Ff hypothetisch. Ik wil in mijn linux bakkie eeharde schijf hangen die groter is dan de maximum grootte dan mijn BIOS ondersteunt. Flashen heeft geen zin. Kan linux deze dan toch volledig aansturen. In de search kon ik zo snel niks vinden
Maar mijn bios moet hem wel zien eventueel met foute grootte
Het maakt volgens mij wel uit, ALS je van die HD wilt booten. Tenminste, in mijn P166 maakt het uit. Mijn PC ziet de HD niet (de bios hangt) Wat ik wel kan doen is een jumper op de HD (WD 60GB 5400rpm) omzetten, dat vind de bios leuk, maar Linux vind dat niet leuk.
De bios handmatig instellen werkt niet: ook dan hangt de PC.
Maarja, per mobo verschilt dit denk ik. Kijk eens op de site van je HD-fabrikant.
De bios handmatig instellen werkt niet: ook dan hangt de PC.
Maarja, per mobo verschilt dit denk ik. Kijk eens op de site van je HD-fabrikant.
windows doet het dan ook nog wel ik heb in een p-90 een 4 gig hd hangen de bios ziet een schijf van 82 mb en alles werkt perfect (ja zo pecrfect wat op zo'n computer kan dan)
specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!
ik boot dan gewoon van een oude 2 Gieg. en dan 40 Gieg ofzo voor mijn ftpOp zaterdag 02 februari 2002 17:46 schreef Zwaluw het volgende:
Het maakt volgens mij wel uit, ALS je van die HD wilt booten. Tenminste, in mijn P166 maakt het uit
Verwijderd
Dat zou wel moeten werken, ik heb hier een p120 met een bootdrive die wel door de bios wordt gezien en een grotere drive die niet door de bios wordt herkend. Op die niet herkende drive staat gewoon mijn / en dat werkt zonder problemen.
Pagina: 1