Toon posts:

chello geeft vaag ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, ik heb een zeer vaag probleem:

Ik heb momenteel een linux router. Nu wil ik overstappen naar een Windows router met cs server ed. Als ik nu de kabel uit de Linux router haal een in de Windows router haal veranderd mijn ip van 213.xxx.xxx.xxx (op linux router)in iets als 10.xxx.xxx.xxx (op de windows router). Als ik vervolgens op de windows router een willekeurige pagina opvraag kom ik op een of andere troubleshoot pagina van chello die zegt dat er problemen zijn met mijn internet verbinding. Ik moet vervolgens een aantal procedures doorlopen om het probleem optelossen. Wat nou heel fijn is dat als ik de eerste stap wil doorlopen hij al een error geeft. Er staat dan dat ik de chello service lijn moet bellen. Maar goed de chello service lijn is al een weeklang niet bereikbaar. Hoe kan ik dit probleem oplossen????????????????

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Waarom wil je eigenlijk een draaiende Linux bak omgooien naar Windows? :?

Maar ok, als je Windows NT/2000 of XP draai, start dan de 'Command Prompt' en tik 'IPCONFIG /RELEASE' en daarna 'IPCONFIG /RENEW'. Dan krijg je als het goed is een nieuw adres.

Wat ook mogelijk is is dat je je kabelmodem gewoon even moet resetten, is iig bij Quicknet wel het geval als je van nic veranderd omdat ie op je Mac-adres afgaat. :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
lijkt mij een mac-adres probleem.
Op basis van je mac-adres krijg je wel of geen ip-adres.

Van je windows router(?) is een ander mac-adres.

Gewoon een router(een echte !) kopen en daarop je mac-adres klonen.

Kan je knoeien wat je wilt erachter.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Chello netwerk kaart in de windows router stoppen en gaan met die banaan :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Ook ooit gehad. Chello deelt IP's uit op basis van het Ethernet/MAC adres. Andere PC/NIC -> ander Ethernet/MAC adres, en Chello ziet dat. Die geeft je vervolgs een 10.* (private) adres en routeert je naar een 'provisioning' (service) pagina zodat je daar in kunt geven wat je nieuwe Ethernet/MAC adres is. Ik weet niet of een release/renew ook voldoende is. Volgens mij verschilt dat per Chello-regio, not sure. Sommige mensen moesten volgens mij bellen als hun Ethernet/MAC adres veranderd was maar nu proberen ze dat dus te automatiseren op deze manier. Mijn Chello kaart had het ooit begeven, 'noodkaartje' erin en toen kwam ik ook op die service-pagina. Instructies volgen en alles draaide weer.

Andere tip: schrijf alle DHCP gegevens op zodat je ze evt. ooit handmatig/vast in kunt stellen voor het geval de DHCP servers eruit liggen. Afgelopen tijd paar keer gebeurd en dan kun je in ieder geval verder. Of je router/gateway natuurlijk 24x7 aan laten staan.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar weet je wat het is met die chello service.... ER IS GEEN SERVICE... :D ik probeer nu al namelijk een week lang 5x per dag die 08001424 lijn te bellen maar heb nog geen hond aan de telefoon gehad :( Dus chello kan mijn modem ook niet resetten. En die service pagina werkt bij mij dus ook niet want zodra ik me gebruikersnaam en wachtwoord in typ krijg ik een vage error dat het fout is en dat mijn account gedisabled is (is ie dus niet want als ik vervolgens op linux bak aansluit doet inet het gewoon weer).

Verwijderd

Ik geloof niet dat je onder Windows een mac-adres kunt faken he? Anders zou dat een oplossing zijn.
Dit trucje pas ik veelvuldig toe op linux-gateways.
De linuxbak fake't het mac-adres van een NIC die in een windows pc zit. Als linux het dan een keer niet doet (wanneer is dat eigenlijk :?) dan kun je altijd nog je windows pc aan de kabel hangen.
Snapt iemand dit nog :?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom wissel je nou niet gewoon die netwerk kaart om :?
Dan heb je het goede mac-adres

