Hoe kun je effectief de stabiliteit van je systeem controleren na een overclock? Ik heb net een redelijke overclock uitgevoerd, TB1200@1365 nu, maar ik wil weten in hoeverre hij stabiel blijft. Zijn er programma's voor?
De search weet m te vinden, en anders google welOp zaterdag 02 februari 2002 17:48 schreef aad123 het volgende:
Waar vind ik die?
Verwijderd
Matig, brand hem even in!Op zaterdag 02 februari 2002 16:17 schreef aad123 het volgende:
Hoe kun je effectief de stabiliteit van je systeem controleren na een overclock? Ik heb net een redelijke overclock uitgevoerd, TB1200@1365 nu, maar ik wil weten in hoeverre hij stabiel blijft. Zijn er programma's voor?
Dat moet de 1430 Makkelijk lukken.
Verwijderd
zo lang mogelijk op full load laten draaien na paar uur weet je het wel, of idd gewoon 3D mark een paar uur.
En mocht je niet weten wat BN daarmee bedoelt, dan kun je dat hier vinden.Op zaterdag 02 februari 2002 17:55 schreef BN het volgende:
Installeer een koe...............
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Wat bedoel je met "brand hem even in" ?Op zaterdag 02 februari 2002 17:58 schreef larry_ellison het volgende:
[..]
Matig, brand hem even in!
Dat moet de 1430 Makkelijk lukken.
Voorlopig heb ik op mijn A7v de multiplier op 12,5 gezet, effect 1300, en vervolgens opgeschroefd naar 105 fsb. Kan het zonder risico's nog verder?
BurnK7 staat nu te draaien, maar veel anders dan dat ie full-stressed blijkbaar niet boven de 55 graden komt zie ik nou niet, if mis ik iets?
Verwijderd
Laat de Temperatuur voor een half uur 70 graden worden, Matig de vrise lucht toevoer van de pc.Op zaterdag 02 februari 2002 18:17 schreef aad123 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "brand hem even in" ?
Voorlopig heb ik op mijn A7v de multiplier op 12,5 gezet, effect 1300, en vervolgens opgeschroefd naar 105 fsb. Kan het zonder risico's nog verder?
BurnK7 staat nu te draaien, maar veel anders dan dat ie full-stressed blijkbaar niet boven de 55 graden komt zie ik nou niet, if mis ik iets?
Na dat half uur laat je hem 6 uur lang op 62 tot 65 Graden lopen.
Laat daarna de proccesor/systeem maar even een uurtje afkoelen.
Je zult zie dat je nu met een lagen voltage(Dus ook Temp.)de zelfde resultaten zal behalen.
Sterker nog, doordat je nu een lagere Temp. hebt zal die minder snel botlek geven.
Dus in het kort:
Inbranden:
*Lager voltage
*Meer voltage speling over
*loopt harder
*lagere temp.
ER zijn vast Tweakers die inbranden beter kunnen uitleggen.
Verder kan je je Proccesor ook in een pan met water leggen, en op koken(tot 70/80 graden Zeker niet hoger )
Zorg ervoor dat de proccesor op een niet warmt gelijdende ondergrond staat in de pan met water.
Een stuk warmte bestendig plastic zou kunnen dienen als bescherming van de altijd hetere bodem van de pan met water.
Klinkt raar maar is minder risico vol dan de normale
inbrand manier.
Verwijderd
Mijn TB1200 gaat zonder enig probleem op 1400 hoor
gewoon 10x140, 1470 wildie wel booten, maar dan flipte die een beetje in windows, lockups enzo.
gewoon 10x140, 1470 wildie wel booten, maar dan flipte die een beetje in windows, lockups enzo.
settings? 13 x 105 ?Op zaterdag 02 februari 2002 16:17 schreef aad123 het volgende:
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
en als zijn fsb dat nou niet trektOp zaterdag 02 februari 2002 22:45 schreef BananeKoning het volgende:
Mijn TB1200 gaat zonder enig probleem op 1400 hoor
Een tijdje flink UTen enzo... Als de proc maar fijn belast word...
Deze advertentieplaats is te huur!
probeer CPUSTAB ff, die wil je pc ook wel es flink laten zweten 
als je pc dat overleeft is pas ie echt stabiel!
als je pc dat overleeft is pas ie echt stabiel!
AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space
Das amper een oc. Eerst ff je cpu op stadaard laten lopen en het voltage flink opschroeven en hem 24 of 48 uu een full-load geven. Nadat je dit gedaan heb kom je met een lagere vcore veel hoger. PS een fsb verhoging van 100 naar 105 vind ik wel heel erg voorzichtig, je kunt zeker 110 en 115 nog wel ff proberen.
Verwijderd
Is bovenstaand verhaal theorie of praktijk? Ik heb nog nooit gehoord van een processor "inbranden", en dattie daarna ook nog eens beter presteert.Op zaterdag 02 februari 2002 20:33 schreef larry_ellison het volgende:
[..]
Laat de Temperatuur voor een half uur 70 graden worden, Matig de vrise lucht toevoer van de pc.
Na dat half uur laat je hem 6 uur lang op 62 tot 65 Graden lopen.
Laat daarna de proccesor/systeem maar even een uurtje afkoelen.
Je zult zie dat je nu met een lagen voltage(Dus ook Temp.)de zelfde resultaten zal behalen.
Sterker nog, doordat je nu een lagere Temp. hebt zal die minder snel botlek geven.
Dus in het kort:
Inbranden:
*Lager voltage
*Meer voltage speling over
*loopt harder
*lagere temp.
ER zijn vast Tweakers die inbranden beter kunnen uitleggen.
Verder kan je je Proccesor ook in een pan met water leggen, en op koken(tot 70/80 graden Zeker niet hoger )
Zorg ervoor dat de proccesor op een niet warmt gelijdende ondergrond staat in de pan met water.
Een stuk warmte bestendig plastic zou kunnen dienen als bescherming van de altijd hetere bodem van de pan met water.
Klinkt raar maar is minder risico vol dan de normale
inbrand manier.
Dat je je opgevoerde pc flink op zijn donder moet geven om zeker te zijn dat hij stabiel blijft is logisch. Hete zomerdag, en stoffilters vol moet niet tot instabiliteit leiden, dat is duidelijk.
En dat verhaal over die pan met water, doet mij denken aan toen ik nog skateboardde. Er gingen toen geruchten dat je wiletjes harder werden als je ze in kokend water of de magnetron (!) deed.
Vindt je het erg als ik iets voorzichtiger met mijn spulletjes omga?
CPU koken zou ik niet doen gewoon voltage ff flink verhogen is voor mij altijd nog de beste manier geweest om een cpu inte branden.Op zaterdag 02 februari 2002 23:27 schreef abreemjathuis het volgende:
[..]
Is bovenstaand verhaal theorie of praktijk? Ik heb nog nooit gehoord van een processor "inbranden", en dattie daarna ook nog eens beter presteert.
Dat je je opgevoerde pc flink op zijn donder moet geven om zeker te zijn dat hij stabiel blijft is logisch. Hete zomerdag, en stoffilters vol moet niet tot instabiliteit leiden, dat is duidelijk.
En dat verhaal over die pan met water, doet mij denken aan toen ik nog skateboardde. Er gingen toen geruchten dat je wiletjes harder werden als je ze in kokend water of de magnetron (!) deed.
Verwijderd
gewoon
en 3DMark op 'looping' zetten, gaan pitten, volgende morgen kijken of alles draait

I: Draait alles nog?
1. JA, ga naar stap II
2. NEE, ga naar stap III
II: meer overclocken
III: inbranden, voltmod, waterkoeling, en MEER overclocken
I: Draait alles nog?
1. JA, ga naar stap II
2. NEE, ga naar stap III
II: meer overclocken
III: inbranden, voltmod, waterkoeling, en MEER overclocken
Verwijderd
Doe het altijd zo, is beter dan op zijn donder geven.Op zaterdag 02 februari 2002 23:27 schreef abreemjathuis het volgende:
[..]
Is bovenstaand verhaal theorie of praktijk? Ik heb nog nooit gehoord van een processor "inbranden", en dattie daarna ook nog eens beter presteert.
Verwijderd
Ik had vroeger zo een progje HOTCPU, die kon ook zien hoeveel fouten je proc ging maken, en rekende je stabileit in procenten uit. Echt kewl, maareh kweenie of ie nu nog ergens te downen is
.
ja die is er nog wel heb hem vorige week nog gedownd
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Verwijderd
Waar?Op zondag 03 februari 2002 16:42 schreef mr.loepie het volgende:
ja die is er nog wel heb hem vorige week nog gedownd
Pagina: 1