DVD's op TV met Radeon 8500?

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 15:00
Hey, ik heb een radeon 8500. Nu heb ik een (oude) TV aangesloten op de S-VHS aansluiting van m'n kaart. De kabel gaat van S-VHS naar composite naar BNC.
Nu is het probleem dat alles het goed doet, behalve het DVD's kijken! Ik kan het scherm van de TV hetzelfde eruit laten zien als m'n monitor, maar dan is het venster waarin
de DVD wordt afgespeeld zwart op m'n monitor!
Ook als ik de TV als "uitbreiding van bureaublad" instel, kan ik het niet afspelen als ik het venster naar de TV schuif. Ik heb al gezocht naar een oplossing maar ik heb geen oplossing gevonden.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

En weet iemand of er ook een progje zoals TV-tool bestaat voor de Radeon 8500? Alvast bedankt!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Iets wat zekerweten helpt is je tv je monitor te laten klonen. Dus je tv ook als 'primary monitor' instellen. Dit moet ik doen om mijn divx te kijken. ALs ik dit niet doe zit ik ook naar een zwarte window te kijken op mijn tv.

Dit kan je geloof ik wel oplossen voor dvd maar daar heb ik geen ervaring mee. De manier die ik hierboven noem werkt iig alleen moet je dan zowel je tv als monitor instellen op max res van 1024 (dus geen 2 verschillende resoluties meer :( )

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:04

charrel

Cortisol4life..

moet je bij eigenschappen op het display scherm op het blauwe knopje op dual vision drukken dus die knopjes met dat rondje erop en die 2 monitoren, als je het precies andersom zet dan standaard heb je wel beeld op je tv maar niet op je monitor met films. andere oplossing weet ik ook niet

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 15:00
Op zaterdag 02 februari 2002 18:31 schreef charrel het volgende:
moet je bij eigenschappen op het display scherm op het blauwe knopje op dual vision drukken dus die knopjes met dat rondje erop en die 2 monitoren, als je het precies andersom zet dan standaard heb je wel beeld op je tv maar niet op je monitor met films. andere oplossing weet ik ook niet
Jo bedankt dit werkte!

Heeft iemand nog een progje zoals TV-Tool maar dan voor de Radeon?

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Op zaterdag 02 februari 2002 18:31 schreef charrel het volgende:
Heel vaag maar als ik the playa of bsplayer gebruik krijg ik idd ook een zwart scherm op mijn TV die ik als extended desktop gebruik maar als ik windows media player gebruik dan geeft hij wel goed weer..

Bij charrels oplossing maak je van je TV je primaire beeldscherm wat best irri is want daar zit mn taabalk etc..

dus:
Heeft iemand anders hier al een oplossing voor gevonden??

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op zondag 14 april 2002 02:34 schreef JaWa het volgende:

[..]

Heel vaag maar als ik the playa of bsplayer gebruik krijg ik idd ook een zwart scherm op mijn TV die ik als extended desktop gebruik maar als ik windows media player gebruik dan geeft hij wel goed weer..

Bij charrels oplossing maak je van je TV je primaire beeldscherm wat best irri is want daar zit mn taabalk etc..

dus:
Heeft iemand anders hier al een oplossing voor gevonden??
[topic=461695]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Of beter
[topic=407321]
??

Lijkt me iig dat DVD playback ook via de hardware overlay gaat... zou het probleem kunnen oplossen...
Ik heb geen DVD speler, dus kan het niet testen.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Ik heb de laatste Omega drivers geinstalleerd (1.1.52) en bij de Overlay options Theatre mode aangevinkt... Tot mijn grote verbazing (en vreugde) kon ik daarna gelijktijdig op TV als op de desktop video zien. De DivX player gewoon in een window (niet op schermgrootte), maar de TV fullscreen video. Precies wat ik altijd al wilde...

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:02
Ik had het probleem ook met powerdvd3.0 daarna een update naar powerdvdxp dedownload op site cyberlink en toen geen probleem meer.succes

every man is wise, until he speaks

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 12:12 schreef Muyz het volgende:
Ik heb de laatste Omega drivers geinstalleerd (1.1.52) en bij de Overlay options Theatre mode aangevinkt... Tot mijn grote verbazing (en vreugde) kon ik daarna gelijktijdig op TV als op de desktop video zien. De DivX player gewoon in een window (niet op schermgrootte), maar de TV fullscreen video. Precies wat ik altijd al wilde...
inderdaad... dat heb ik dus nu ook.
alleen krijg je wel de subtitle op de monitor, maar niet op de TV (tenminste, hierzo niet) iemand een idee !!! ?)
Pagina: 1