[glibc2.2.4] no filename for include

Pagina: 1
Acties:

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Omdat ik graag een nieuwere versie van glibc zou hebben (onder andere om mijn nvidia drivers te kunnen laten werken), heb ik de code gedownload en na een goed-werkende ./configure typ ik zoals bij alle andere programma's die ik wil compileren make. Maar make geeft als output:
Makeconfig:84: sysdeps/../config.make: No such file or directory

Makerules:690: no file name for `include'

The GNU C library has not been configured.

Run `configure' to configure it before building.

Try `configure --help' for more details.

make: *** [sysdeps/../config.status] Error 1
Terwijl ik (meerdere keren zelfs) ./configure heb gerunt. Alle cachefiles heb ik ook netjes weggegeooid. Ik heb GNU Make version 3.79.1, binutils 2.9.5 Waarschijnlijk moet ik aan configure nog iets extra meegeven, maar wat?

Op Google vind hij maar een tiental pagina's op die error, waaronder een groot aantal vreemdtalige pagina's.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

Een glibc vervangen is niet zonder risico's. Verder zou ik toch eerst even de documentatie raadplegen, want het standaard rijtje ./configure, make, make install zou wel eens behoorlijk tegenvallende resultaten op kunnen leveren. Kijk bijvoorbeeld eens in het LFS handboek (www.linuxfromscratch.org) hoe je dat zou kunnen doen. Maar een glibc update die bij je distro hoort is de beste oplossing. Anders loop je kans dat bepaalde dingen (of je hele systeem) straks niet meer werken/werkt.

• Bart Coppens
Ja, maar op de SuSE6.4 update section kan ik alleen patches en updates van libc2.1.3, en ik heb een hogere versie nodig :'(

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Ik vind het wel jammer dat nVidia van je vereist dat je een nieuwe Glibc installeert. (Of vraagt 'ie dat niet?)
Is er niet zoiets als een "Glibc-upgrading-HOW-TO" op LDP of ergens anders.
Dat is nou een van "trickier" dingen van linux waar ik voorlopig met m'n poten afblijf.
Good Luck!

• Bart Coppens
Wel, het is nét iets ingewikkelder: om die drivers te kunnen gebruiken heb ik XFree > 4.0.1 nodig. Om die XFree te kunnen gebruiken heb ik een nieuwere libc nodig :(
Maar ik zal eens kijken naar de LFS-manuals

Verwijderd

Glibc upgraden kan je hele distro onbruikbaar maken.
Het lijkt me handiger om XFree86 dan te compileren. Dat is met elke versie wel aardig compatible.
Glibc is dat zeker niet.
Pagina: 1