Marantz DV6200 niet goed genoeg

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 00:42

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Het zit zo: Ik vind de Marantz DV6200 niet goed genoeg en nu overweeg ik een Divido aan te schaffen.

Vanmiddag ben ik gewapend met een aantal CDtjes (VCD, SVCD, MP3 in verschillende formaten) naar de winkel geweest om eens te zien en te horen wat die Marantz aankan. Niet veel: VCD speelt'ie, S-VCD niet (zoals in de beschrijving staat) en MP3 wel maar ook niet alles (alleen weet ik niet welke: hij laat alleen het tracknummer zien). DVD heb ik niet gezien, ik neem aan dat dat wel snor zit. ;)

Nou is mijn prioriteit bij een DVD-speler:
1. MP3
2. VCD en S-VCD
3. DVD-video
4. CD-audio
5. Regiovrij dondert me niet zo maar is een leuke extra.
Beetje rare volgorde voor een DVD-speler maar het is dan ook mijn prioriteitenlijstje. :)

Ik vind het jammer dat die 'betere merken' zulke belabberde MP3-ondersteuning bieden. Als ik www.r3mix.net mag geloven (en dat doe ik eigenlijk wel) is het niet terecht om MP3 niet als HiFi-norm te zien.

Als ik op verschillende plekken op het web ga zoeken naar DVD-spelers en MP3-spelers die wel goede MP3 en (S)VCD ondersteuning bieden, kom ik uit op een Divido of een Lenco. Maar daarvan word weer gezegd deze merken DVD-spelers na een jaar ofzo uit elkaar vallen en slechte beeldkwaliteit leveren.

Nou kan ik een aantal dingen doen:
A. MP3 laten schieten (dat was ik niet van plan).
B. Crappy MP3-ondersteuning accepteren van een goede DVD-speler (dat was ik ook niet van plan).
C. Twee spelers kopen: een goede DVD-speler en een (minder goede) speler die goed met MP3 overweg kan (financieel gezien niet erg aantrekkelijk).
D. Een slechte DVD speler kopen met goede MP3- en (S)VCD- ondersteuning (dat zit ik nu te overwegen).

Mijn vraag: wat zouden jullie doen (uitgaande van dezelfde prioriteiten)?

(Overige aparatuur: Marantz SR5200 versterker waar ik nog boxen bij ga kopen die de versterker tot zijn recht laten komen.)

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 16:05
Philips 712 (zwart)/722 (zilver) kopen...
zeker niet duur, speeld af:
- mp3 (volgens mij alle gangbare bitrates, hij heeft er nog nooit 1 van mij geweigerd)
- VCD
- SVCD
al kan het zijn dat geluid iets out of sync gaat lopen heb ik gehoord, maa zelf nog geen last van gehad.

beeldkwaliteit = erg goed (philips is daar gewoon erg goed in!)
design = niet (echt) mooi helaas...

(owja.. hebben hem hier in combinatie met SR7200 :9~)

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Kan die Phillips ook directories aan en geeft 'ie ook de bestandsnamen / ID3-tags weer?

Die SR7200 is idd :9~ maar ik vond die extra's de prijs niet waard.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Yamaha 510 of 520 DVD speler, lekkere dingetjes met MP3.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 februari 2002 18:15 schreef Niep het volgende:
Kan die Phillips ook directories aan en geeft 'ie ook de bestandsnamen / ID3-tags weer?
Nope, dirs geeft-ie in nummers weer, en tracks ook.

Ik ga deze speler ook hebben (heb eventjes de 752 gehad(bijna dezelfde) en de 752 is gewoon een mooi degelijk apparaat :). Ik ben zelf altijd behoorlijk huiverig over divido's en dergelijke apparaten. Vooral omwille van de beeldkwaliteit. Ik wil niet zeggen dat ik echt significant verschil zie tussen A-merk DVD spelers (instellingen willen weleens verschillen), maar de paar divido's enzo die ik gezien heb, zijn nie echt helemaal m'n smaak. :o

De pioneer DVD 444 is misschien ook een hele mooie keus voor je, als je regiovrij niet boeiend vind :). Kost vrij weinig op www.miepkniep.nl :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Op zaterdag 02 februari 2002 18:38 schreef JT het volgende:
Yamaha 510 of 520 DVD speler, lekkere dingetjes met MP3.
De yamaha 510 heeff geen mp3 alleen de 520.

PGEQRZEM

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25
Op zaterdag 02 februari 2002 18:15 schreef Niep het volgende:
Die SR7200 is idd :9~ maar ik vond die extra's de prijs niet waard.
Vergeleken met wat?

no comment

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:45

Metten

ik hou het graag simpel

Op zaterdag 02 februari 2002 20:06 schreef MARTIJN_ het volgende:

[..]

De yamaha 510 heeff geen mp3 alleen de 520.
idd, dat was toch ook het enige verschil? Doen ze eigenlijk SVCD?

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 01:10 schreef Martinus het volgende:

[..]

Vergeleken met wat?
Vergeleken met de prijs van de SR-5200.

Ik krijg trouwens steeds meer de neiging om dan maar wat plaats te reserveren voor een PC naast de audio-stapel. Gisteren heb ik mijn PC met DVD-speler en Sigma Hollywood+ maar eens naast de stereo gezet om zonder standalone DVD-speler toch een DVD te kunnen kijken.

Eigenlijk biedt zo'n opzet veel meer dan de duurste DVD-speler je kan bieden: IR afstandbediening (van de DVD-speler op je PC), perfecte DVD-weergave met digitale audio out, speelt VCD en SVCD, en alle audioformaten die je op PC kan afspelen op je versterker.
Het enige wat je in zo'n situatie niet kan is DivX afspelen op je TV. Maar dat kun je altijd nog omzetten naar MPEG en dan kan het weer wel.

Pagina: 1