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 02 februari 2002 17:21 schreef cYbert het volgende:
Ik geloof niet dat je onder Windows een mac-adres kunt faken he? Anders zou dat een oplossing zijn.
De linuxbak fake't het mac-adres van een NIC die in een windows pc zit. Als linux het dan een keer niet doet (wanneer is dat eigenlijk :?) dan kun je altijd nog je windows pc aan de kabel hangen.
Als de nic/driver het ondersteund kan je in windhoos ook een mac adres instellen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je hebt 3 mogelijkheden:

- chello bellen voor nieuwe registratie netwerkkaart (mac)
- mac adres faken naar mac adres oude kaart
- oude kaart in je bak zetten

maar als het goed is zou je via je browser op een interne pagina van chello moeten komen, alwaar je je nieuwe kaart kun registreren!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zaterdag 02 februari 2002 17:21 schreef cYbert het volgende:
uhhh hoe fake je dat
ik heb namelijk zo'n probleem dat m'n mac adres geblokeerd is
en alleen met me windows pc online kan
en ik wil de linux server niet uit doen voor een andere netwerkaart :o

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ff zoeken:

[topic=40631/1/255]
[topic=214734/1/255]
[topic=310770/1/255]
[topic=364754/1/255]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 17:23 schreef Predator het volgende:

[..]

Als de nic/driver het ondersteund kan je in windhoos ook een mac adres instellen.
Ah weer wat geleerd, en dankzij de links van limoentje nog de howto ook. Kan wel eens van pas komen :)

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
die andere ip komt doordat je een andere netwerkkaart gebruikt met een ander mac-adres

met een ip van 10.xxx.xxx.xx heb je toegang tot de mac-adres wijzigingspagina, hier moet je je gegevens invoeren en je nieuwe router is aangemeld.

adres: http://aps

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Op zaterdag 02 februari 2002 17:15 schreef darkmarc het volgende:
ja maar weet je wat het is met die chello service.... ER IS GEEN SERVICE... :D ik probeer nu al namelijk een week lang 5x per dag die 08001424 lijn te bellen maar heb nog geen hond aan de telefoon gehad :( Dus chello kan mijn modem ook niet resetten. En die service pagina werkt bij mij dus ook niet want zodra ik me gebruikersnaam en wachtwoord in typ krijg ik een vage error dat het fout is en dat mijn account gedisabled is (is ie dus niet want als ik vervolgens op linux bak aansluit doet inet het gewoon weer).
Modem resetten is toch geen probleem? (Je hebt het toch over kabel neem ik aan?) Bij Quicknet is dat gewoon "Stekker eruit, minimaal 2 minuten w8en, en de stekker er weer in :+

Volgens mij werkt dat met andere kabelmodems ook :7

Verwijderd

neeej... het is zo'n provisioning gedoe doordat je van netwerk kaart bent gewisseld. Ga dus, zoals hierboven beschreven inderdaad even naar http://aps om je nieuwe macadres te registreren

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tis heel simpel !

Modem op je oude nic in je oude bak.. windoos opstarten en dan ip adres vrijgeven met winipcfg of ipconfig. Vervolgens pc uiut en modem op router aansluiten.. Nu krijg je wel weer een ip adres en is ie gekoppeld aan je router.

Verwijderd

In welke regio chello is dit???Ik wissel namelijk nog wel eens van netwerkkaart (te lui om 2e 100 Mbit te kopen voor LAN) en ik krijg nooit probleem met IP.Ook op een router hadden we dit probleem niet, zelfs niet toen die router er tussen uit ging niet, en we dus 3 chello ip's kregen toegewezen.Hadden DHCP draaien intern die 10.x.x.x adressen (LAN adressen) toewees aan de pc's, en vandaar uit ging het internet verkeer naar buiten

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 00:02 schreef jhead22 het volgende:
Tis heel simpel !

Modem op je oude nic in je oude bak.. windoos opstarten en dan ip adres vrijgeven met winipcfg of ipconfig. Vervolgens pc uiut en modem op router aansluiten.. Nu krijg je wel weer een ip adres en is ie gekoppeld aan je router.
Nee, zo gaat dat tegenwoordig niet meer. Althans niet in regio Arnhem/Nijmegen. Eerst wel overigens.
Pagina: 1