Ja geen probleem,
Winroute lite kan tot 3 of 4 pc's,
Winroute pro kan tot 100 pc's ofzo.
Mocht je hulp nodig hebben met instellen van winroute, mail me.
Winroute lite kan tot 3 of 4 pc's,
Winroute pro kan tot 100 pc's ofzo.
Mocht je hulp nodig hebben met instellen van winroute, mail me.
Kan wel alleen uit eigen ervaring werkte WinRoute pro niet met windows 95. Probeer NT4 te scoren anders
Windows 98 werkte wel. Kan ook aan iets anders gelegen hebben maar toen ik t onder w95 wilde installen boote windows daarna niet meer. Maar dat kan voor de rest wel hoor
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
win nt 4? hmm kan ik wel aan komen geloof ik.. wat voor pc heb je daar voor nodig ? en hoeveel hdd ruimte?
Het is geen echt goed idee om win95 als server te gaan draaien. Neem dan liever winNT 4.0
Hoeveel ram zit er in die P90 ?
met ipmasq ( maar dat wil je niet zeker )
Kan je evengoed linux gaan runnen- winroute (kan dat met 3 computers ?)
- apache webserver
- php
- mysql
edit:
[quote]
Op zaterdag 02 februari 2002 15:01 schreef Goten het volgende:
win nt 4? hmm kan ik wel aan komen geloof ik.. wat voor pc heb je daar voor nodig ? en hoeveel hdd ruimte?
[/quote]
Met 32mb runt dat wel lekker
[quote]
Op zaterdag 02 februari 2002 15:01 schreef Goten het volgende:
[/quote]
Met 32mb runt dat wel lekker
wil wel linux hoor maar met windows ben ik meer vertrouwd zeg maarOp zaterdag 02 februari 2002 15:02 schreef Predator het volgende:
Het is geen echt goed idee om win95 als server te gaan draaien. Neem dan liever winNT 4.0
[..]
Kan je evengoed linux gaan runnenmet ipmasq ( maar dat wil je niet zeker )
er zit 16 mb ram in de p 90
Verwijderd
winroute lite werkt daarentegen wel met win95Op zaterdag 02 februari 2002 14:58 schreef FastBunny het volgende:
Kan wel alleen uit eigen ervaring werkte WinRoute pro niet met windows 95. Probeer NT4 te scoren andersWindows 98 werkte wel. Kan ook aan iets anders gelegen hebben maar toen ik t onder w95 wilde installen boote windows daarna niet meer. Maar dat kan voor de rest wel hoor
en die wil ik dan.. ik heb 1 server en 3 computers vandaar..Op zaterdag 02 februari 2002 15:04 schreef The_YellowDog het volgende:
[..]
winroute lite werkt daarentegen wel met win95
J*z*s, in mijn oude 486 zit zelfs nog meer (24 MB om precies te zijn)Op zaterdag 02 februari 2002 15:03 schreef Goten het volgende:
[..]
wil wel linux hoor maar met windows ben ik meer vertrouwd zeg maar
er zit 16 mb ram in de p 90
16 is idd te weinig voor NT 4.0, die heeft minimaal 32 nodig. Conclusie: 16 MB erbij of shake it.
hmmm, 1.5 jaar geleden draaide ik winroute pro op een win95 machine, dus het kan wel (had 6 clients) en de machine zelf werd ook nog gebruiktOp zaterdag 02 februari 2002 15:04 schreef The_YellowDog het volgende:
[..]
winroute lite werkt daarentegen wel met win95
Verwijderd
tja wat ik zou doen is een goede linux router howto vinden en goedlezen en als je vragen hebt is vragen hoe dat zit
In mijn P75 zat vroeger maar 8mb hoorOp zaterdag 02 februari 2002 15:21 schreef Praetorian2k het volgende:
[..]
J*z*s, in mijn oude 486 zit zelfs nog meer (24 MB om precies te zijn)
16 is idd te weinig voor NT 4.0, die heeft minimaal 32 nodig. Conclusie: 16 MB erbij of shake it.
Indertijd was dat normaal...
juist..Op zaterdag 02 februari 2002 16:49 schreef Predator het volgende:
[..]
