Ik heb een netwerk aan proberen te leggen met een 45 meter lange kabel. Ik heb deze kabel zelf samengesteld (ofwel aansluitingen bevestigd). Nu werkt het netwerk niet en volgens mij ligt het niet aan de instellingen. Beide pcs hebben tevens WinXP. Wat te doen?
Netwerkkabel eens ergens anders testen ...Op zaterdag 02 februari 2002 14:51 schreef Klaauw het volgende:
Ik heb een netwerk aan proberen te leggen met een 45 meter lange kabel. Ik heb deze kabel zelf samengesteld (ofwel aansluitingen bevestigd). Nu werkt het netwerk niet en volgens mij ligt het niet aan de instellingen. Beide pcs hebben tevens WinXP. Wat te doen?
Misschien heb je de connectors slecht bevestigd.
Verwijderd
Misschien heb je de kanel geknikt en zitten er nu draadjes los in de kabel en als je niet weet waar
KUN JE EM WEL WEGGOOIEN
Probeer anders eerst ffe met een andere kabel
KUN JE EM WEL WEGGOOIEN
Probeer anders eerst ffe met een andere kabel
Doormeten = weten 
Krijg je geen link-lights op je NICs of tester soms?
Krijg je geen link-lights op je NICs of tester soms?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Kun je even de volgorde van de kleurtjes in beide connectoren posten, kans is dat daar de schoen wringt. Verder : gebruik je een hub/switch, of loopt de kabel direct tussen de beide PC's ?
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
Stap 1: Schenk eerst maar een bakje koffie in.
Stap 2: Branden de LEDjes op de netwerkkaarten ?
Stap 3: Kunnen de twee PC's zichzelf pingen ?
Stap 4: Kunnen de twee PC's elkaar pingen ?
1. GedaanOp zaterdag 02 februari 2002 22:39 schreef JohnGelten het volgende:
Stap 1: Schenk eerst maar een bakje koffie in.
2. Nee en dat is dus denk ik ook t probleem
3. Nee
4. Nee
Overal Nee dus
Heb je er wel een cross kabel van gemaakt dan? want met een straight gaat het niet lukken tussen 2 pc's zonder hub of switch ertussen.
Staat in de faq wel wat de aansluiting moet zijn voor een cross kabel. Controleer dus ff of de draadjes in de goede volgorde ziten
Staat in de faq wel wat de aansluiting moet zijn voor een cross kabel. Controleer dus ff of de draadjes in de goede volgorde ziten
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Pagina: 1