Toon posts:

[PHP & MySQL] Select maar dan met nummers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

ik heb een database table met veel fields, daarvan wil ik allen selecteren behalve de eerste 2. Hoe doe ik dit handig, want mysql_query("SELECT allenamen FROM tabel WHERE user='$user' AND pass='$pass'",$link); vindt ik nogal omslachtig. Kan dit niet met nummers ofzo(dat alle fields in een array staan oid)?

Thx alvast

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

je geeft zelf het antwoord al. check mysql_fetch_array() en de MYSQL_ASSOC en andere opties.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 16:36 schreef chem het volgende:
je geeft zelf het antwoord al. check mysql_fetch_array() en de MYSQL_ASSOC en andere opties.
Dit bedoel ik niet. Ik wil dat die 2 fields niet in de result zitten, dus dat de MySQL server niet wordt belast met die 2 dingen uit de database te trekken als ik ze toch niet ga gebruiken.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

nou 2 velden meer of minder als je er toch al veel uithaalt zal niet veel uitmaken.

je kan wel dmv. een "explain 'table'" een set terugkrijgen van welke columns er in een table zit en die vv. optellen behalve 1...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Bedoel je met fields kolommen ? of rijen ? als je kolommen bedoelt kan je in je query aangeven in welke kolommen de query in moet zoeken bijvoorbeeld 'select naam, adres from klantendb where user='bla' and password='blabla' i.p.v 'select * ...'. Als je de rijen die opgehaald worden wilt beperken moet je aan het einde van je query 'limit' toepassen. Voor meer info over 'limit' moet je naar http://www.mysql.com gaan.