Toon posts:

[debian] apt-get weiger ximian gnome

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn linux bak wil ik ximian instaleren. Adsl ook maar dat komt wel later. Mijn twee netwerkkaartjes heb ik al gekonfigureerd en ik kan al via het netwerk op die linux bak internet krijgen. http://www.ximian.com/download/instructions.html?distribution=debian

Op deze site las ik hoe je via apt-get gnome ximian kon instaleren. Alleen nadat ik het laatste komando had ingevoerd Kwam er depends: sorry kan not be downloaded(dit was een stuk of 20 regels zo. Daarna zij het E: sorry broken packages wat kan ik daar aandoen

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
Welke debian versie heb je? Als je testing draait kan je beter de gnome pakketten uit de debian tree pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb stable

• balk
Heb je echt alle stappen doorlopen? Waarschijnlijk krijg je bij 'apt-get update' ook wat foutmeldingen.

Kan je anders niet de Go-Gnome installer proberen?
http://www.ximian.com/download/instructions.html?distribution=gognome

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keer opnieuw die regel ingetikt met vi, de apt-get update gaat gewoon goed. Hij geeft geen fouten aan of zo
maar al tik ik dan apt-get install task-ximian-gnome geeft hij dit aan bijv deze hier zijn er veel meer van maar dan een andere package "depends: gnome-utils but it's not going to be installed" Ik ken linux nog amper maar ik dacht dat ik eerst een paar packeges moest instaleren. Weten julie miscien ook hoe pptp vanaf een diskette instaleerd?

Verwijderd

kan je ximian wel vanuit stable installeren :? Lijkt me dat je daarvoor testing of unstable moet hebben.....

Verwijderd

Stable lijkt me inderdaad veel te oud, ik zou eerst maar eens upgraden naar testing/unstable en dan weer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe upgrade je dan? Ik dacht dat stable stabiel was en unstable onstabiel was en testing een soort van beta.

• balk
Op zaterdag 02 februari 2002 17:14 schreef Nem0 het volgende:
Stable lijkt me inderdaad veel te oud, ik zou eerst maar eens upgraden naar testing/unstable en dan weer proberen.
Q: What operating systems and distributions does Ximian Desktop support?
A: Ximian supports the world's leading Linux distributions and UNIX variants, including:

* Debian GNU/Linux 2.2 (Potato) for x86
* Linux Mandrake 8.0, 8.1
* Red Hat Linux 6.2, 7.0, 7.1, 7.2 for x86
* Solaris 8 for UltraSPARC
* SuSE 7.1, 7.2, 7.3 for x86
* Yellow Dog Linux 2.0, 2.1
er is tussen potato en testing een of ander verschil waardoor de officiele versie van ximian niet draait op woody. Maar daarom kan je daarop beter de debian versie draaien.
Op zaterdag 02 februari 2002 17:19 schreef Kick het volgende:
En hoe upgrade je dan? Ik dacht dat stable stabiel was en unstable onstabiel was en testing een soort van beta.
Testing is prima te draaien op een workstation en is ook bijna stable. Er komen maar erg weinig rare dingen in voor. Ik durf het je zondermeer aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok

Sorry ik had patato alDebian
GNU/Linux 2.2 (Potato) for x86 deze heb ik. Maar ik had al die bestanden om debian te instaleren van een ftp server gehaald. Maar daarvoor moest ik eerst door een map stable.
Sorry en bedankt.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 17:19 schreef Kick het volgende:
Testing bij debian is wat ze bij Red Hat, Suse, Mandrake, Slackware enz. stable noemen :)
Pagina: 1