Toon posts:

[debian] brakke nic???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo,
keb messchien een probleem met mn 3com 3c900 combo.
ik krijg hm van geen kanten aan de praat. k gebruik de driver 3c59x (dat wordt als driver opgegeven bij 3com).
ik heb geen id meer hoe hem moet starten. keb t al geprobeerd via 'modprobe eth0 3c59x' als ik dat doe krijg ik alleen maar te zien invalid parameter parm_media_select en daarna nog dat insmod failed met het laden van /lib/modules/2.2.19pre17/net/3c59x.o
keb al veel howto's bekeken maar daar kwam ik dit niet tegen. keb geen idee wat dr in de help files van debian staat, want dat kan ik nog niet installeren omdat ik niet op internet kan zonder nic :)
iemand id's????

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39

Sjonny

Fratser

man interfaces
man modules.conf

modprobe eth0 kan je doen als je in die modules.conf een eth0 alias naar 3c59x hebt.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, dat kan nou juist niet :) dat is niet geïnstalleerd :) en die die alias had ik al

• Sjonny

Sjonny

Fratser

wat is niet geinstalleerd? lekker duidelijk...

apt-get install man man-pages
dan heb je de manuals om te lezen wat je moet doen..
modprobe eth0 al nou gedaan? dus ZONDER die 3c59x erachter? want wat je er achter zet zijn parameters, zie die error die je gaf...
na die modprobe is je eth0 alleen nog niet geconfigged, dan moet je dus ff lezen hoe je je interface moet instellen door man interfaces te lezen..

Verwijderd

Topicstarter
oke, alles op een rijtje dan:
1. man voor de manuals is niet geïnstalleerd. hij kan nu ook nix installeren, want hij kan niet op internet (keb de small cdrom install gebruikt met alleen t base system).
2. alleen modprobe eth0 doet t ook niet, zelfde fouten.
3. keb al wel een eth0 gemaakt:

auto eth0
iface eth0 inet static
address 192.168.0.7
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

nog meer info hebben?

• Sjonny

Sjonny

Fratser

invalid parm_media_select
aleen dit stukje is nog wat vaag... krijg je dat ook als je `modprobe 3c59x` uitvoert? daarna zou je met `ifup eth0` klaar wezen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 17:34 schreef Sjonny het volgende:

[..]

aleen dit stukje is nog wat vaag... krijg je dat ook als je `modprobe 3c59x` uitvoert? daarna zou je met `ifup eth0` klaar wezen...
inderdaad, dat is zo, klopt helemaal :) kben dr achter hoor, super dom van mij eigeluk, want dr stond nog een parameter achter mn device, namelijk `media_select`
opeens zag ik hm voorbij flitsen bij t laten, maar omdat jij dat zei dat dat vaag was lette ik dr pas op :)
tnx iig :D
Pagina: 1