In mijn P75 zat vroeger maar 8mb hoor(nu 40mb)
Indertijd was dat normaal...
maar zou apache er wel soepel op draaien? (dat niet alles traag gaat bij mensen die forum bezoeken..)
ligt er aan hoeveel mensen je forum bezoeken, je kan misschien toch beter linux installeren.Op zaterdag 02 februari 2002 16:50 schreef Goten het volgende:
[..]
juist..
maar zou apache er wel soepel op draaien? (dat niet alles traag gaat bij mensen die forum bezoeken..)
Je zou freesco kunnen proberen en daar apache en msql op installeren
It seemed like a good idea at the time
Nog even een paar ingevinkjes van mij! 
1. Is het geen idee om Sygate te installeren? (www.sygate.com) Hoef je alleen op de server te installeren. (is ook een client maar die hoeft niet)
2. Over apache. Het kan traag gaan, dit kan liggen aan het volgende (op deze machine bekeken):
- Hoeveel upload heb je?
- Hoe groot is het forum?
3. Probeer van die 16 mb een 32 of misschien wel 64 te maken. Jij blij en de bezoekers van je forum.
Hier bij mijn ingeving!
1. Is het geen idee om Sygate te installeren? (www.sygate.com) Hoef je alleen op de server te installeren. (is ook een client maar die hoeft niet)
2. Over apache. Het kan traag gaan, dit kan liggen aan het volgende (op deze machine bekeken):
- Hoeveel upload heb je?
- Hoe groot is het forum?
3. Probeer van die 16 mb een 32 of misschien wel 64 te maken. Jij blij en de bezoekers van je forum.
Hier bij mijn ingeving!
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
met winroute hoef je toch ook nie op je client?
nee klopt, geen client nodig
winroute, sygate, andere meuk maakt niet zo uit
ik zou toch winroute kiezen, heb ik goeie ervaringen mee en de lite edition is heel makelijk op te zetten
winroute, sygate, andere meuk maakt niet zo uit
ik zou toch winroute kiezen, heb ik goeie ervaringen mee en de lite edition is heel makelijk op te zetten
It seemed like a good idea at the time
jah ik zag het. instaleren + restarten en het werkt zeker?
ja ongeveer wel ja.Op zaterdag 02 februari 2002 17:26 schreef Goten het volgende:
jah ik zag het. instaleren + restarten en het werkt zeker?
Even een paar dingen:
1 - Winroute werkt WEL op win95
2 - Linux is wel sneller maar NIET zoveel dat het in jou geval de moeite waard is.
Ik wil wel winroute pro voor je instellen.. die werkt zeker weten goed.
Nog ff een "loze" opmerking na..
Win NT4 (zowel Workstation als Server) draaien gewoon op 24 MB (ik heb het hier zelf geflikt, nl.
). 16 weet ik zo niet, maar 32 als minimum is niet waar. 
Small Business Server heeft daarentegen wél 32 MB nodig.
[And now we return to our regular broadcasting]
Win NT4 (zowel Workstation als Server) draaien gewoon op 24 MB (ik heb het hier zelf geflikt, nl.
win2k werkt ook met 32mb ram... maar meer dan "werken" niet.Op zondag 03 februari 2002 02:08 schreef Tuinhark het volgende:
Nog ff een "loze" opmerking na..
Win NT4 (zowel Workstation als Server) draaien gewoon op 24 MB (ik heb het hier zelf geflikt, nl.). 16 weet ik zo niet, maar 32 als minimum is niet waar.
Ik heb ook niet gezegd dat zonder 32mb hij niet gaat werken.
Hij gaat niet lekker werken dat is het verschil.
Als hij voor het minste wat er gebeurt al aan de swapfile zit ben je er ook niet veel mee.
hmm hij hoeft alleen maar dag en nacht te draaien de snelheid maakt me niks uit (zit er zelf niet achter..) zolang het internet verkeer niet traag gaat hoor je mij niet klagen
het internet gaat er niet traag door, ook al draai je een 486..
inderdaad, installeer lekker winnt 4.0 Ik heb er zelf hele goeie ervaringen mee (winroute, IIS, E-mail server, etc...) Ik had dan alleen wel een P133 met 64MB RAM.
Schijfruimte is het probleem niet denk ik, met 500MB moet het makkelijk lukken.
Schijfruimte is het probleem niet denk ik, met 500MB moet het makkelijk lukken.
Pagina: 1