) Zijn er progs die bij Services bijv. beter uitgeschakeld kunnen worden ?
3) is het verstandig om voor zowel partitie c als d een aparte (vaste grootte) swapfile aan te maken of is 1 swapfile voldoende ?
4) cache in nero nu ingesteld op 75 mb (80 = maximaal). is dit voldoende ?
5) kunnen instellingen voor prestaties in windows er iets toe doen. Welke zijn verstandig om uit te zetten ?

het zijn behoorlijk wat vragen en iedere suggestie (of verwijzing naar een link met info op een webpage) is dan ook zeer welkom

alvast reuze bedankt

Verwijderd

DMA van je fikker en HD aanzetten wil ook wel es helpen |:(

App.beheer->
IDE/ATAPI controllers->
Geavanceerde Instellingen->
DMA als mogelijk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 02 februari 2002 19:27 schreef TweakGuy het volgende:
DMA van je fikker en HD aanzetten wil ook wel es helpen |:(

App.beheer->
IDE/ATAPI controllers->
Geavanceerde Instellingen->
DMA als mogelijk
Of DMA op de fikker juist uit, dat is altijd een beetje expirimenteren met dat ding.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Gewoon niet nero 5.5 gebruiken, die verneukt hier zowat al mn CD's. Van dansende buffer in Win XP, tot samengevoegde audiotracks in Win2K (Ik wou disk-at-once, maar dat bedoelde ik dus niet :+ )
Ik gebruik nu gewoon X-CD-Roast onder Linux, moet alleen wel elke keer DMA aanzetten, anders staat ie constant op burnproof :(

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op zaterdag 02 februari 2002 22:44 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Of DMA op de fikker juist uit, dat is altijd een beetje expirimenteren met dat ding.
Idd, zo willen een paar b-merk branders juist op DMA staan...

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reaktie, maar als ik kijk op mijn sec. ide-kanaal (waar alleen de plextor dus op staat) dan staat er het volgende:

apparaat 0 =
apparaattype: lichtgrijs, kun je niet aanklikken
overdrachtsmodus: dma, indien beschikbaar
huidige overdrachtsmodus: PIO

apparaat 1 =
apparaattype: automatische detectie
overdrachtsmodus: dma, indien beschikbaar
huidige overdrachtsmodus: niet van toepassing

kijk ik bij de gegevens vd plextor, dan geeft ie locatie 0,0 aan.

maw: hij blijft dus op PIO staan
moet ik nu iets in de bios van mijn mobo veranderen of een jumper achterop de plextor zelf verzetten. Staat nu op master (is ook het enige apparaat op de 2nd idekabel). Ik neem dus aan niet op cable select zetten.

Verwijderd

Topicstarter
probleem lijkt opgelost:

via 437 drivers geinstalleerd en dus niet de originele drivers die meegeleverd zijn met xp behouden

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik had hetzelfde met een Plexie 16x fikker. Nieuwste firmware erop gezet en probleem definitief opgelost. Wellicht ook even het kijken waard.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 22:14 schreef tarkus het volgende:
probleem lijkt opgelost:

via 437 drivers geinstalleerd en dus niet de originele drivers die meegeleverd zijn met xp behouden
Ik wilde het zeggen, maar blijkbaar heb je het al gevonden :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24
offtopic:
Kewle webicon hebbie daar HlpDsK! Gadget forever

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1