Koei'ndag }:0
Ik heb te weinig IRQ's over om geen dubbele toewijzingen te hebben. Nu staan namelijk al drie objecten toegewezen aan IRQ 9:
- SB Live! soundcard
- PCI - IDE controller card van CMD
- PCI - USB controller card
Omdat m'n pc ook vaak zonder reden reboot en m'n line-in van de geluidskaart niet werkt dacht ik: ik disable de COM2 (IRQ 03) en hang daar de SB kaart aan:
- Inloggen in de safe mode
- configuration panel - system
- Opzoeken Com2 poort en vinkje 'disable'aanklikken
- Opzoeken SB Live!, naar 'resources' tabblad, en manual settings aanvinken.
Maar wie schetst mijn verbazing: de IRQ van de SB kaart staat dan op 00. Niet meer 09, zoals ik in de gewone windows opstartmode' zag. En als ik 03 intyp en herstart vindt Windows nog steeds dat m'n geluidskaart op IRQ 9 staat.
Hoe krijg ik dat kreng nou op IRQ 03????
Ik heb te weinig IRQ's over om geen dubbele toewijzingen te hebben. Nu staan namelijk al drie objecten toegewezen aan IRQ 9:
- SB Live! soundcard
- PCI - IDE controller card van CMD
- PCI - USB controller card
Omdat m'n pc ook vaak zonder reden reboot en m'n line-in van de geluidskaart niet werkt dacht ik: ik disable de COM2 (IRQ 03) en hang daar de SB kaart aan:
- Inloggen in de safe mode
- configuration panel - system
- Opzoeken Com2 poort en vinkje 'disable'aanklikken
- Opzoeken SB Live!, naar 'resources' tabblad, en manual settings aanvinken.
Maar wie schetst mijn verbazing: de IRQ van de SB kaart staat dan op 00. Niet meer 09, zoals ik in de gewone windows opstartmode' zag. En als ik 03 intyp en herstart vindt Windows nog steeds dat m'n geluidskaart op IRQ 9 staat.
Hoe krijg ik dat kreng nou op IRQ 03????